[DCTC] windows directconnect frontend voor linux dctc

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12 13:40

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Na de knullige topictitel, hier even wat korte uitleg van wat ik nu precies zoek:
Ik zit nogal eens bij mijn ouders thuis, waar ik dan gebruik kan maken van een windows pc met een 56k modem. Niet echt snel dus, en zeker geen lekkere snelheid om eens even lekker iets te gaan downloaden.
Nu heb ik remote wel de beschikking over mijn linux server, die wel aan een fatsoenlijke internet pijp hangt, en waar ik dctc (direct connect text client) op draai.
Nu zijn er voor linux een hele boel grafische frontends voor deze client, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een programma dat het voor mij mogelijk maakt om remote, vanaf de windows pc, de dctc client op de linux server aan te sturen.
Op google kon ik niets vinden hierover, dus ik hoop dat iemand weet of zoiets bestaat, en waar het te halen is :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-12 16:36

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

En VNC is geen optie? Of XDMCP (met een Win32 Xfree-server)?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een dergelijke client zoals jij zoekt bestaat. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:01

Blaasvis

Cidora \o/

ga eens kijken naar screen... met screen kun je een programma's starten en gewoon putty afsluiten maar de downloads lopen gewoon door ...;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 10:49

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik gebruik ldcc op een Gnu/linux server. Deze draait http ftp en ssh ergens op de campus van de universiteit van Delft. Het voordeel is, dat ik in kan loggen op de fasthub (dutch university network) waar je bijna alles kunt vinden en met belachelijke snelheden kunt downen.

Na het downen haal ik het vervolgens op mijn gemak binnen met ftp.

ldcc depend op de library tvision en op dctc. Het is niet-grafisch (ncurses 8ig dus) maar voldoet voor de hieboven beschreven activiteiten.
Blaasvis schreef op 02 januari 2004 @ 10:37:
ga eens kijken naar screen... met screen kun je een programma's starten en gewoon putty afsluiten maar de downloads lopen gewoon door ...;)
ldcc en screen gaan niet samen (geen ncurses? )
ldcc kun je afsluiten terwijl je downloads verder gaan.

Met ssh tunneling zou je de poort van dctc kunnen hechten aan een poort op localhost. Met een ordinaire linux desktop pc is het gewenste resultaat dus te bereiken :) Geweldig idee trouwens. Ik moet dit ook hebben :)

[ Voor 37% gewijzigd door irondog op 02-01-2004 12:20 ]

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
mOrPhie schreef op 02 januari 2004 @ 10:31:
En VNC is geen optie? Of XDMCP (met een Win32 Xfree-server)?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een dergelijke client zoals jij zoekt bestaat. :)
Eeh, een complete grafische interface overpompen over een 56k lijntje lijkt me niet echt lekker ;) Sowieso houd ik er niet zo van om grafische meuk te draaien op mijn server, als dat niet nodig is.
Blaasvis schreef op 02 januari 2004 @ 10:37:
Zoals elke fatsoenlijke server draait die van mij ook screen ;)
Helaas is DCTC absoluut niet geschikt om text-based te besturen. Het kan wel, maar het is een regelrechte hel, omdat het programma bedoeld is om bestuurd te worden via grafische frontends.
irondog schreef op 02 januari 2004 @ 12:08:
Ik gebruik ldcc op een Gnu/linux server. Deze draait http ftp en ssh ergens op de campus van de universiteit van Delft. Het voordeel is, dat ik in kan loggen op de fasthub (dutch university network) waar je bijna alles kunt vinden en met belachelijke snelheden kunt downen.

Na het downen haal ik het vervolgens op mijn gemak binnen met ftp.

ldcc depend op de library tvision en op dctc. Het is niet-grafisch (ncurses 8ig dus) maar voldoet voor de hieboven beschreven activiteiten.

[...]

ldcc en screen gaan niet samen (geen ncurses? )
ldcc kun je afsluiten terwijl je downloads verder gaan.

Met ssh tunneling zou je de poort van dctc kunnen hechten aan een poort op localhost. Met een ordinaire linux desktop pc is het gewenste resultaat dus te bereiken :) Geweldig idee trouwens. Ik moet dit ook hebben :)
Dit lijkt me nog wel een van de beste ideeen. Ik wilde het even uittesten via SSH, omdat mijn ouders dus geen linux pc in huis hebben, maar om het op mijn server geinstalleerd te krijgen moest ook meteen de hele XFree86 meuk geinstalleerd worden (dependency van tvision), en dat beviel me niet zo. Zit het nu via SSH te compileren op mijn linux workstation, dus ik zal er eens naar kijken.

