Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

mini-itx pc voor in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus van plan om, zoals zovelen met mij, een mini pc'tje in de auto gaan bouwen. Nu heb ik een aantal vraagjes over wat voor hardware ik hiervoor moet/kan gebruiken.
Ik heb een 12 > 230 volt omvormer @ 100 W, ook heb ik een 12.1 inch touchscreen en een GPS ontvanger. Ik zou deze pc dus willen gebruiken als navigatiesysteem, maar ook als ik in de file sta als dvd/divx player.
Mijn oog was gevallen op het volgende moederboard:
VIA EPIA M10000 NEHEMIAH MINI ITX MB+VIA C3 1GHZ

Maar alleen aan een moederbord heb je zo weinig, dus nu is mijn vraag: Wat voor voeding kan ik hiervoor kopen die op 230 volt loopt, zodat ik hem ook thuis kan gebruiken, maar die niet meer als 100Watt gaat trekken. Ik zat te denken om een normale dvd-rom erin te doen en een normale 40gig harddisk. Is dit mogelijk of zou ik mijn keuze moeten aanpassen??
Ik snap natuurlijk wel dat een notebook harddisk en notebook dvd-rom minder trekt, maar dit scheelt ook aardig wat in de prijs, dus is de keuze van mij mogelijk?

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
OMG wat een hoop vragen :P

Die hard-disk enzo gaat wel lukken denk ik, ik zou voor de voeding en dergelijke ff de search gebruiken, hier zijn al heel wat meer topics over :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07

MBV

Ik zou toch een 12V voedinkje kopen: omzetten 12->230 v: 70% rendement, omzetten 230->12V: 70% rendement, 70%*70%=49% rendement. Gebruikt je pc effectief 100 watt, moet je motor 200 watt leveren!

Er zijn kant-en-klare oplossingen voor auto/boot etc (ooit uitgezocht voor een project, kan ik wel weer opzoeken, maar nu niet). Ik zou ff googelen, en natuurlijk zoeken op dit forum. Jij bent niet de enige die dit wil :)

Notebook hdd/dvd zou ik zeker doen als ruimte een probleem is. Voor het stroomverbruik lijkt het me niet zo veel uitmaken, let dan meer op je proc/geheugen/videokaart.

[ Voor 18% gewijzigd door MBV op 02-01-2004 00:47 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

www.myelectronics.nl heeft veel van die spullen voor projectjes in de auto.

Niet als spam bedoeld trouwens hoor, ik heb ook geen ervaringen met het bedrijf, maar ik heb t adres gevonden omdat ik zelf ook met zoiets bezig ben :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• hans_debruin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 11:03
Mag ik vragen hoe je aan dat 12" touchscreen komt? Ik zoek ook al een tijdje zoiets maar de meeste oplossingen zijn vreselijk duur. Zoals bijvoorbeeld folie enzo.

En touchscreens, ik neem aan dat het een lcd is, zijn ook niet zomaar in iedere winkel te krijgen.

Alvast bedankt.

Owja en nog een tip: hou heel veel rekening met storing. Bouw je pc dus in een metalen kast. Een motor, en vooral de dynamo geeft heel veel storing. Probeer maar eens een radio zonder filters in de auto te bouwen. Dan hoor je weinig muziek. Let hier dus ook op als je de audio van die pc op je radio aansluit.

Ik weet niet hoe je de audio van de pc op je auto-speakers wilt krijgen, misschien wil je de line-in (als die op je radio zit) gebruiken. Let er dan op dat de ground van de voeding van de radio dezelfde moet zijn als de ground van de line-out van je pc. Als dat niet het geval is dan gaat er een vereffenings stroom lopen en fikt je geluidskaart uit.
Dus moet je die galvanisch scheiden.

Succes ermee!

Knerds rule the world!!!

Verwijderd

Die epia zal je qua spanning ECHT de nek niet kosten, hooguit 35 watt gebruik, en dan moet je hem GOED belasten. 8 watt als je gewoon word OID voor hebt staan is normaal.

