Toon posts:

begeeft mijn monitor het? TFT maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem ik heb een Iiyama vision master 400 en die heb ik nu al +/- 6 jaar nu al een week of 3 a 4 geeft hij problemen en wel het volgende

beeld horizontaal klapt inelkaar (ruim 1 CM aan beide kanten) dit gebeurd meerdere malen per dag en soms floept ie weer terug en soms moet ik een klap op de bovenkant geven en dan komt het ook weer tijdelijk goed

nou wil ik zowiezo graag een TFT scherm maar financieel komt het niet uit dus bij deze vraag ik om advies. wil gezien mn financieen liever nog een poos wachten maar als CRT echt gaar is wil ik een TFT

iemand die weet of het een groot probleem is of hij snel stuk gaat??? tevens wordt ik van de TFT schermen ook niet veel wijzer zit met meerdere issues wat ik belangrijk vind in een TFT

scherp beeld
ECHT true color (16,7 miljoen en GEEN 16,2 miljoen want dat is met fake kleuren)
DVI (heb een radeon 9700 met DVI en analoog)
1280 x 960 of 1024 (als een circel maar rond is)
hoe zit het met hogere of lagere resoluties ??? is dat acceptabel of zit ik vast op 1 resolutie ???
snelheid ik wil gamen en films kunnen kijken
17" TFT heeft lagere VIS dan een 19" CRT in hoeverre is dat hinderlijk ???
pixel perfect scherm is een MUST

(heb TFT gamen the 8th gelezen maar kan daar niet meer posten omdat die dicht is :'( :'( :'( )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 02:40 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Ik ben zeer happy met mijn ProLite 431S dual TFT setup :) Gamen gaat prima, en een heerlijk ultra strak beeld via DVI en Matrox Parhelia. :)

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 23:31
ik ben het geheel met zeef eens, het enige verschil dat ik maar 1 monitor DVI draai, en de ander analoog. Ook deze heeft een heel mooi strak beeld.
Kijk ook even op deze site.

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 08:13

pvr

Ik heb net als zeef, ook een dual TFT setup van de ProLite 431S iiyama :)
Ik heb alleen een andere videokaart (Hercules Radeon 9800 XT 256MB)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ccb.olffen/kleinplaatje.jpg

Ik wou ook nooit aan een TFT beginnen, maar ik wil nu niets anders meer ;)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

OK, ik weet genoeg

/me stapt op fiets naar computershop

edit:
Toch nog niet!

Wat is de pixelgarantie van Iiyama?

Ah! Gezocht! Een Iiyama scherm tot 17" mag 2 defecte/halfdefecte pixels hebben, en 19" en hoger mogen d'r 4 hebben. Alhoewel ze streven naar geen defecte pixels. Dit moet je echter wel maximaal 8 dagen na aankoop melden.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 09:41 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 09:33:
Bij tftscherm.nl kan je voor 59 euro een pixel garantie van iiyama kopen.
Dan controleert iiyama zelf of hij goed is. iiyama geeft dan echter geen garantie voor de langere termijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 02-01-2004 09:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:40
pvr schreef op 02 januari 2004 @ 09:18:
Ik heb net als zeef, ook een dual TFT setup van de ProLite 431S iiyama :)
Ik heb alleen een andere videokaart (Hercules Radeon 9800 XT 256MB)

[afbeelding]

Ik wou ook nooit aan een TFT beginnen, maar ik wil nu niets anders meer ;)
Ziet er wel strak uit hee, ik ben tot nu toe nog bang dat games niet lekker lopen op een tft.

offtopic:
als je 5.1 geluid heb ? moet dat boxje rechts dan niet achter je hangen, voor het mooiste geluid ?

• pvr

pvr

Speel veel game,s en die lopen super :) , mag ook wel met zo,n videokaartje :9~ en de iiyama heeft een een response tijd van 16ms
Ik kan natuurlijk op 1 schermpje maar een game spelen :( , maarja je kan niet altijd 6 gooien.
Over dat 5.1 geluid heb je gelijk in, maar gebruik mijn glasvezelkabel (10meter)gaat naar mijn instalatie, nog mooier geluid :*)
DE_Michiel schreef op 02 januari 2004 @ 09:47:
[...]

Ziet er wel strak uit hee, ik ben tot nu toe nog bang dat games niet lekker lopen op een tft.

offtopic:
als je 5.1 geluid heb ? moet dat boxje rechts dan niet achter je hangen, voor het mooiste geluid ?