Wie weet draait dit wel via cygwin :o

micheljansen.org

• irondog

irondog

dawuss schreef op 02 januari 2004 @ 13:01:

Dit lijkt me nog wel een van de beste ideeen. Ik wilde het even uittesten via SSH, omdat mijn ouders dus geen linux pc in huis hebben, maar om het op mijn server geinstalleerd te krijgen moest ook meteen de hele XFree86 meuk geinstalleerd worden (dependency van tvision), en dat beviel me niet zo. Zit het nu via SSH te compileren op mijn linux workstation, dus ik zal er eens naar kijken.
Xfree is geen dependency van tvision hoor. Welke distro heb je?
Wie weet draait dit wel via cygwin :o
Het gebruikersgemak van ldcc laat te wensen over. Dus als er dctc frontends zijn die kunnen werken op cygwin dan is dat i.c.m. ssh tunneling dé oplossing.
Houd me op de hoogte als je iets weet.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
irondog schreef op 02 januari 2004 @ 13:21:
[...]

Xfree is geen dependency van tvision hoor. Welke distro heb je?
Debian GNU/Linux en Gentoo. Bij allebei wordt xlibs gebruikt, en dat depend op XFree86-base.

micheljansen.org

• irondog

irondog

Nee toch:
# emerge xfree -pv;emerge tvision -pv

These are the packages that I would merge, in order:

Calculating dependencies ...done!
[ebuild N ] x11-misc/ttmkfdir-3.0.9
[ebuild N ] media-libs/fontconfig-2.2.1
[ebuild N ] app-arch/cabextract-0.6
[ebuild N ] x11-base/opengl-update-1.5
[ebuild N ] x11-base/xfree-4.3.0-r3 -3dfx -sse -mmx -3dnow +xml2 +truetype +nls -cjk -doc +ipv6 -debug -static +pam -sdk -gatos

These are the packages that I would merge, in order:

Calculating dependencies ...done!
[ebuild R ] dev-libs/tvision-2.0.1
Ik ben nu met cygwin bezig, maar denk dat mijn ideetjes toch niet zo heel gemakkelijk zijn. Met welke waslijst van opties moet ik dctc starten op de server enzo en proberen die dctc frontends niet gewoon zelf dctc te starten?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-12 20:26
dawuss schreef op 02 januari 2004 @ 13:25:
[...]

Debian GNU/Linux en Gentoo. Bij allebei wordt xlibs gebruikt, en dat depend op XFree86-base.
dan moet je -X in je USE variabelen zetten. tvision wordt dan zonder support voor X gecompileerd.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
irondog schreef op 02 januari 2004 @ 13:46:
Nee toch:

[...]

Ik ben nu met cygwin bezig, maar denk dat mijn ideetjes toch niet zo heel gemakkelijk zijn. Met welke waslijst van opties moet ik dctc starten op de server enzo en proberen die dctc frontends niet gewoon zelf dctc te starten?
Ja, dat is een probleem waar ik ook tegenaan loop. Het moet toch mogelijk zijn een DCTC sessie continu te maken? En dan de frontend er alleen op te laten connecten?
DCTC als directconnect "server" dus.
balk schreef op 02 januari 2004 @ 13:53:
[...]

dan moet je -X in je USE variabelen zetten. tvision wordt dan zonder support voor X gecompileerd.
Gentoo draait op mijn workstation. Daar zou -X inderdaad een optie zijn, maar daar is het eigenlijk niet helemaal nodig, omdat ik die pc wel gewoon grafische rommel draait. Hoe doe ik dat dan onder debian op mijn server?

[ Voor 29% gewijzigd door dawuss op 02-01-2004 14:04 ]

micheljansen.org

Verwijderd

Ik vind hier zojuist een client die heet phpdc. Deze werkt als frontend voor dctc en geeft je een webinterface om dctc aan te sturen!

http://phpdc.sourceforge.net/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 14:10 ]

• irondog

irondog

dawuss schreef op 02 januari 2004 @ 14:02:

Ja, dat is een probleem waar ik ook tegenaan loop. Het moet toch mogelijk zijn een DCTC sessie continu te maken? En dan de frontend er alleen op te laten connecten?
DCTC als directconnect "server" dus.
Juist en dat moet kunnen. Mijn vragen zijn dan nog:
* Hoe krijg ik dc-qt aan de praat in cygwin?
* Laat dc-qt het toe naar een andere dctc "server" te connecten of wil het programma dctc per se zelf executeren (wat wij dus niet willen) om vervolgens te connecten naar localhost.

Probleem is, dat ik hier ook geen gnu/linux bak heb.
Gentoo draait op mijn workstation. Daar zou -X inderdaad een optie zijn, maar daar is het eigenlijk niet helemaal nodig, omdat ik die pc wel gewoon grafische rommel draait. Hoe doe ik dat dan onder debian op mijn server?
Zelf compileren dus.
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 14:10:
Ik vind hier zojuist een client die heet phpdc. Deze werkt als frontend voor dctc en geeft je een webinterface om dctc aan te sturen!

Goed bezig! :)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 14:10:

Whoa! da's wel heel erg ultiem :)

Ik ga het meteen proberen :)

micheljansen.org

Pagina: 1