Qua HD? Tsja, geen ervaring mee. Mijn epia hangt aan de TV... Het is alleen wel zo dat ik denk dat je msschien wel eens problemen zou kunnen krijgen met schokken voor zowel de HD als de DVD speler... Drempel. HOP, headcrash, schijf stuk (alhoewel dat wel mee zal vallen, immers, een Ipod werkt ook, en heeft msschien zelfs meer te verduren). Het is meer dat ik bang ben dat zo'n DVD speler over gaat slaan. In tegenstelling tot discmans ben ik niet bekend met een DVD speler die een cache heeft. Meeste PC DVD spelers zijn ontworpen voor in een kast die hooguit 1x per jaar/ lanparty van plaats wisselt. geen beweging als hij aanstaat.

offtopic:
(wil niet zeggen dat ik vroeger met een 4x goldstar CD-ROM speler in P1 100MHz geen stoot tegen tavel gaf omdat dat zo leuk was met de muziek :))

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

[rml]zwahiel in "[ CiP] Laptop + auto = shootauto?? Laptop..."[/rml]

Ik zou wel ff uitkijken voor DVD + HDD.
Bij zo`n laptop DVD speler zit de DVD vast aan zo`n draaiding in het midden (net als bij discmans)
Bij een gewone DVD speler zit hij "los"
En een laptop hdd is ook d8 ik beter bestand tegen schokken.

[ Voor 5% gewijzigd door BJD op 02-01-2004 11:11 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zit ook nog heel hard te denken, en hier heb je een paar topics waar ook veel info in staat:

[rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's.[/rml] (het grootste)
Touchpad eindelijk ingebouwd..
[rml][ CM] De basis voor mijn car-systeem[/rml] (ook veel info)
[rml][ Knutsel] PC in de auto[/rml]

(denk niet dat ik voor jou aan het zoeken ben geslagen, maar deze stonden in mijn GoT bookmarks ;) )

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

BJD schreef op 02 januari 2004 @ 11:10:
[rml]zwahiel in "[ CiP] Laptop + auto = shootauto?? Laptop..."[/rml]

Ik zou wel ff uitkijken voor DVD + HDD.
Bij zo`n laptop DVD speler zit de DVD vast aan zo`n draaiding in het midden (net als bij discmans)
Bij een gewone DVD speler zit hij "los"
En een laptop hdd is ook d8 ik beter bestand tegen schokken.
ik hoop het niet dat hij loszit in een gewone dvd speler ;)
De cd wordt geklemd tussen 2 ringen en het laatje valt in een soort slot. De cd kan er alleen uit als het laatje open gaat, dan gaan de 2 klemmen uit elkaar.

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Zelf bezig met het afronden van zo'n project. zie de link hierboven. de fout die wij gemaakt hebben bij het project is de 12 -> 220 omvormer. gebruik niet deze oplossing. het vreet stroom. maar het kan wel als je je motor laat draaien.
normale DVD-rom kan wel wat hebben hoor. ik gebruik em zelf ook en heb nergens last van. ik gebruik wel een laptop HDD maar dat is logisch en kan ik iedereen aanraden. gewone schijven overleven het niet.

I said I'd be back...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit 12.1 inch touchscreen via een inkoopactie kunnen kopen, echt een heel mooi ding. HEt nadeel hiervan is wel dat hij alleen op 230 volt kan, vandaar die omvormer.
Maar nu ben ik er dus achter dat ik een laptop hdd moet nemen en een normale dvd-rom. Het enige probleem voor mij is dan nog steeds de voeding.
RobBS, wat zijn de specs van jouw systeempje dan?? Welke voeding enzo.

• RoBBS
We hebben hier zelf als basis een Compaq Armada 1575D gebruikt. die hadden we al en het moest allemaal zo goedkoop mogelijk blijven. we hebben het scherm van de laptop zelf gebruikt. een 13,1" scherm voor nop.
de specs:
P2 266
96mb ram
8GB Hdd
13,1" 800*600 TFT
cdrom 24x
flopjesdrive

extern een dvd-rom
ik gebruik dus de ingebouwde voeding van de compaq en een 12->220 convertor,. hierop zijn aangesloten de laptop en de externe dvd drive. gaat perfect zolang de motor draait. anders is me accu binnen 10 min. leeg

Heeft die touchscreen een ingebouwde voeding dan? en zit er gewoon een 220 stekker aan?