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• pvr

pvr

ik heb ze gekocht bij Mycom 489€, ik kreeg te horen, als er 1 pixel stuk is kan ik terug komen voor een ander(binnen 8 dagen)
Ik werd goed geholpen bij Mycom (centuurbaan) :) Ik weet niet of elke vestiging de zelfde garantie geeft :?
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 09:33:
OK, ik weet genoeg

/me stapt op fiets naar computershop

edit:
Toch nog niet!

Ah! Gezocht! Een Iiyama scherm tot 17" mag 2 defecte/halfdefecte pixels hebben, en 19" en hoger mogen d'r 4 hebben. Alhoewel ze streven naar geen defecte pixels. Dit moet je echter wel maximaal 8 dagen na aankoop melden.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

pvr schreef op 02 januari 2004 @ 11:29:
ik heb ze gekocht bij Mycom 489€, ik kreeg te horen, als er 1 pixel stuk is kan ik terug komen voor een ander(binnen 8 dagen)
Ik help het je hopen.
En als je pech hebt zal iiyama roepen dat 1 of 2 pixels binnen de norm valt.

in het gesloten :( tft gamen topic staat veel geklaag over iiyama service. Meestal krijg je geen nieuw scherm maar een gebruikt/gerepareerd exemplaar.

een van de redenen dat ik een Eizo heb gekozen (L557) die geven ook nog eens 5 jaar garantie.

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 02-01-2004 11:49 ]

• HunterPro
  • Niet online
Gunner schreef op 02 januari 2004 @ 11:46:
[...]

Ik help het je hopen.

in het gesloten :( tft gamen topic staat veel geklaag over iiyama service. Meestal krijg je geen nieuw scherm maar een gebruikt/gerepareerd exemplaar.

een van de redenen dat ik een Eizo heb gekozen (L557) die geven ook nog eens 5 jaar garantie.
kun je 'm het beste bij MediaMarkt kopen, dan kun je 'm zelfs terugbrengen als hij niet bij de kleur van je aubergine-paarse bureau past (gewoon niet tevreden geld terug). Of een ander bedrijf met dezelfde policy.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

HunterPro schreef op 02 januari 2004 @ 11:50:
kun je 'm het beste bij MediaMarkt kopen, dan kun je 'm zelfs terugbrengen als hij niet bij de kleur van je aubergine-paarse bureau past (gewoon niet tevreden geld terug). Of een ander bedrijf met dezelfde policy.
Ja, alleen heb je de prijzen bij de MM wel eens gezien?

Voor het geld dat ze daar voor een 15" vragen kan ik van hetzelfde merk een 17" kopen....

Verwijderd

Ik heb lang staan twijfelen tussen een TFT en CRT. Toch voor de TFT gegaan omdat ik hiervan het beeld voor mooier vond (helderder, scherper, geen trilling). Zelf game ik ook behoorlijk veel, en was ook bang dat dit niet goed zou gaan op een TFT.

Ook ik heb gekozen voor een Iiyama 431S (Zilver) en aangesloten op DVI (Sapphire Radeon 9800 Pro Atlantis), en ben er heel erg tevreden mee. Speel als games voornamelijk Quake 3 (waarbij ik bang was dat dit niet fijn zou spelen), maar ook losse games als Call Of Duty en NFSU en draaien perfect met beeld (snelheid, kleuren etc).
Ook doe ik best veel aan digitale fotografie en fotos zien er erg scherp uit, en hebben goede kleuren.

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 10:42

Dark Angel

Corvette LS Power

[quote]Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 02:32:
ik heb het volgende probleem ik heb een Iiyama vision master 400 en die heb ik nu al +/- 6 jaar nu al een week of 3 a 4 geeft hij problemen en wel het volgende

beeld horizontaal klapt inelkaar (ruim 1 CM aan beide kanten) dit gebeurd meerdere malen per dag en soms floept ie weer terug en soms moet ik een klap op de bovenkant geven en dan komt het ook weer tijdelijk goed

quote]

Heel erg vaag dat probleem met je iiyama .
Ik heb dat namelijk percies het zelfde met mijn Pro 400 deze doet dat ook sins een maand of 4 ik heb het gemiddelt zo'n 10 keer per week.

