[X] Een scherm in de wacht zetten

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 22:13
Hoi,

Ik heb een Linux (Debian, kernel 2.6.0) servertje zonder monitor waarom ik graag amule wil draaien. Ik zoek daarvoor een manier om een X-programma via X-forwarding over ssh (werkt) te starten en dan de verbinding gewoon kunnen verbreken waarna het programma doorgaat op een denkbeeldig scherm en dat ik later het programma gewoon weer op kan pikken en er mee verder kan werken.

EIgenlijk een soort screen voor X dus. Mijn vraag is: Bestaat dit? (screen werkt dus niet in dit geval uiteraard)

Ik heb half google en GoT al afgezocht en niets kunnen vinden. Zijn overigens al rot zoek termen.

Verwijderd

VNC kan dat, maar het is geen X-forwarding; de xserver en xclient draaien op de server pc.

• Wilke
  • Laatst online: 22-02 22:40
Heropend....het blijkt dat beide kanten Linux draaien, en dan zijn oplossingen zoals Exceed/X-win32 natuurlijk niet aan de orde. VNC kan wel, maar dat is zo traag. Zijn er geen andere oplossingen die gewoon X gebruiken, maar wel 'af te breken' zijn en dan later weer 'op te pakken' zoals met screen?

Bij mijn weten niet, maar who knows..

[ Voor 13% gewijzigd door Wilke op 05-01-2004 09:35 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Voor zover ik weet gaat dat niet zomaar.. maar als je p2p wil, waarom dan geen mldonkey met een losse GUI. Werkt ideaal, en je kunt ook nog eens meerder p2p protocollen gebruiken :D

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:21
VNC is voor zoiets toch snel genoeg? Je hebt geen grote desktop nodig iig.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Met X kan het wel, maar dan moet je met een X proxy gaan werken, NIET handig. VNC lijkt me het makkelijkst toepasbaar, voor zover ik weet zijn er niet veel mogelijkheden om p2p-prog op je server commandos te geven vanaf een client, die daarna kan disconnecten.

Vreemd, omdat de meeste p2p progs onder linux met een commandlineclient werken, met eventueel een GUI die commandos doorgeeft, maar niets aan te doen, behalve zelf proggen ;)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Steven
  • Laatst online: 21-02 22:13
Jammer, dan maar is apt-get install vnc'en ;) Ook al is dat nou niet bepaald ideaal. Als iemand het nog weet hoor ik het graag.
mldonkey ga ik ff naar kijken. Tnx.
Pagina: 1