[ Voor 37% gewijzigd door RoBBS op 02-01-2004 12:46 ]

I said I'd be back...

• MikeN
  • Laatst online: 24-11 21:28
Voor de voeding gewoon een 12 V -> pc voeding dingetje gebruiken. Staat onder andere hier: http://www.myelectronics.nl/nl/dept_108.html (DC-DC Converter-board 12V input voor Mini-ITX ) :)

• RoBBS
MikeN schreef op 02 januari 2004 @ 12:51:
Voor de voeding gewoon een 12 V -> pc voeding dingetje gebruiken. Staat onder andere hier: http://www.myelectronics.nl/nl/dept_108.html (DC-DC Converter-board 12V input voor Mini-ITX ) :)
Hij geeft zelf aan dat de monitor alleen 220V slikt

I said I'd be back...

• MikeyMan
  • Laatst online: 17:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ik zou ze apart voeden... Voor de computer zelf even een circuitje maken met een 7812 CMOS erin, die zorgt voor een constante 12 volt lijn, in tegenstelling tot de fluctuerende spanning van een auto-systeem... En voor de monitor zo'n 230 volt ding...

• RoBBS
MikeyMan schreef op 02 januari 2004 @ 12:56:
ik zou ze apart voeden... Voor de computer zelf even een circuitje maken met een 7812 CMOS erin, die zorgt voor een constante 12 volt lijn, in tegenstelling tot de fluctuerende spanning van een auto-systeem... En voor de monitor zo'n 230 volt ding...
Dan zou ik ervoor kiezen om alles op die 220V aan te sluiten, scheelt weer een voeding en is makkelijker centraal te schakelen. trust me. je kan het beste maar zo weinig mogelijk spullen/kabels hebben want ruimte is er niet te over

I said I'd be back...

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, nu ik erover nadenk draait dat touchscreen ook op 12 volt. Er zit alleen een omvormer bij. Net zoals zo'n laptop omvormer. De specs van mijn schermpje staan hier: http://home.hccnet.nl/rob.tiebie/touch/specificaties.pdf
Maar dan is de vraag weer, waar kan ik zo'n voedingkje vandaan halen zodat ik me laptop en touchscreen er direct aan kan hangen, of is het gewoon een kwestie van een aanstekerplug deraan maken??

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Hoe werken die 12 volt naar ATX convertortjes van MyElectronics? Want ik zie daar printjes staan met een ATX connector eraan vast, hoe sluit ik zoiets aan?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• RoBBS
Als je alles direct op de accu wilt doen kun je zo'n 12v voeding gewoon op de sigaretten aansteker aansluiten. is alleen niet zo netjes. je kunt ook direct achter de aansteker de kabels splitten en daar je 12 v op aansluiten. kijk wel of die voeding spanningsverschillen van 10-14 volt kan verdragen

I said I'd be back...

Verwijderd

Topicstarter
Op die omvormer van me scherm staat het volgende:

INPUT: 100-240Vac 1.5! 50-60Hz
OUTPUT: 12Vdc 3.75A

Is het dan mogelijk dat ik me scherm direct op de accu aansluit?? Of moet ik er een regulator tussen zetten?

• RoBBS
moet een regulator tussen anders had er kunnen staan ~12v of 10~14V

I said I'd be back...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

een 7812 dus :P

Verwijderd

daar heb je geen moer aan, voor zo'n ding heb je minimaal 15 volt nodig.