Heb nog niet het idee dat het erg wordt maar nieuwe monitor staat voor mij ook in de planning

[ Voor 45% gewijzigd door Dark Angel op 02-01-2004 12:44 ]

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 21:33
Check www.pcvergelijk.nl daar geven ze gratis pixelgarantie.
Dus als er ook maar 1 pixel dood is kun je hem weer inruilen (verzendkosten zijn wel voor je zelf)
Zelf heb ik er de Benq FP991 vandaan en hoop dat die begin volgende week binnen komt.
Bij de MM zijn ze idd echt duur, daar had ik de 17" van Benq voor dezelfde prijs als de 19" bij pcvergelijk.nl

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Ik heb een Liyama, VSM Pro 450. Na 7 jaar trouwe dienst begint ie"opwarm" verschijnselen te vertonen, namelijk ook horizontaal zwarte balekn, welke na 5 minuten weer wegtrekken. Ik w8 wel tot ie de geest geeft, want hij kan het gerust nog maanden uithouden.

Ben wel van plan om een nieuw scherm te halen tzt, ik denk een TFT van Samsung of Neovo. Een scherm moet voor mij de volgende 3 criteria hebben : Zwart model, 2 video ingangen waarvan minimaal 1 DVI ingang en hij moet kantelbaar zijn.

Zelt prefereer ik Samsung omdat die verreweg de meeste voorsprong heeft in ontwikkeling van TFT technieken.

Neem eens een kijkje op de Samsung site, www.samsung.nl en bekijk eens wat .pdf files van hun monitoren in verschillende klasse's en type's. Ben laatst bij computerland geweest en daar hadden ze iets van 20 verschillende tft monitoren opgesteld staan, prettig om het verschil eens te bekijken. 3 merken blijven voor mij dan in de race, de 2 voornoemde en de NEC's. Het is alleen nog ff afwachten of NEC nog met nieuwe modellen komt, huidige lopen al op een 12ms, maar hebben maar 1 analoge ingang.

Succes met je keuze

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Dark Angel schreef op 02 januari 2004 @ 12:42:
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 02:32:

quote]

Heel erg vaag dat probleem met je iiyama .
Ik heb dat namelijk percies het zelfde met mijn Pro 400 deze doet dat ook sins een maand of 4 ik heb het gemiddelt zo'n 10 keer per week.

Heb nog niet het idee dat het erg wordt maar nieuwe monitor staat voor mij ook in de planning
lucky bastard... ik heb het 10 tot 15 keer per dag :'( :'(
:'(

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:10

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 12:58:
Ik heb een Liyama, VSM Pro 450. Na 7 jaar trouwe dienst begint ie"opwarm" verschijnselen te vertonen, namelijk ook horizontaal zwarte balekn, welke na 5 minuten weer wegtrekken. Ik w8 wel tot ie de geest geeft, want hij kan het gerust nog maanden uithouden.

Ben wel van plan om een nieuw scherm te halen tzt, ik denk een TFT van Samsung of Neovo. Een scherm moet voor mij de volgende 3 criteria hebben : Zwart model, 2 video ingangen waarvan minimaal 1 DVI ingang en hij moet kantelbaar zijn.

Zelt prefereer ik Samsung omdat die verreweg de meeste voorsprong heeft in ontwikkeling van TFT technieken.

Neem eens een kijkje op de Samsung site, www.samsung.nl en bekijk eens wat .pdf files van hun monitoren in verschillende klasse's en type's. Ben laatst bij computerland geweest en daar hadden ze iets van 20 verschillende tft monitoren opgesteld staan, prettig om het verschil eens te bekijken. 3 merken blijven voor mij dan in de race, de 2 voornoemde en de NEC's. Het is alleen nog ff afwachten of NEC nog met nieuwe modellen komt, huidige lopen al op een 12ms, maar hebben maar 1 analoge ingang.

Succes met je keuze
Heel toevallig hier ook een VM Pro 450 19". Is nu zo'n 7 jaar oud. Begon deze week aan beide kanten een golvende vervorming te vertonen en aan de bovenkant is het beeld zeg maar heel ingekrompen (met een gemaximaliseerde IE is het blauwe echt ruim 2x zo smal als normaal) en aan de onderkant (startmenu en taakbalk) is het beeld uitgerekt.

