Toon posts:

P4 3.2 GHZ CPU Cooler?

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben dus een pc aan het samenstellen en ik vroeg me af of Coolers standaard bij Processors zitten of los moet kopen. ik zou dan graag willen weten wat een goede CPU Cooler is voor een P4 3.2 GHZ processor. Dus een goede CPU Cooler en voor een best wel redelijke prijs. Hier is de website waar ik een cooler wilt uitkiezen:
http://www.computer-land....?page=producten&catid=176

Alvast bedankt!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
P4 word eigenlijk altijd boxed geleverd met een cooler die voldoende is.
niet voor overclocken.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

P4 Tray = zonder koeler
P4 Boxed = met koeler

de boxed koeler werkt goed maar maakt een hoop lawaai. Tray versies vindt je bijna niet en zijn vaak ook duurder.
Op een tray versie zit echter maar 1 jaar garantie ipv 3.

[ Voor 3% gewijzigd door dreeke op 02-01-2004 00:15 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• bobsnl
  • Laatst online: 04-01 19:51
Ik zou je cooler maar niet daar kopen. Ik zie namelijk alleen maar socket A coolers staan ;) Waarom zou je je Intel cooler willen vervangen? Die zijn prima hoor.... wil je m toch vervangen .. Denk dan eens aan de Cooler Master Aero 4

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Boxed P4 koelers zijn toch juist heel stil?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• dreeke

dreeke

outdated icon

Moartn schreef op 02 januari 2004 @ 00:17:
Boxed P4 koelers zijn toch juist heel stil?
Vanaf de 2,8 GHz 800 FSB zit er een andere koeler bij, waarbij de heatsink er iets anders uitziet en de fan temp.controlled is.

Die zijn helaas niet zo stil ... de oudere koeler vind ik btw ook niet stil genoeg want die zoemt. :)
Maargoed, dat was nog te overzien, die "zwaardere" maken echt zo'n suizend geluid :/

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind de Boxed koelers wel meevallen van zowel Intel en AMD. Het kan altijd beter maar het gaat wel. De 2,8GHZ 800FSB 512KB HT is aardig stil. De koeler had niet echt veel verschil met de gewone koeler van de "oude" Intel koelers. Ok Dreeke heeft gelijk dat die zoomt maar ja moet je dan een passieve koeler er dan opzetten die stukken duurder is? Want gaat je Intel Proc stuk in boxed verpakking na 2 jaar heb je een probleem want die koeler hebben namelijk speciaal spul onder die koeler waardoor Intel kan zien wat je hebt gebruikt qua koeler zoals ik had gehoord!!!!

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Als Zalman voor 35 Euro een stille koeler kan leveren die ook nog eens beter koelt, dan vind ik dat Intel iets verkeerd doet.

Die 35 Euro is een vrij dure verkoopprijs van zo'n passieve waaier met een armpje + fan erboven. De fan van Zalman is ook niet geweldig, maar je kunt hem wel langzamer zetten en zelfs dan werkt die koeler nog erg goed.

Vergeleken met zo'n koeler is de Intel koeler rotzooi. Heel veel mensen zetten de pc in de woonkamer en met dat zoem en suisgeluid is dat geen doen meer want je hoort het overal bovenuit.

Mensen die een pc kopen raad ik dus ook altijd aan om voor AMD te gaan, of om een andere koeler bij hun proc. te kopen.

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
De boxed koeler op mijn P4-3.0~800HT is zo lawaaierig dat ik een Zalman 7000Cu besteld heb, deze is veel stiller tot geluidsloos. De boxed koeler maakt echt zo'n zoemend geluid en produceert in zijn eentje meer herie dan 4 casefans en de voeding :r

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:38
Ts, ligt het nou aan mij of heb je nog geen ervaring met de p4 en zijn sockets? p4 staat op een socket 423(oudere p4's) of een 478(zoals die van jou), en de koelers waar je aan refereerd passen geen van allen.

http://www.computer-land....?page=producten&catid=176

Dat zijn behalve de"8 cm casefan"allen socket 370's voor amd xp athlons en Pentiums 3. No offence, maar let daar even op, lijkt mij lullig als je je 's avonds zit te verkneukelen om je systeem zit te bouwen, en je komt er achter dat je fan niet past. :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
spire quietude I of II er op (tot 2,8 en tot 3,2 ghz) en klaar. stil en goedkoop. 12 euro ofzo maximaal.