Verwijderd

Op mijn schermpje van Lilliput staat ook 12 Vdc
Die hangt zonder regulator ertussen op de acuuspanning en doet het perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 16:25 ]

• BJD
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

gebruik gewoon zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsg-electronic.de/produktfotos/highres/sdd-g.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door BJD op 02-01-2004 17:59 ]

Verwijderd

zie die dingen maar eens te krijgen in Nederland, en als je ze al kan krijgen zijn ze godsgruwelijk duur (ik heb er eentje gezien van dik 200 euro, 230 watt)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:37
kijk hier eens: http://www.myelectronics.nl/nl/dept_108.html
staat bij Mini-itx overig -> voedingen (myelectronics.nl is zo'n beetje hét adres voor alles wat met Mini-itx te maken heeft)

een 12V voeding voor 60W (ruim zat voor een mini-itx)
je krijgt er dan wel een 230 -> 12V omvormer bij, maar die zou ik niet gebruiken. je kan beter iets zoeken om je 12V accu wat meer te stabiliseren (een 12V UPS ofzo, zonder batterypack evt.)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• MikeN
  • Laatst online: 24-11 21:28
OnTracK schreef op 02 januari 2004 @ 18:40:
kijk hier eens: http://www.myelectronics.nl/nl/dept_108.html
staat bij Mini-itx overig -> voedingen (myelectronics.nl is zo'n beetje hét adres voor alles wat met Mini-itx te maken heeft)

een 12V voeding voor 60W (ruim zat voor een mini-itx)
je krijgt er dan wel een 230 -> 12V omvormer bij, maar die zou ik niet gebruiken. je kan beter iets zoeken om je 12V accu wat meer te stabiliseren (een 12V UPS ofzo, zonder batterypack evt.)
Anders roep je nog een keer hetzelfde als ik :+ Overigens staat de DC/DC omvormer alleen er ook bij.
RoBBS schreef op 02 januari 2004 @ 12:52:
[...]

Hij geeft zelf aan dat de monitor alleen 220V slikt
Die regel heb ik net gemist :+ Maar die blijkt ook gewoon op 12 V te werken :p
dreeke schreef op 02 januari 2004 @ 13:12:
Hoe werken die 12 volt naar ATX convertortjes van MyElectronics? Want ik zie daar printjes staan met een ATX connector eraan vast, hoe sluit ik zoiets aan?
Je krijgt er een ATX stekker -> ATX stekker + een paar molex stekkers bij :)

@ TS: Om die 12V lijn echt stabiel te krijgen zijn ook dingen te verkrijgen. Kijk bijvoorbeeld hier.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

is het geen idee om 2 cd/ dvd spelers te nemen? in de ene stop je knoppix ( of op een USB stick) en in de ander je muziek.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel quote zichzelf maar 's...
zwahiel schreef op 30 december 2003 @ 02:28:
*zucht*

Waarom gebruikt niemand gewoon de 12v van de auto accu! :?
Je moet er wel regulators tussen zetten zodat je geen spanningspieken en dalen krijgt maar een mooie stroom op gewenst niveau met gewenst amperáge...

Waarom gebruik je eerst 12 volt van je accu, zet je die om naar 220v via je omvormer, en je scherm en je pc zetten dit vervolgens weer om in 19v gelijkspanning...

Er gaat zoveel spanning verloren door dit totaal nutteloze idee... :(
Waarom geen gewone 12v. laptop voeding als je toch al een laptop hebt ;) Goedkoop, gaat je accu langer mee, werkt beter, kleiner... Efficiënter...

Ben ik nou de enige met deze kronkel in me hersens, of lopen er meer mensen hier rond die dit opvalt bij 99% van de Car-mods... :?
zwahiel schreef op 31 december 2003 @ 12:51:
Kijk dat bedoel ik nou... Als je al een laptop gebruikt kun je beter aan deze voedingen denken...

