[Digi Camera] Fuji Digital Q1, iemand ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Omdat voor mij het eigenlijk alleen belangrijk is om af en toe wat momenten vaste te leggen van familie gelegenheden en me katten was ik op zoek naar een mooi compact cameraatje met tussen de 2 en 3 megapixels. En de prijs moest tussen de 100 en 150 euro blijven.

Nu kwam ik de Fuji Digital Q1 tegen en deze voldeed eigenlijk meteen wat ik in me hoofd had.

Mijn vraag is dan ook heeft iemand ervaring met deze digi. camera? of heeft iemand een review online gezien?

De fuji site heeft me al gewonnen, maar ja ik wil zo graag het van de gebruikers weten.

Ps: Omdat ik morgen (geen andere dag mogelijk vanwege een verslag die ze moet uitprinten :)) een nieuwe printer ga kopen voor me vriendin (de HP PSC 2175).. wil ik hem morgen graag gaan kopen. Het is dan ook niet het mooiste tijdstip om dit nog te vragen, maar misschien is er nog iemand wakker die dit weet? Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 01-01-2004 23:58 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

The Real Falcon schreef op 01 januari 2004 @ 23:57:Mijn vraag is dan ook heeft iemand ervaring met deze digi. camera? of heeft iemand een review online gezien?
Reviews + ervaringen van gebruikers!

Gezocht op Review Fuji Q1.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 00:10 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Na alle links te lezen uit de linkje die jij mij gaf van google.. ben ik er nog niet wijzer op geworden... heb 1 reactie kunnen lezen van een gebruiker ("Works fine" om precies te zijn)

Maar hierbij toch bedankt!

[ Voor 67% gewijzigd door Falcon op 02-01-2004 00:28 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 19:17

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik krijg er binnen kort 1, als ik het niet vergeet post ik hier wel ff

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

ik wil vandaag wel even wat fotos maken, als het goed is hebben we er nog wat staan op het werk :)

Zal in elk geval probéren het niet te vergeten ;)

editje: Als je vandaag wat foto's wilt zien dan moet je even een herinnering mailen naar het adres in mn profile, dat lees ik op mn werk wel eens O-)

[ Voor 34% gewijzigd door BaRF op 05-01-2004 07:24 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 19:17

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

hmm, fotos zijn wel ok

heeft ook een webcam functie, alleen is daarbij het beeld erg donker...

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

Macabre

Euhh...

hmm leuk klein ding en erg goedkoop.

kan iemand mss een paar foto's plaatsen ?

ben wel benieuwd wat voor foto's het beestje schiet.

..:: Specs ::..

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-12-2025

Macabre

Euhh...

Heb em toch maar gekocht, kon em niet laten liggen voor € 89,-

Plaatje op 640x480 (schooltje tegenover)
Afbeeldingslocatie: http://www.bhekman.demon.nl/school.JPG

Plaatje op 1600x1200 (auto van een maat)
Afbeeldingslocatie: http://www.bhekman.demon.nl/auto%20wesley%20voor%20onder.JPG

Nog eentje op 1600x1200 (eigen auto)
Afbeeldingslocatie: http://www.bhekman.demon.nl/auto%20achterkant.JPG

Best goede foto's vind ik zelf, heb toch niet meer nodig dan 640x480.

Alleen in het donker zie je het LCD schermpje dus helemaal niet meer en moet je gokken wat je erop zet.
En de foto's wat daar dan uit komen zijn ook erg donker en niet mooi.

..:: Specs ::..

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12

Floor-is

5.2

Whuuu die 306 is vre-se-lijk *shiver*

Verder wel aardige piccies, niet bijster boeiend

Bericht hierboven

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04:57

Flappiewappie

Hier nog meer

hoe is het met de battery life? beetje redelijk?

hijs nu nl. 50 euro bij de kruidvat :)

Hier staat wat

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-01 23:52

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

ja ik zag hem ook voor 50 euro bij Kruidvat... moet je alleen nog dat dure xd geheugen erbij kopen, maar ja.. voor 50 euro een 2mp cam...

Hier vind je ook nogal wat foto's... ik vind het nog niet zo gek voor dat geld:

http://www.pbase.com/cameras/fujifilm/q1_digital

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ik wou em eigenlijk ook wel hebben, alleen hoe zit dat nou met die TFT? Er zit dus geen backlight op?

oh ja: ik vond dit op google:

http://82.42.128.43/photo....php?set_albumName=fujiQ1

allemaal samples, ook binnen genomen in een bar (waar ik em ook wel zal gaan gebruiken :+ )

[ Voor 51% gewijzigd door MaximusTG op 21-07-2004 00:46 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• hars73

hars73

Weet niet of er wel of geen backlight op het TFT schermpje zit.. las op kieskeurig wel dat het schermpje helder is.. (naja wat kun je verwachten voor 50 euro ;) )

conclusie die ik volgens mij kan trekken op basis van kieskeurig.....

Leuk toestelletje om erbij te hebben.. goeie prijs/kwaliteit verhouding.. knopjes aan de kleine kant, flitser heeft geen groot bereik..

