Toon posts:

Ervaringen Mycom ADSL (Mygiga)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel wil ik de overstap maken van een hccnet basic lijntje 1024/512 naar de Mygiga 8192/1024

Wie heeft hier ervaring met Mygiga?
Tevens ben ik heel benieuwd naar de binairies nieuwsgroepen.
Van welke server maken zij gebruik?

Ook zit ik te twijfelen tussen Demon....

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

MyADSL is van dezelfde leverancier als TweakDSL, lees over deze provider hier wat ervaringen. Verder zijn hier resultaten te zien van MyADSL MyGiga abonnee-houders...

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 16:27
Cambrium (MyDSL, TweakDSL) en DemonNL zijn allen providers die goede ADSL verbindingen leveren met allen een goede newsserver en extra diensten. Lijnen zijn bij alle providers stabiel en service is top, snelheids/kwaliteitsverschil is daarom te klein om te zeggen die is beter of slechter.

Wellicht dat je ervaringen van anderen nog eens na kan lezen, of, wat ik wel zou doen, is kijken wat voor 'n extra diensten of mogelijkheden je erbij krijgt. Denk aan subdomein, vast IP-adres, meerdere IP-adressen, eigen domeinnaam, game-diensten, inbel-account (als je daar ooit van gebruik maakt), VoiceDSL, noem maar op :)

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag Mycom even een bezoekje gebracht en daar vertelde een van de verkopers dat de 8mbit lijn als een trein loopt. Zelf had hij thuis ook een lijntje liggen.
De newsserver is ongeveer voor 60% compleet en met een retentie tijd van 3 a 4 dagen.

Nu las ik net op het forum dat Demon zijn newsserver gecapped zijn, en je maar 200kb met 3 lijntjes kan binnen pompen. Dus ongeveer per draadje 60-65 KB.
Dan heeft de 8mbit lijn ook niet echt veel zin.

Weet iemand hoe het zit met Mycom? Dit ben ik natuurlijk vergeten te vragen omdat ik dat bericht net pas lees....

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Uiteraard heeft die verkoper het thuis ook.... ooit wel eens een verkoper die het model wat jij wilt niet thuis heeft staan? :+

De snelheid is bij beide providers gewoon goed, 8 Mbit via bbned gaat gewoon snel :p De nieuwsservers zou ik met niet zo druk om maken, neem een inbel accountje van xs4all en log met die gegevens in op hun server. Die is vele malen beter voor zover ik weet.

Verwijderd

Sick Nick schreef op 02 januari 2004 @ 21:37:
Uiteraard heeft die verkoper het thuis ook.... ooit wel eens een verkoper die het model wat jij wilt niet thuis heeft staan? :+

De snelheid is bij beide providers gewoon goed, 8 Mbit via bbned gaat gewoon snel :p De nieuwsservers zou ik met niet zo druk om maken, neem een inbel accountje van xs4all en log met die gegevens in op hun server. Die is vele malen beter voor zover ik weet.
Alleen is de newsserver van xs4all gecapped op 50 kb per sec buiten het netwerk van xs4all.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:40:
[...]

Alleen is de newsserver van xs4all gecapped op 50 kb per sec buiten het netwerk van xs4all.
Herstel, 15KB/s, hetzelfde dat je zou halen met een dual-isdn inbelverbinding.

En bovendien is de XS4ALL server de laatste tijd erg instabiel en liggen er op dit moment een aantal van die servers uit waardoor de compleetheid nog wat te wensen overlaat.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Owkee, dan heb ik niks gezegd over die newsserver :P Wist niet dat die speed gecapped was, werk zelf totaal niet met die dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat er geen reactie komt van mensen zijn zo een lijntje bij Mycom hebben...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je zoekt inderdaad iemand met een Cambrium lijntje ..

http://www.cambrium.nl/ (klick maar eens op partners)

MyADSL & Tweakdsl etc etc zijn naar mijn iedee niets meer dan een merknaampje en de isp erachter is cambrium. Dus iemand met tweakdsl heeft exact dezelfde lijn als iemand met myadsl.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Gratis computer bij afsluiten adsl-abonnement
Dinsdag, 6 januari 2004 - Computerwinkel MyCom geeft tijdelijk gratis een computer weg aan consumenten die een jaarabonnement nemen op MyADSL.
bron: WebWereld

't Kan wel eens druk gaan worden daarzo...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:49

Wimo.

Shake and Bake!

Heineken schreef op 06 januari 2004 @ 13:14:
[...]
bron: WebWereld

't Kan wel eens druk gaan worden daarzo...
Briljante move van mycom in mijn ogen ... ben benieuwd hoe snel ze kunnen uitgroeien naar een serieuze provider

Verwijderd

Ik las het nu net. Heb gister toevallig planet basic opgezegt om (in eerste instantie)een simpel 512/256 abbo van demon te nemen.

1 april is me abbo bij planet pas afgelopen dus mycom is er een beetje vroeg mee. Hopelijk duurt het lang om op te leveren.