Ik ben hoogstwaarschijnlijk ook toe aan een nieuwe monitor. Ik wil zowieso niet kleiner dan 19" dus het zal voor mij waarschijnlijk weer een CRT worden. Ook de resolutie van 1600*1200 wil ik blijven draaien. Weinig keus voor mij dus. Moet die nieuwe 82cm breedbeeld helaas weer wachten. :'(

Ik ben altijd tevreden geweest over Iiyama, maar hoor van verschillende kanten toch dat de service niet meer zo goed is. Eizo spreekt me opzich ook wel aan, maar erg duur. Samsung heeft vaak monitoren met een lage refreshrate. Het wordt dus nog wel ff zoeken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• pvr

pvr

Die garantie van 1 pixel kreeg ik van Mycom, hoe ze dat regelen met Iiyama zal mij een worst wezen.
Ik heb mij schermpjes 2 weken staan, zonder 1 dooie pixel.
Daaarbij mag je bij Mycom je schermpje aansluiten, om ff te kijken hoe je TFTje eruit ziet.
Gunner schreef op 02 januari 2004 @ 11:46:
[...]

Ik help het je hopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 02:32:

Hoor je de 'boel' ook piepen? Lijkt mij iig een typisch geval van hoogspannings traffo die het aan het begeven is.

Anyway succes met het zoeken naar een juiste TFT want je monitor zal het waarschijnlijk niet lang meer uithouden. (iig langer dan mijn philips 32" breedbeeld tv, die heeft het nu na 3,5 jaar al opgegeven en staat veel minder aan dan mijn monitor :( )

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
[/quote]Die garantie van 1 pixel kreeg ik van Mycom, hoe ze dat regelen met Iiyama zal mij een worst wezen.[/quote]

Hoewel het jóu dan worst mag wezen, zal ik het toch vertellen... ;)

Iiyama geeft de koper van een LCD (ongeacht bij welke dealer je het scherm koopt) een 8-daagse omruilgarantie. Binnen die 8 dagen krijg je van Iiyama een ander scherm als er naar jouw smaak teveel dode pixels in zitten. Binnen die 8 dagen doen ze dus ook niet moeilijk over de ISO normering; ook met 1 dode subpixel mag je het scherm omruilen. Ná die 8 dagen geldt gewoon de ISO normering.

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:12

Canis Lupus

Vosbot

Ik ben ook op zoek naar een iiyama E431S, maar het lijkt alsof deze nergens meer te krijgen zijn. En ook op XbitLabs zijn ze niet heel erg positief erover, of zijn zij gewoon erg kritisch?
Weet iemand of de E431S binnenkort ergens verkrijgbaar is, of anders een goed alternatief?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Verwijderd

Canis Lupus: hij is wel verkrijgbaar, het is alleen dat hij moeilijk leverbaar is. Zowiezo, er is bij vrij veel merken TFT producenten een tekort(je)

Verwijderd

HunterPro schreef op 02 januari 2004 @ 11:50:
[...]

Heel leuk, type ik net een heel bericht en druk ik op "verstuur bericht" krijg ik: The page cannot be displayed. Druk ik op de back-toets van mijn browser, alles weg!!! Voortaan eesrt maar even alles ctrl+v'en voordat ik op die button klik :(

Anywayz het ging over het consumentenrecht. Je kan nu binnen 8 dagen altijd je aankoop terugdraaien, bij elke winkel als het goed is. Stel je koop t een TFT die een dode pixel blijkt te hebben, en je accepteert dat niet, dan kan je hem gewoon terugbrengen met "nieuwe TFT, of anders geld terug".

Misschien heeft IIyama daarom die 8 dagen policy wel in het leven geroepen.

Ik heb trouwens al 2 maanden de IIyma 481S in bestelling staan, die was overigens erg goed getest, maar die apparaten zijn echt niet te leveren merk ik! :(

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 22:25
@Legolas_1973, Smarron

Ik heb toevallig vorige week na 3 maanden met dezelfde problemen mijn Monitor naar de reparateur kunnen brengen; gevolg reparatie van meer dan 100 Eur......
|:(, heb ze toen maar vriendelijk verzocht om hem in de prullenbak te gooien >:).

Ik heb toen exact dezelfde afweging gemaakt of TFT of CRT (ook op een radeon 9700), de afweging is eigenlijk heel simpel. Als je geen ruimte gebrek hebt dan is het grootste pluspunt van de TFT eigenlijk al weg.... als je gaat kijken naar kwaliteit dan wint (voornamelijk bij games en Films) de CRT het.

