Toon posts:

Draadloos netwerk - hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag over de volgende situatie:

We hebben 4 computers aangesloten op een router met max 4 aansluitingen die ons van netwerk en internet voorziet. We willen nu een laptop aanschaffen met het doel overal door het huis draadloos te kunnen internetten.
Is het mogelijk vanaf onze router een doorkoppeling te maken zodat vanaf de router draadloos internet op de laptop komt?? Wat heb je hiervoor nodig?
Kan het direct verbonden worden, of heb je een basisstation nodig (WiFi priciepe volgens mij)
1 van de netwerkaansluitingen van de router gaat dan gebruikt worden en dan gaat 1 pc met normale vaste kabelverbinding er dan even af om de netwerkverbinding met de laptop te maken.
Zonodig kan dan een vaste pc en de laptop beide van draadloos internet gebruik maken.
Maar graag wil ik weten hoe ik dit moet realiseren en welke apparatuur er voor nodig is

En nog een vraag:

Hoe goed is de verbinding van een draadloos netwerk? Zijn er meerdere snelheden dan 11 Mbit en 54 Mbit?
Kun je met 4 of 5 pc's ook zonder problemen draadloos internetten en netwerken tegelijk op redelijk hoge snelheid?? (100 mbit) En hoe zit het met de verbinding, geen storing door muren heen, of als je bijv. een laptop gebruikt bij de buren of buitenshuis (tot max 50 meter ofzow)?
Welke mogelijkheden van draadloos netwerken/internetten zijn (ik ken tot nu toe alleen WiFi en bluetooth, van horen zeggen) er en wat is het beste en wat zijn de verschillen/specificaties??
Of weten jullie een site waar alles duidelijk uitgelegd staat?

Ik hoop dat jullie ons hiermee kunnen helpen. Alvast heel erg bedankt voor de hulp! :)

* tekst kan er beetje raar staan, maar dit heb ik even uit een email van me geplukt, geen zin om overnieuw te gaan typen :D

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:30
Je hebt ook 100mbit snelheid ja, van Sitecom bijvoorbeeld. Verder heb je een access point nodig indien je met 2 draadloze pc's gaat werken en eventueel nog een switch.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een naamgenoot. Kom ik niet vaak tegen.

De draadloze netwerken werken wel maar zeer langzaam. Er zijn idd 100Mbit varianten en die halen meestal niet eens de 50mbit. En als het alleen voor een laptop is dan zou ik een acces point kopen en een switch zodat je niet altijd de kabel moet verleggen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu van sitecom al een acces point aangeschaft (categorie G - 54 Mbit) en een pc-card, ook G - 54 Mbit, voor m'n laptop.
Hoe krijg ik dan goed een verbinding tussen de laptop en acces point, want het lukt niet. Windows xp op de laptop blijft aangeven dat er geen verbinding is, en de software van sitecom (van de acces point) kan hem ook niet vinden.

Wat doe ik verkeerd?

HELP!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

heeft je laptop wel een draadloze netwerkkaart (kan ook ingebouwd zijn)?
zoja, kan deze wel werken met die 54mbit?
zit je niet te ver van het accespoint af? (loop eens wat dichter naar het accespoint toe met de laptop)

alles je alles hebt, en je staat dichtbij. en het lukt nog niet.
lees nog een keer de complete handleiding.
probeer het nog eens stap voor stap opnieuw.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 03-01-2004 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik zit er 1 meter vanaf, ze kunnen elkaar zelfs zien, ook al moet dat niet nodig zijn, en de handleiding van sitecom begint al meteen dat het programmaatje van ze het acces point meteen vind, zodat je door kan gaan.
Ik heb idd een geintegreerde wireless lan in het beeldscherm zitten, die volgens windows ook met 54 mbit overweg kan, ook al is het een B variant.
Het aparte kaartje die ik gekocht heb voor wireless lan heb ik er nog niet in zitten, ik wilde eerste de onboard proberen (van Intel).
Maar ze willen elkaar niet zien :?

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:14
wat ik weet van een linksys ap en router in één is dat de wifi standaard uitstaat en dat je eerst met een bedraad netwerk de ap in moet stellen (wifi aanzetten, wep instellen, etc), dus je laptop direct op de ap aansluiten en zodoende kun je in de firmware komen...

"Software is like sex: it's better when it's free."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al met de meegeleverde netwerkkabel gepoogt een verbinding te krijgen tussen de laptop en de accespoint, maar ook dan kan het programmaatje van sitecom geen AP vinden. Ook niet als ik in de browser het vaste ip nummer van m'n AP intyp. Bij pingen ook geen reactie etc.
Zowel m'n laptop als de AP geeft aan dat er een 100 Mbit verbinding tussen beide is, en die kabel MOET crossed zijn wil er een goede verbinding zijn.

Het rare is, ik heb de kabel nagekeken, en de kleurtjes lijken aan 1 kant niet in de goede volgorde te lopen... De ene kant moet het omgekeerde van de andere kant zijn, voor crossed cable toch??

Wat ik zie is:

ene kant: wit - groen - wit - blauw - wit - oranje - wit - bruin

andere kant: wit - oranje - wit - blauw - wit - groen - wit - bruin

Dit is toch raar?? Ik denk dat ik maar crossed cable moet gaan kopen....

Kan iemand me hier verder nog mee helpen, hoe ik wat moet doen??
Moet ik in windows xp nog iets speciaals instellen??

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 12:40
Bij je beschrijving van je kabel geef je te weinig info; aders zijn niet wit, maar wit/oranje, wit/blauw, wit/groen en wit/bruin.
Maar alle info daarover kun je ook in de faq (bij "Hoe maak ik zelf UTP/STP/FTP kabels?") vinden...

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:14
volgens mij heb je echt geen crosskabel nodig om je AP te bereiken...dat moet gewoon een normale kabel zijn...

je sluit toch ook geen pc aan op een switch met een cross? :X

"Software is like sex: it's better when it's free."

Verwijderd

Ja, zit-ie echt op te wachten na drie maanden denk ik :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.