499.....verkopen voor 300 ofzow, beetje bijleggen en heb een 17" TFT. :)

2e jaar moet ik 29,- gaan betalen ipv 25, maargoed dan zeggen we wel weer op tegen die tijd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had dus mygiga aangevraagd van mycom, maar dit contract heb ik zo snel mogelijk beeindigd.!!
Voor mij nooit meer Mycom!!
Wat een stelletje eikels daar zeg. Aansluiting in 10 dagen, me reet..
Dit is nog erger dan UPC. 20 keer gebeld naar die onbereikbare helpdesk á 35 cent per minuut, mailtjes verzonden maar geen reactie. U wordt terug gebeld meneer! telkens weer maar nog nooit heeft iemand mij gebeld, en dus nog steeds geen internet. Op het laatst hebben ze zelfs de telefoon in mijn oor opgehangen.

Dus ik weer op zoek naar een andere provider. Kom ik bij www.tweakdsl.nl terecht. Ik denk zal ik ze eerst even bellen. Krijg ik weer de zelfde mensen aan de lijn van Mycom. Wat blijkt als je op www.cambrium.nl kijkt handelen ze onder verschillende handelsnamen.
Ik ga wel naar xs4all of naar demon. Deze mensen behandelen je teminste zoals het hoort...

Verwijderd

Hoi,

hier wel een tevreden mygiga gebruiker. Supersnel. Nooit problemen. lekkere snelheid. Mijn constante bandbreedte is +- 7.1 (ATM line rate) - 7220.735 kbps

Dit is een gemiddelde snelheid van 784,86. Deze snelheid is afhankelijk van de server waarvan ik download. Maar ik haal de 8mbit dus toch bijna. Ik zit 2400 meter van de wijkcentrale.

Ik heb tevens citrix server + Nfuse, windows 2003 server + 2003 exchange. Verbinding loopt via router. Tot nu toe geen problemen.

Ik ben happy. :)

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb ook MyGiga. Hier ben ik tevreden over tot nu toe. De download-snelheid volgens speedtest.nl ligt meestal zo rond de 6Mbit, ik zit 400 meter van de wijkcentrale. Ook het downloaden van newsgroups gaat lekker rap. Ik heb niks te klagen :-). Enige minpuntje vind ik dat MyCom er een asus-modem bijlevert wat niet de volledige 1Mbit upstream ondersteunt maar 800Kbit.

@bohr2003 : Je draait Exchange 2003? Ik heb geprobeerd een vast IP-adres te krijgen bij mijn MyGiga Abo omdat ik ook een eigen mailserver wil draaien. Volgens de helpdesk is dit nog niet mogelijk maar in de toekomst wel.
Hoe draai jij Exchange zonder vast ip-adres? (oftwel, waar laat je jouw mx-records op de nameserver naar wijzen?). Of maak je geen gebruik van smtp?

Dat betekent, stam + t .

Verwijderd

Topicstarter
Ik klaag niet over de snelheid, maar over het aansluiten van een eenvoudig lijntje. Daar klaag ik over...

Maar nu krijg ik dus eigelijk bericht op de vraag die ik ooit eerder heb gesteld. Hoeveel lijntjes gebruik je voor de nieuwsgroepen hoeveel kb snelheid per lijntje?

Verwijderd

Apache4you:

Gisteren Exchange geinstalleerd. Ben nog wel aan het rommelen ermee. Als eerste moet je wel active domain installeren. Anders draait exchange niet. Het probleem bij mij is nu dat ik voor gebruikers mailboxen kan aanmaken. Ze kunnen inloggen en kunnen ook daadwerkelijk mail versturen. Mail ontvangen lukt nog niet. Ik moet nog even kijken hoe dat zit.

• lexvis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 21:35
Bohr2003:

Dat is niet zo gek als er geen MX record naar je IP wijst. Als je mail wilt ontvangen op je Exchange server moet je een MX record aan laten maken in de DNS van je provider, de naam van dit MX record moet gelijk zijn aan je FQDN (je domein adres) en het IP adres verwijzen naar je ADSL-IP.

Maar eh, waarom Exchange? Ik heb me vaker verbaasd over mensen die Exchange installeren en dan verbaasd zijn dat er ook Active Directory moet draaien. Exchange is niet een eenvoudige mailserver zoals velen denken, maar bedoeld voor bedrijven met meerdere users. Als je op zoek bent naar een eenvoudige mailserver kan je net zo goed Pegasus mail gebruiken of iets soortgelijks, kan je ook users aanmaken, maar hoef je geen Active Directory te implementeren. Overigens moet je natuurlijk nog steeds wel een MX record laten aanmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door lexvis op 22-02-2004 11:38 ]

Verwijderd

lexvis schreef op 22 februari 2004 @ 11:38:
Bohr2003:

Dat is niet zo gek als er geen MX record naar je IP wijst. Als je mail wilt ontvangen op je Exchange server moet je een MX record aan laten maken in de DNS van je provider, de naam van dit MX record moet gelijk zijn aan je FQDN (je domein adres) en het IP adres verwijzen naar je ADSL-IP.