Maar als je gewoon een normale ATX in je pc wilt gebruiken vooral veel mensen een 220 converter... :X

Je kunt daar ook beter dit gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.rsg-electronic.de/produktfotos/highres/sdd-g.jpg

Toch al zo'n 160 watt met 12v input... :) ATX form
http://www.rsg-electronic...viklick=10&prodklick=1040
http://www.rsg-electronic.de/en/datenblatt/sdx-160.pdf Productsheet :*

Kortom deze komt al uit Duitsland, da's heel wat beter dan de eerdere versies die uit een of ander ver land zouden komen... :)

2e link met googlen :)
Kortom:

In Duitsland kun je die dingen dus krijgen en als je die voeding hebt hoef je niet eens een miniITX te gebruiken omdat je toch behoorlijk vermogen hebt via die voeding :Y)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch maar gewoon ga voor de 12 > 230 volt omvormer, want ik lees net dit verhaaltje op het internet:

http://www.campersite.nl/accessoires/omvormer.html

Voor dat beelschermpje van mij en zo'n mini-itx zou mijn accu dan toch wel heel wat uur mee moeten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Zwahiel, ik zou best hem gelijk aan de accu willen hangen alleen zou ik mijn god niet weten hoe ik dat moet doen. Ik weet wel dat mijn scherm 12 V nodig heeft en 3.6A verbruikt, maar wat schiet ik hiermee op?? Kan ik hem gelijk aansluiten op me sigarettenaasteker of moet ik er nog wat bij kopen.
Ditzelfde heb ik bij me laptop, die zou ik ook wel gelijk aan me aansteker willen hangen maar hoe gaat dit?

Daarom had ik ook maar zo'n 12 > 230 volt omvormer gekocht, om deze problemen uit de weg te gaan.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:50

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nou da's dus super simpel :)

Je maakt verbinding met je accu door kabels te trekken vanuit je accu naar binnen toe in je auto waar je 't wilt hebben. Vlak bij de accu maak je een extra zekeringenkastje, iig een prik zekering die bijvoorbeeld gewoon bij de Heuts kunt kopen. Heb ik ook in mijn auto voor de breedstralers. Bij een auto ass. winkel kunnen ze je hier over wel informeren...

Vervolgens hang je aan het eind van de kabels een je voeding, daartussenin hang je natuurlijk nog wel een schakelaar ;) :Y) In de voeding uit mijn verhaaltje gaat 12v meteen naar binnen :) (de voeding in kwestie kan trouwens 9,5 ~ 16 volt aan, ideaal dus voor de auto. Veel mensen vergeten namelijk (ik weet 't ook allemaar door mijn accumeter op m'n dashbord) dat de spanning van het boord systeem variëerd van 11v ~ 15,5 volt normalerwijze. Als je start houd je bijvoorbeeld maar 10 volt over, nadat je gestart hebt heb je 14 volt ongeveer...

Nou als je dan die voeding eraan hebt hangen verspil je niets!

Denk even na:
je gaat van 12 volt naar 220 volt, daarvoor gebruik je al behoorlijk veel energie! Dan ga je van 220volt wederom terug naar 12 volt en dan nog eens een keertje naar 5 en 3,3 volt... :X Wat dus ook weer bakken met energie kost
Da's toch zo onlogisch als de pest, toch veel makkelijker om 12 volt ook te benutten en met veel minder energie verspilling terug te gaan naar 5 en 3,3 volt... :? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.wielgoesonline.net/meuk/schema.gif

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• PASware
  • Nu online
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 23:01:
Zwahiel, ik zou best hem gelijk aan de accu willen hangen alleen zou ik mijn god niet weten hoe ik dat moet doen. Ik weet wel dat mijn scherm 12 V nodig heeft en 3.6A verbruikt, maar wat schiet ik hiermee op?? Kan ik hem gelijk aansluiten op me sigarettenaasteker of moet ik er nog wat bij kopen.
Ditzelfde heb ik bij me laptop, die zou ik ook wel gelijk aan me aansteker willen hangen maar hoe gaat dit?

Daarom had ik ook maar zo'n 12 > 230 volt omvormer gekocht, om deze problemen uit de weg te gaan.
als het een schermpje uit de inkoopactie is:
verbruik tft: 22watt (1,83333A)
verbruik touchscreen gedeelte: weet ik niet, maar zal niet de resterende bijna 1,8A zijn.