Ikzelf ben naar de Paradigit gegaan en heb daar gewoon een goede TFT (iiyama lage respons tijd) en een goede CRT (Philips 109P40, volledig vlak scherm) naast elkaar laten zetten en gekeken wat ik beter vond bij bewegende beelden (dvd + game) en bij normale office applicaties. Alleen bij het eerste onderdeel won de CRT duidelijk ik vond de TFT bij office applicaties wat rustiger overkomen maar dat was slechts marginaal.

Toen helaas bleek dat de IIyama tot max 1024 kon (zonder interpolatie) en 200 Euro duurder was en de philips tot 1920 kan was de keuze snel gemaakt......draai nu op 1600x1200 op 85 hz op een ultra plat crt scherm :9~...... (heb overigens ook een iiyama CRT naast de philips gehad, vond de philips toch stukken beter....:D)

Conclusie: ga naar een winkel waar ze veel monitoren hebben laat ze 2 monitoren aansluiten op 1 computer (liefst met een radeon 9700 heb je helemaal een perfecte testopstelling) en je kan precies zien wat je het beste bevalt.......

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:10

Smarron

The bend

TimmyUt schreef op 04 januari 2004 @ 07:07:
@Legolas_1973, Smarron

Ik heb toevallig vorige week na 3 maanden met dezelfde problemen mijn Monitor naar de reparateur kunnen brengen; gevolg reparatie van meer dan 100 Eur......
|:(, heb ze toen maar vriendelijk verzocht om hem in de prullenbak te gooien >:).

Ik heb toen exact dezelfde afweging gemaakt of TFT of CRT (ook op een radeon 9700), de afweging is eigenlijk heel simpel. Als je geen ruimte gebrek hebt dan is het grootste pluspunt van de TFT eigenlijk al weg.... als je gaat kijken naar kwaliteit dan wint (voornamelijk bij games en Films) de CRT het.

Ikzelf ben naar de Paradigit gegaan en heb daar gewoon een goede TFT (iiyama lage respons tijd) en een goede CRT (Philips 109P40, volledig vlak scherm) naast elkaar laten zetten en gekeken wat ik beter vond bij bewegende beelden (dvd + game) en bij normale office applicaties. Alleen bij het eerste onderdeel won de CRT duidelijk ik vond de TFT bij office applicaties wat rustiger overkomen maar dat was slechts marginaal.

Toen helaas bleek dat de IIyama tot max 1024 kon (zonder interpolatie) en 200 Euro duurder was en de philips tot 1920 kan was de keuze snel gemaakt......draai nu op 1600x1200 op 85 hz op een ultra plat crt scherm :9~...... (heb overigens ook een iiyama CRT naast de philips gehad, vond de philips toch stukken beter....:D)

Conclusie: ga naar een winkel waar ze veel monitoren hebben laat ze 2 monitoren aansluiten op 1 computer (liefst met een radeon 9700 heb je helemaal een perfecte testopstelling) en je kan precies zien wat je het beste bevalt.......
Thanx.

Mijn keuze is ook gemaakt, mede door jouw standpunten. Ik zat inderdaad te denken over een TFT, alleen ik zie de voordelen er bij mij ook nog niet van in. Ik draai nu al 1600*1200 @ 85Hz op een Diamondtron beeldbuis (volledig vlakke beeldbuis). Mijn eis was in ieder geval dezelfde resolutie te draaien, ik wil zeker niet terug naar 1280*1024 of zelfs lager! Als ik dan bij de TFT-schermen kijk, is de enige categorie de 20" TFT-schermen die deze resolutie aankunnen. Beginprijs vanaf zo'n € 1100,-. :Z

Ik game ook veel, kijk geen films op de monitor. Verder heb ik een laptop (15" 1600*1200) mocht ik veel willen typen. Ik moet wel zeggen dat TFT iets scherper beeld geeft, maar zeker geen pluspunt om daarvoor een TFT te halen.