Denk dat ik maar eens richting Kruidvat ga morgen :) en dan nog maar eens op zoek naar een XD kaartje dat goedkoper is dan de cam zelf 8)7

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm dan hoop ik dat je niet bij mij in de buurt woont :+ . Op=op he :p

Van die reacties op kieskeurig.nl wordt ik ook niet veel wijzer. De een prijst het ding de hemel in, terwijl de ander em ongelofelijk afkraakt.
Ik heb heel wat sample foto's bekeken, en ik denk dat ik em wel haal. Ik ga em toch vooral gebruiken voor foto's met vrienden en bij het uitgaan. Dan wil ik geen dure camera bij me hebben, 50 euro is dan al duur zat! Voor je het weet zit ie onder het bier.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• hars73

hars73

hehehe.. bij mij wordt ie gebruikt op Lowlands... en natuurlijk voor andere dingen waar je ff niet een dure cam mee naar toe kunt nemen... Enne ik ga 'm in Hoogeveen proberen te halen.. zullen er vast nog wel een paar zijn hoop ik ;)

• hars73

hars73

Ben twee vestigingen afgeweest... uitverkocht bij beide.. :'(

Dus ik heb hem maar via de site besteld en volgens mij kunnen die nog gewoon leveren :) Ik wacht........

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Jij ook al?
Bij mij was ie ook uitverkocht.... ;(

Ik zal ook eens op de site kijken...

Edit:
Ik heb em ondertussen ook besteld. Ben benieuwd. Als het lukt is het een mooi koopje. Bij Dixons is ie 120 euro.

[ Voor 43% gewijzigd door MaximusTG op 21-07-2004 17:38 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 18:13

4POX

Everybody is wired

Ik heb die foto's bekeken.. En voor een camera van 50 euro vind ik dit super mooie foto's. En XD hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Als je goed zoekt zul je genoeg adressen vinden die XD geheugen voor een leuke prijs aanbieden.. Je moet niet bij Dixons en co gaat kijken want die naaien je letterlijk waar je bij staat met de prijzen.

AKA Rinkel weblog

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ja dat vond ik dus ook, je krijgt best veel voor weinig geld. Tenminste, als ik em nog krijg. Ik had em besteld via de site, en toen orderbevestiging gehad. Geld overgemaakt, ovv ordernummer, en nu wacht ik dus nog. Kan zijn dat ze het al teruggestort hebben of zo, omdat ie er niet meer is, maar ik heb nog geen mail gehad dat ik em niet meer zou krijgen. Op de Kruidvat-site is ie iig nu uitverkocht.

• hars73

hars73

Ik heb ook nog niks ontvangen. Heb hem gekocht met m'n creditcard, dus dan kan ie direct op de post lijkt me, hoeven ze niet te wachten op mijn overschrijving....

Ik heb zelfs een mail gestuurd met de vraag of ik hem nog wel zou ontvangen aangezien hij inmiddels als uitverkocht staat op de site..... ook daar nog niks van gehoord.. ;( ik heb betere webshops meegemaakt, maar laten we nog maar even wachten

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 19:56

smallboy

N/A

hars73 schreef op 25 juli 2004 @ 23:11:
Ik heb ook nog niks ontvangen. Heb hem gekocht met m'n creditcard, dus dan kan ie direct op de post lijkt me, hoeven ze niet te wachten op mijn overschrijving....

Ik heb zelfs een mail gestuurd met de vraag of ik hem nog wel zou ontvangen aangezien hij inmiddels als uitverkocht staat op de site..... ook daar nog niks van gehoord.. ;( ik heb betere webshops meegemaakt, maar laten we nog maar even wachten
Same here... Wou net een mailtje gaan sturen, maar dat laat ik nog maar even. Wil je het even laten weten als je wat terug hoort?

• hars73

hars73

Ik heb vanmorgen de klantenservice gebeld.. die wisten niks, maar ik zou teruggebeld worden door iemand van A1 Interflow (daar is alles blijkbaar aan uitbesteed). Na een aantal uur nog geen telefoon gehad, dus maar weer eens gebeld..

Ze lopen achter met oplossen en terugbellen.. 8)7 En ow ja ze hadden storing in hun systeem |:( ....... zucht....

Maar ik zou vandaag zeker teruggebeld worden, dus ik wacht af....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Ze staan nu bij Trekpleister ook voor 49.95 EUR..

Haal er morgen maar ff eentje, handig als bij-cam, en voor dat geld.....

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
hars73 schreef op 26 juli 2004 @ 13:43:
Ik heb vanmorgen de klantenservice gebeld.. die wisten niks, maar ik zou teruggebeld worden door iemand van A1 Interflow (daar is alles blijkbaar aan uitbesteed). Na een aantal uur nog geen telefoon gehad, dus maar weer eens gebeld..

Ze lopen achter met oplossen en terugbellen.. 8)7 En ow ja ze hadden storing in hun systeem |:( ....... zucht....

Maar ik zou vandaag zeker teruggebeld worden, dus ik wacht af....
Ik ben benieuwd wat er uitkomt. Ik heb ook nog niks ontvangen..