Verwijderd

Topicstarter
Nog bedankt voor de vele replies en wat ik hieruit begrijp is dus dat de Cooler van P4 te luidruchtig is. Hoe kan ik het geluid me inbeelden? Hoor je de Cooler dan telkens of ie constant op dezelfde hoge toeren staat te draaien of is het gewoon een zacht zoemend geluid op de achtergrond? Als het gewoon zacht op de achtergrond is, heb ik daar geen problemen mee?

Is dus de Cooler die bij deze processor (Intel Pentium 4 3.20C GHz HT 800MHz S478 Boxed ) wordt bijgeleverd goed of niet?

Alvast bedankt,

P.s. Cybersijp, dan zou de hele buurt mij hebben gehoord met: FOK FOK FOK!!! :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je krigt die koeler er sowieso bij als je een boxed proccesor koopt. Ik zou zeggen, probeer hem, als hij niet bevalt leg je hem opzij en koop je een Zalman 7000CU(A) :Y) (aanrader, heb hem zelf ook)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/cnps7000cu-b1.gif

Je bedoelt die zalman toch ?

Verwijderd

ik heb zo'n standaard gevalletje op m'n P4 3ghz HT zitten en die is erg stil. Nou moet ik zeggen dat ik hietvoor een AMD had met een Volcano7 erop.... maar toch, ben erg tevreden met de cooler die erbij zat. Temps komen zelden boven de 50 C uit...

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
neej, ik denk dat ie (dreeke) deze bedoelt:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0212/6500bcu-4b.gif
Hij had het namelijk over 'waaier met een armpje + fan'

[ Voor 5% gewijzigd door Herr Muller op 02-01-2004 14:32 ]

Verwijderd

De standaard cooler van intel's 3ghz+ boxed vindt ik nogal wat lawaai maken en de coolprestaties zijn niet slecht, maar kunnen wel stukke beter.

Zelf heb ik een Zalman CNPS7000cu gehad en die wist de 3GHZ op 30c te houden en bij full load 42/43c. Ook de Coolermaster Airo 4+ Copper is een erg goeie cooler, waarbij je het toerental van de cooler zelf kun regelen met een draaiknopje net zoals de zalman. Echter de Airo4+ is veel beter op het moment dan je gaat oc'en :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 14:37 ]

Verwijderd

Bij deze wil ik toch wel ff zeggen dat je toch maar weinig koelers vind die de prestatie halen van de ZALMAM CPNS7000A-Cu als die er eigenlijk wel bestaan.Ik zet er op een week heel wat op maar zulke Zalman koelers kun je toch maar niet zo vergelijken met dat wat je op elke hoek kan kopen als je tenminste spreek over een goede koeler.Zelf gebruik ik deze koeler ook op mijn pc met het ASUS P4C800-E Deluxe moederbord en kan alleen maar zeggen TOPPIE,ja hij is zwaar maar daar heeft ASUS rekening meegehouden want achter de RETENTION module zit een versteviging van een plastic plaatje die kan dat gewicht wel aan.En dan je pc is geen rugzak waar je de hele dag mee loopt te zeulen,dus kopen als je tenminste een echte koeler wil hebben in je pc die wat koelt en stil is.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb zelf ook een P4 3.0GHz, 800MHz FSB en HT met de boxed cooler erop. Ben TOTAAL niet tevreden met die boxed cooler omdat

- Hij boven mij casefan @ 7V, mijn voeding (zalman 400Watt), mijn videokaart cooler en mijn NorthBridge cooler uitkomt! op volle toeren dan (2600rpm). Ik heb em nu altijd op 2000rpm lopen met speedfan, maar dan is hij nog steeds de luidste van allemaal. De processor wordt onder load dan maar hoogstens 2 a 3 graden warmer.

- De coolprestaties zijn SLECHT! Idle rond de 40graden, maar onder load al gauw 64graden!! Prime95 gebruik ik om em zo heet mogelijk te krijgen >:)

Daarom heb ik ook een nieuwe cooler besteld! De thermalright SP94 + Noiseblocker S4! Ik verwacht dat deze combinatie toch een stukje stiller zijn werk zal doen. Ook zal de processor veel kouder zijn onder load.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• MacDokie
  • Laatst online: 04-02 15:26
unfor schreef op 02 januari 2004 @ 00:14:
P4 word eigenlijk altijd boxed geleverd met een cooler die voldoende is.
niet voor overclocken.
:?