Ruimtegebrek heb ik ook niet, aangezien er al een dikke monitor op mijn bureau heeft gestaan. Het duurt nog wel een paar jaar wil ik een TFT willen gaan halen. En bovendien kan ik een monitor en een nieuwe TV halen voor hetzelfde geld als zo'n dikke TFT! 8)

Nu nog ff goed bedenken welk merk het zal gaan worden. Hoogstwaarschijnlijk de Eizo Flexscan T766, is helaas wel erg duur. Ik zal ook eens die Philips bekijken, een Samsung en evt. toch weer Iiyama. Maar nu dwaal ik teveel af. Dank u allen. :)

edit:
Het wordt toch wederom een Iiyama, de HM903DTA 19" VMPro 454 Diamondtron. Reden voor deze is dat deze monitor maar liefst 100Hz kan weergeven op 1600*1200! Dat heb ik er wel voor over.

[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 04-01-2004 10:35 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

TimmyUt: Was de TFT ook met DVI aangesloten op de pc of heb je hem bekeken via analoge aansluiting in vergelijking met die CRT? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 14:02 ]

• TimmyUt
:Z :Z :Z
Uiteraard op de DVI aansluiting, geeft de beste beeldkwaliteit op TFT........

• pvr

pvr

Ik heb dus mijn oude monitor Iiyama 22" 512 met vlakke scherm naast mijn TFT,tjes gezet :)
Maar ik vind dat TFT het wint :) qua game,s , foto,s en andere shit :)
Het beeld van een CRT lijkt gewoon wazig
Drivers geinstalleerd van CRT , staat op 100hz , blijft wazig.
Altijd tevreden over mijn 22", maar wil niets anders meer als TFT ;)
@Legolas_1973, Smarron

• TimmyUt
@pvr,

hmmmm, wellicht dat je oude iiyama een stuk waziger is geworden; het is bekend van CRT schermen dat ze na een paar jaar iets aan scherpte gaan inboeten...... :*)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ehm, je vraagt dus welke TFT je moet kopen :P ?

Paar problemen:

- Ervaringen verschillen. Ik vind mijn samsung 191T geweldig gamen en films afspelen gaat ook perfect, maar er lopen ook mensen rond die vinden dat de samsung 191T erg veel ghosting heeft. Zo gaat dat bij alle merken, het zijn ervaringen.
- Erg veel users met erg veel verschillende TFT's. Ik heb een samsung, pietje heeft een Sony die hij haast heilig verklaard en Jan heeft een LG wat weer het beste is wat op deze aardbol verkrijgbaar is. Welke neem je ;) ?
- "17" TFT heeft lagere VIS dan een 19" CRT in hoeverre is dat hinderlijk ???". Niet. Oh oh, nu gaat iemand reageren dat het wel hinderlijk is :P. Kortom, ook een ervaring die je zelf moet bepalen

Pixel Perfect scherm is eenvoudig te halen van elk merk. Soms krijg je al een pixel perfect garantie of moet je die er los bij kopen (heb ik gedaan voor 35 euro) :)
Dat wil ik niet het grootste plus punt noemen :D.

• TFT is scherper
• Rustiger voor je ogen (vind ik persoonlijk erg belangrijk)
• Stroom verbruik veel minder dan bij een CRT
• Weegt niet veel (handig voor LAN, als je dat natuurlijk bezoekt)
• Qua snelheid (MS) wint een CRT het idd met games, maar de kleuren zijn zoveel beter met een goede TFT

Deze punten vallen opeens ook weg ;) ?

[ Voor 37% gewijzigd door We Are Borg op 05-01-2004 13:07 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

De topicstarter laat eigenlijk niet zien wat voor TFT-monitor hij al op het oog heeft, of enig verder vooronderzoek. GoT en daarmee V&B is geen adviesgroep, en zeker op het gebied van audio en video is het zeer persoonlijk: wat de een de beste TFT ter wereld vindt, vindt de ander complete puin, bij wijze van spreken. Hier is dus maar 1 advies mogelijk:

Ga naar een winkel met TFT's in de prijsklasse die jij kan betalen, en kijk daar naar de verschillende modellen. Zorg dat je een demo'tje kan zien (of er zelf mee kan werken) van games, een dvd, wat internet enzovoort, zodat je weet wat de prestaties zijn. Eigenlijk hetzelfde als in AV: Zelf gaan luisteren, een speaker-set is gewoon -niet- te adviseren, in dit geval een TFT ook niet.

Wat eventueel nog handig kan zijn is deze pagina, waar je verschillende prijzen, modellen, merken en formaten met elkaar kan vergelijken en alvast een voorselectie kan maken. Succes met je keuze :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.