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb 'm vanochtend ook maar gehaald bij de Trekpleister in Groningen. Voor die prijs kon ik 'm niet laten liggen. :Y)

1 filiaal had 'm niet (Ebbingestraat). De ander (Vismarkt) had er nog 3, nu dus nog maar 1 (die waarschijnlijk nu ook al weg is). Het ging om rest verkoop van alles wat nog over was van de vorige keer.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• hars73

hars73

Net maar weer eens gebeld met Kruidvat service lijn.. na veel pogingen uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen... Ja ze zouden A1 Interflow doorgeven dat ze mij terug moesten bellen... :( jaja.. dat zouden ze gisteren ook doen.. pffff
Dus ik stug blijven hangen, hij ff overleggen met een collega (tja ik heb geloof ik de hele servicedesk al aan de lijn gehad). Nou de camera werd vandaag verstuurd en dan zou ik hem morgen in huis hebben!! :X dat mag ook wel want dan zijn we inmiddels een week verder, geen kruidvatshop meer voor mij hierna..

Dusssss MaximusTG, je zou hem ook moeten binnenkrijgen deze week.. of je zou nu eens lekker aan de foon moeten gaan hangen en de boel ff lekker aan het werk zetten daar... :*)

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Wat een klojo's daar zeg, dat geeft echt veel vertrouwen idd in de Kruidvat internetshop. Maar niet heus. Je zou toch verwachten dat een "grote""bekende" keten als Kruidvat zn zaakjes wat beter zou regelen. Ik wacht nog wel even met bellen, heb niet zo'n zin om de hele tijd van dat gezeur aan te horen.. :(

Verwijderd

MaximusTG schreef op 26 juli 2004 @ 20:55:
[...]

Ik ben benieuwd wat er uitkomt. Ik heb ook nog niks ontvangen..
Ik ook niet, tenminste geen Fuji Digital Q1
Besteld de 19de van webshop.
Bedrag, en teveel 68.70 euro afgehouden van m'n visa.Niets extra besteld.
Ik heb ze al gemailed nog niets gehoord, na eergisteren gebeld te hebben met het Kruidvat. Ook ik ben niet teruggebeld. Bij Trekpleister zijn ze niet geleverd.Ook daar ben ik gisteren wezen vragen. Horen beide bij hetzelfde concern.

futuregreen@a1-interflow.nl
28/7
edit:camera net ontvangen per TPG post ;) Ik hoop dat die van jullie ook snel komt. Yep van A1 Interflow BV.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2004 10:38 . Reden: Correctie ]

• hars73

hars73

Ik heb hem ook thuisgekregen (m'n vriendin belde..... die heeft wel vakantie! ;) ) Yesssssss.. valt me weer mee!! En nu maar proberen wat ie kan en dan kan ie mee naar Lowlands :P

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nu wordt ik toch wel ongeduldig zeg... de post is hier nog niet geweest :o .

Spannend!

Verwijderd

Bah had er ook een besteld op 21 juli maare nog niets :(
Ben niet ongeduldig of zo 8)7

• hars73

hars73

pfffffffff dacht eerst dat ie het niet deed... ik drukte op het 'power' knopje om hem aan te doen.. ging ie aan en direct weer uit.. blijkt dat ik hem te lang ingedrukt hield 8)7

Voor de rest ziet het er aardig uit.. beetje last van felle zon, maar dat zal komen doordat het een CMOS is en geen CCD. En ik moet nog ff wennen dat ie pas vanaf 1.20 scherp stelt.. ben mijn Canon S30 gewend....

Leuk ding voor het geld!! Morgen nog ff een 64mb xd card scoren en dan ben ik weer blij ;)

Verwijderd

hars73 schreef op 28 juli 2004 @ 19:30:
pfffffffff dacht eerst dat ie het niet deed... ik drukte op het 'power' knopje om hem aan te doen.. ging ie aan en direct weer uit.. blijkt dat ik hem te lang ingedrukt hield 8)7

Voor de rest ziet het er aardig uit.. beetje last van felle zon, maar dat zal komen doordat het een CMOS is en geen CCD. En ik moet nog ff wennen dat ie pas vanaf 1.20 scherp stelt.. ben mijn Canon S30 gewend....

Leuk ding voor het geld!! Morgen nog ff een 64mb xd card scoren en dan ben ik weer blij ;)
Inderdaad beter krijg je niet voor dat geld. Hij is voor m'n vriendin, 32MB is 15 euro en een paar NiMh celletjes heb ik hier nog wel liggen.

Ellendig is wel dat shuttle knopje als je op "OK" moet drukken:) Ook vervelend is dat als je hem aansluit met de usb kabel je steeds moet kiezen "PC Camera" of "Schijf station", maarja je kan niet alles hebben.
Ik ben m'n A1 gewend.

Verwijderd

:'( camera dus ook 21 juli besteld maare blijkbaar te laat want net gebeld met de helpdesk en ik krijg m dus niet meer :r :'(
Pagina: 1