[XP] Hoop spyware en niet meer online kunnen.

Pagina: 1
Acties:

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 11:42
Ik heb een amd XP 2000+ met 256MB ram (beetje weinig, maar dat wordt vermeerderd 1 vd volgende weken) waar win XP op loopt als een trein.
En mijn internet verbinding is van telenet (kabel internet), met een router ertussen als DHCP server.

Nu het probleem: Mijn kleine broer wilde een serial downloaden van disney.com en heeft daarbij een hele hoop spyware en virussen geinstalleerd. Ik heb dan maar add aware 6, pc cleaner van easycomputing en norton antivirus gedraaid.

Verliep allemaal goed, een hele hoop rommel verwijderd, ik herstart de pc en krijg meldingen van programmas dat ze geen verbinding konden maken met het internet. + een melding dat mijn virtual memory too low is en dat windows dat zou aanpassen. Wat ik ook probeerde, ik kreeg mijn internetverbinding totaal niet meer aan de praat, zelfs lokaal (apache) wilt IE of opera mijn lokale site niet weergeven.

Ik heb al alles gedaan waar ik op kan komen:
- rollback driver
- netwerkkaart opnieuw geinstalleerd
- gekeken of alle network services gestart waren (waren allemaal gestart)
- system restore gaat niet aangezien ik dat heb uitstaan
- allerlei instellingen geprobeerd voor virtual memory
- er is niets meer aanwezig van spyware oid.

het rare is dat ik elke keer als ik de pc opnieuw opstart die melding van mijn virtual memory krijg. en dat geen enkel programma verbinding kan maken met het internet. (IE geeft de error boodschap meteen, dus niet na 5 minuten instellingen detecteren)

Heeft iemand dit probleem misschien ooit gehad? Ik heb geen zin om een verse installatie te doen omdat ik dit 2 maanden geleden al gedaan heb, en het dan 3 weken duurt voordat alles terug ingesteld staat zoals ik het wil.

(ik typ dit bericht via knoppix dus met de router of kabels is niets aan de hand)

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 02-01-2004 00:09 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

mr_star,

Probeer eens via Hijackthis een logfile te maken van al je spyware - en post deze eens? :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik mis spybot ..

Iperf

Verwijderd

Hij kan beter direct z'n HT log posten, aangezien Spybot/Ad-Aware ook samen tegenwoordig lang niet alles meer vinden.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 00:54:
[...]

Hij kan beter direct z'n HT log posten, aangezien Spybot/Ad-Aware ook samen tegenwoordig lang niet alles meer vinden.
kan geen kwaad toch .... (sheelt je mischien weer een beetje pluizen in de logs)
en ja ze heben nooit alles gevonden .....

(wel logs posten hoor)

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 02-01-2004 01:04 ]

Iperf

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-05 22:55
Over internet-verbinding: Al eens al je internetprotocols, -clients en lan kaartjes verwijderd en opnieuw opgestart?
Kijk ook even in je HOST file, misschien heeft spyware daar wat aan veranderd.

Verwijderd

Ben nog ff een extra'tje aan het maken, ben hetzelf beetje beu om iedere keer die executables in google op te zoeken.
Met volgend proggie:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mvanrijnen/pics/findspy.png loop ik ff de

http://www.liutilities.com/ process list af om te kijken wat er gevonden kan worden.

Boven in gooi je gewoon de filelist van bv. HijackThis.
Alleen die files die ook daadwerkelijk op schijf gevonden worden, worden gechecked.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 01:17 ]

• mr_star
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-04 11:42
Alvast bedankt voor de antwoorden, ik zal zo snel mogelijk de voorstellen uitvoeren, ik heb nu alleen geen tijd daar voor.

Verwijderd

Ik heb daar ook problemen mee, ik heb alleen een oplossing voor windows 98 voor gevonden (jammergenoeg).

Open Network settings
1.) Remove all protocols except the Network Interface card.
2.) Click Apply & Close the Properties box, but on reboot notice, hit Cancel. Do not reboot!
3.) Open Regedit and delete these keys:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VXD\Dhcp
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VXD\Dhcpoptions
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VXD\MSTCP
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VXD\Winsock2
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Winsock2

Close Registry Editor.

4.) Open Network Properties again, and Click ADD - PROTOCOL - Microsoft/TCPIP (should Add Client for MS Networks Automatically)

Have your windows CD ready or the CAB files,
Reboot and you should be good.
(bron: http://www.experts-exchan...g_Systems/Q_20737690.html)

Ik gebruik zelf Windows XP Pro + SP 1.
Ik ga nu nog even verder zoeken naar een oplossing

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

FWBG,

Open even je eigen topic hierover, uiteraard nadat je de tips in de Windows Operated Systems FAQ opgevolgd hebt, en de tips in de Software Algemeen faq opgevolgd hebt :)
Pagina: 1