* MacDokie draait een P4 2.6-800@3.14 met 40 graadjes gestresst----boxed koelertje en lekker stil

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Ghost(NL)
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 19:43:
ja hij is zwaar maar daar heeft ASUS rekening meegehouden want achter de RETENTION module zit een versteviging van een plastic plaatje die kan dat gewicht wel aan.
Dat plaatje zit daar niet omdat er een zware koeler aan kan, dat is een modificatie omdat sommige P4C800's anders contact maakten met de backplate van de kast.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 14:36:
De standaard cooler van intel's 3ghz+ boxed vindt ik nogal wat lawaai maken en de coolprestaties zijn niet slecht, maar kunnen wel stukke beter.

Zelf heb ik een Zalman CNPS7000cu gehad en die wist de 3GHZ op 30c te houden en bij full load 42/43c. Ook de Coolermaster Airo 4+ Copper is een erg goeie cooler, waarbij je het toerental van de cooler zelf kun regelen met een draaiknopje net zoals de zalman. Echter de Airo4+ is veel beter op het moment dan je gaat oc'en :)
Inderdaad, mijn 3,0Ghz HT boxed cooler maakt ook een tiet herrie, erg knap voor iets wat op maar 2600 RPM draait :/

Maar de koelprestaties zijn nog erg goed voor een boxed coolertje vind ik, 29° Idle en 39° Load! Kan hem nog makkelijk op 3,7Ghz zetten met een stijging van maar enkele graden tot gevolg @ strd. voltage :)
Maar binnenkort stamp ik er een ThermalTake Tower 112 of CoolerMaster Hyper 6 of Gigabyte cooler 3D op, kan alleen maar stiller&koeler worden >:)

Use the Search Luke...

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Ik werk dagelijks met p4 en mijn ervaringen zijn als volgt:

Installeer een outtake fan (geen kanon, gewoon een bescheiden) in de buurt van de cpu. De warme lucht wordt nu mooi weggezogen langs de sensor van de fan waardoor deze nu ook redelijk wat minder toeren maakt.

Maar zoals inmiddels bekend is zijn de p4 boxed coolers rotdingen. Haal ook die carbon-tegel eraf en vervang dit door degelijke pasta. Als je ooit je p4 nog een keer los wilt halen gaat dat een stuk makkelijker aangezien die carbon-tegel op den duur als lijm werkt.

Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat ik de CPU dóór een gesloten socket eruit trok omdat ie vastgekoekt zat aan de heatsink.

Intel moet maar eens goede boxed-coolers maken ipv de BTX en paa38 standaarden door te drukken... :(

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Verwijderd

Ik heb twee weken geleden de volgende PC samengesteld met onder andere de volgende onderdelen:

P4 3.00GHz 478 800MHz 1MB Prescott
ASUS P4C800 DELUXE
Sapphire ATI 9800 Pro Retail
MAXTOR 200.0Gb 7200RPM 6Y200MO SATA
Antec Sonata Life Style 380Watt

Nu word ik helemaal gek van het vele geluid wat van de cooler afkomt die meegeleverd is bij de boxed intel. De Antec Sonate case is errug stil dus is het geluid dat van de cooler afkomt erg irri...

Ik sta op het punt om een andere cooler erop te nemen en zat hierbij te denken aan een Zalman CNPS7000B-Cu. Maar nu las ik op de site van Zalman (http://www.zalman.co.kr/e...w.asp?idx=141&code=005009) dat de cooler bij de Prescott uitvoering van de Intel niet kan draaien in silent mode.

Heeft iemand een vergelijkbare configuratie (dus P4 3.00 GHZ Prescott) en ervaring met de Zalman coolers, of is er iemand die mij een andere suggestie kan geven om ervoor te zorgen dat het geluid van mijn cooler verminderd?

• The 7th Guest
  • Laatst online: 06-02 16:54
De Zalam koeler staan bekend als stil en koelen goed. Bovendien zijn ze redelijk goed en gewoon bij de winkel verkrijgbaar (bijv. bij MyCom). Als je niet gaat overklokken zijn de koelers van Nexus te overwegen. Deze zijn nog iets stiller maar koelen ook iets minder. Wel moet je hiernaar zoeken op internet, maar daar is de pricewatch goed voor.
Zelf ben in tevreden over mijn Zalman CP7000B-AlCu. Koelt goed en is nauwelijks te horen.