Maar eh, waarom Exchange? Ik heb me vaker verbaasd over mensen die Exchange installeren en dan verbaasd zijn dat er ook Active Directory moet draaien. Exchange is niet een eenvoudige mailserver zoals velen denken, maar bedoeld voor bedrijven met meerdere users. Als je op zoek bent naar een eenvoudige mailserver kan je net zo goed Pegasus mail gebruiken of iets soortgelijks, kan je ook users aanmaken, maar hoef je geen Active Directory te implementeren. Overigens moet je natuurlijk nog steeds wel een MX record laten aanmaken.
Ja dat weet ik ook wel. Maar gewoon ff rommelen he. M.a.v. door schade en schande wijs worden. Kijken hoe alles werkt. Waar je op moet letten. etc.

Ik heb nu citrix draaien en daar maken mijn vrienden gebruik van. BV ik heb mame als published application. Dus ff op werk via internet mame spelen. Van het ene komt het andere. Kijk ik wil gewoon alles uit proberen. Kijken hoe het een en ander werkt. Maar dit heeft eigelijk niets met deze thread te maken. maarre hoe zit dat met die MX record van mijn isp. mijn domain is bv bohr.myadsl.nl

• lexvis
Dat MX record moet je door je ISP laten aanmaken, bij XS4ALL gebeurd dit bijvoorbeeld als je bSMTP aanvraagt. XS4ALL slaat dan de mail ook nog op, op hun server als jouw server even uit staat. Zodra je weer online bent wordt de mail natuurlijk weer doorgestuurd. Hoe dat bij jouw provider zit weet ik niet.

Voorlopig staat je MX record zo ingesteld dat alle mail naar cambrium wordt doorgestuurd:

bohr.myadsl.nl MX preference = 5, mail exchanger = mx2.cambrium.nl
bohr.myadsl.nl MX preference = 10, mail exchanger = mx3.cambrium.nl
bohr.myadsl.nl MX preference = 5, mail exchanger = mx1.cambrium.nl
myadsl.nl nameserver = ns1.cambrium.nl
myadsl.nl nameserver = ns2.cambrium.nl
mx1.cambrium.nl internet address = 217.19.16.130
ns1.cambrium.nl internet address = 217.19.16.130
ns2.cambrium.nl internet address = 213.239.178.2

Bij mij staat er een extra mx record tussen, met lagere preference (dus hogere prioriteit) die naar mijn eigen server verwijst.

• Apache4u
  • Niet online
lexvis:
heb jij MyAdls? Hoe ben je aan een vast ip adres gekomen? De helpdesk deed daar nogal vaag over toen ik het vroeg. Ik zou erg graag een vast ip adres hebben.

Bohr: je kunt ook zelf dns draaien, maar dan moet je wel een eigen domein hebben en niet zo'n subdomein alszijnde user.myadsl.nl.

Ik heb een eigen domein , maar dus nog geen vast ip adres dus kan er nog weinig mee.. :'(

Dat betekent, stam + t .

• lexvis
Apache4u:

Ik heb geen MyADSL, maar maak gebruik van XS4ALL. XS4ALL biedt in dit geval een mooie service bSMTP genaamd, maar dit zal niet iedere provider doen. Jouw oplossing, een eigen DNS server draaien is inderdaad een mogelijkheid als je een vast IP adres hebt. In feite wordt er dan een DNS entry gemaakt in het .nl (of .com enz.) parent domein die verwijst naar jouw DNS server (dus IP adres). In jouw DNS kan je dan naar hartelust NS, MX en host records maken voor je overige machines.

Als je een subdomein hebt zou dit theoretisch overigens ook kunnen, maar de meeste providers willen/doen dit niet.

Bohr:

In jouw geval zou ik even kijken of jouw provider MyCom een soortgelijke service biedt als bSMTP van XS4ALL. Vergeet daarna niet poort 25 open te zetten op je firewall (naar binnen en naar buiten), anders komt je SMTP verkeer er alsnog niet doorheen.

• Apache4u
  • Niet online
Hoi,
Hiervoor gepost dat ik best tevreden ben met MyAdsl. Op zich is dat nog steeds zo, alleen ligt de lijn er nu uit. :'( (Gelukkig is mijn @home account nog actief).
Zijn er meer mensen met het zelfde probleem?

Dat betekent, stam + t .

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Apache4u schreef op 23 februari 2004 @ 20:30:
Hoi,
Hiervoor gepost dat ik best tevreden ben met MyAdsl. Op zich is dat nog steeds zo, alleen ligt de lijn er nu uit. :'( (Gelukkig is mijn @home account nog actief).
Zijn er meer mensen met het zelfde probleem?
ja die van zwager (regio enschede) ook uit de lucht

• Apache4u
  • Niet online
thanks! dan stop ik met zoeken en wacht rustig af..

Slechte zaak trouwens.. Ik heb die lijn net 2 weken en nu al een hele avond eruit.
Nah ja.. dan weet iedereen dat in iedergeval en weegt het misschien mee in je beslissing om al dan niet tot aanschaf over te gaan.

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1