Verwijderd

The 7th Guest schreef op 24 augustus 2004 @ 11:12:
De Zalam koeler staan bekend als stil en koelen goed. Bovendien zijn ze redelijk goed en gewoon bij de winkel verkrijgbaar (bijv. bij MyCom). Als je niet gaat overklokken zijn de koelers van Nexus te overwegen. Deze zijn nog iets stiller maar koelen ook iets minder. Wel moet je hiernaar zoeken op internet, maar daar is de pricewatch goed voor.
Zelf ben in tevreden over mijn Zalman CP7000B-AlCu. Koelt goed en is nauwelijks te horen.
Maar heb jij ook minimaal een P4 en dan met name een Prescott uitvoering?
Want op de site van Zalman staat daar genoemd dat bij de Prescott versie geen gebruik kan worden gemaakt van de silent mode.

Daarom ben ik erg benieuwd naar mensen met een precott uitvoering en een zalman cooler om te kijken wat die ervan vinden.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 08:33

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Je moet wel bedenken dat de P4 3.00 GHz een echte kacheltje is, dus dat een koeler de processor niet op hele lage temps kan houden in vergelijking met een P4 2.4 GHz.
De "silent" modus van de koelers zijn dus eigenlijk bedacht voor processors die niet zo heet worden.
De Zalman CP7000B-AlCu maakt op zich niet zo heel veel herrie i.v.m. de Intel stock koeler.
Wil je iets stiller, ga dan voor de Zalman CP7000B-CU (= kompleet koper, maar wel zwaar) en/of haal de standaard ventilator eruit en hang er een 120 mm Papst ventilator boven

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

De_Paashaas schreef op 24 augustus 2004 @ 11:27:
Je moet wel bedenken dat de P4 3.00 GHz een echte kacheltje is, dus dat een koeler de processor niet op hele lage temps kan houden in vergelijking met een P4 2.4 GHz.
De "silent" modus van de koelers zijn dus eigenlijk bedacht voor processors die niet zo heet worden.
De Zalman CP7000B-AlCu maakt op zich niet zo heel veel herrie i.v.m. de Intel stock koeler.
Wil je iets stiller, ga dan voor de Zalman CP7000B-CU (= kompleet koper, maar wel zwaar) en/of haal de standaard ventilator eruit en hang er een 120 mm Papst ventilator boven
Dus door de standaard meegeleverde cooler van Intel te vervangen ga ik er zeker behoorlijk op vooruit wat betreft geluidsoverlast?
Dat is voor mij natuurlijk het belangrijkste gegeven er even van uitgaande dat die cooler rond de 45 Euro is...

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Ja zelfs in normal mode maakt die zalman nog geen 24db... dat ding is echt erg stil O+

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op 24 augustus 2004 @ 12:13:
[...]

Dus door de standaard meegeleverde cooler van Intel te vervangen ga ik er zeker behoorlijk op vooruit wat betreft geluidsoverlast?
Dat is voor mij natuurlijk het belangrijkste gegeven er even van uitgaande dat die cooler rond de 45 Euro is...
Dat ligt er aan: je kan natuurlijk ook ander lawaaimakers in je kast hebben. Als geld/gewicht een probleem is kan je natuurlijk altijd voor de 7000a ALCU gaan,
deze kost rond de 30 euro en koelt bijna zo goed. :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:00

Thandor

SilverStreak

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/7000b_alcu_f_p.jpg

Die koeler heb ik laatst op mijn Athlon 1000 gezet. Hij zit stevig en koelt goed. Het voordeel van de Al-Cu is dat hij niet zo zwaar is. De CU heb ik zelf dus niet maar die is wel 317 gram zwaarder.

Je moet wel even kijken of deze koeler op jouw moederbord past.
Compatibility between CNPS7000(A/B) and Socket 478 Pentium 4 Motherboards

Ik had de koeler Hier gekocht ;). Voor 33,50 excl. verzend.

[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 24-08-2004 12:27 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik heb zojuist de Zalman CNPS7000B-Cu besteld...
Bedankt voor de hulp _/-\o_
Pagina: 1