Hopelijk heb ik morgen mijn 12v (accu spanning, dus onstabiel wat zwahiel ook al zei) - 12v voeding af, die levert maximaal 3A, kijken of die het aankan :)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Hallo,

Ik ben ook bezig met een pc in de auto. Bij myelectronics hebben ze nu ook de ITPS 12V Power Regulator! (is geen reclame) Dit is een oplossing voor een stabiele 12 volt output.

Hier wat info:
http://www.mini-box.com/itps.htm

Ik heb ook het 12,1 inch touch screen die ik ga gebruiken. En volgens mij kan het scherm ook op de ITPS aangesloten worden (kan het fout hebben hoor)

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:24
In dit schema staat de zekering bij het apparaat. Een zekering moet altijd aan het begin van de aftap worden geplaatst vanwege doorbranden van de kabel. In dit geval moet je je zekering zo dicht mogelijk bij de accu plaatsen.

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Als je had gelezen had je gezien dat Zwahiel in de TEXT zet dat de zekering vlak bij de accu geplaatst moet worden... oftewel, daar was al aandacht aan besteed. Het tekeningetje is alleen iets anders.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:03

Nitai

Live the life you love.

wow, het duizelt zeg maar.... even om kort te sluiten

als ik een mini-itx moederbordje heb, dan heb ik voor in de auto nog
- de ITPS 12V power regulator,
- een PW 60 60W cableless, snap-in, ATX micro-power supply

en dan heb ik genoeg om m'n itxje op te starten?

heb ik dan nog meer zaken nodig in de auto? (afgezien van een schermpje e.d.)
Moet ik dan nog zo'n 12V > 230 W omvormer nodig? Dat is toch alleen voor ATX systemen e.d.?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Nu worden ze op inkoopacties.net ook goedkoop aangeboden, de pw12A met ITPS

Verwijderd

Topicstarter
Het car-project is voor mij helaas een no-go geworden, dit komt omdat ik echt op geen manier dit scherm in mijn auto kan krijgen, het is gewoonweg te groot. Oordeel zelf maar:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tververs/touchscreen/6.JPG

Nu staattie zo mooi op me bureau.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 19:15 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:02

World Citizen

FreeReef.nl

nee ik heb het al een keer gepost je moet een plaat op de grond leggen aan de bijrijders kant in die plaat maak je een glasplaat ter grote van je scherm en dan werk je het allemaal mooi af meet vloerbedeking. je kunt de plaat ook iets verder naar boven schijven zodat je er niet met je voeten op zit. anders fix je iet s als je dat kunt in ieder geval dat je scherm uit je dashbord komt.

niet te snel opgeven jongen daar word je echt niet wijzer van.

FreeReef.nl

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
en dan heb je geen h*l meer aan je touchscreen :D

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

check eens wat plaatjes van een volvo S80 met geïntegreerd navigatiesysteem... Misschien is zoiets wat voor jou...

http://sc2.vcc.m.volvocar...ive/driv_env/w235_014.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 13-01-2004 18:29 ]

• PASware
  • Nu online
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 15:41:
Het car-project is voor mij helaas een no-go geworden, dit komt omdat ik echt op geen manier dit scherm in mijn auto kan krijgen, het is gewoonweg te groot. Oordeel zelf maar:

[afbeelding]

Nu staattie zo mooi op me bureau.
hoe heb je die omlijsting gemaakt? welke materialen, wil ik er alles van weten, aangezien ik zelfde scherm van de IA heb als jouw

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-11 13:54
zo te zien een paar latjes in verstek op een klein plankje met wat haakse hoeken die ietwat kleiner gebogen zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff alle foto's die ik ervan heb op mijn site gezet:

http://www.xs4all.nl/~tververs/touchscreen

Ik heb eerst gewoon een houten omlijsting gemaakt voor het scherm van 1 cm dik MDF. Daar heb ik het scherm in "opgehangen" met moeren.
Vervolgens heb ik van wit plastic de randen in verstek eromheen gezaagd en daarna zwart gespoten. Kheb het gewoon op een houten plank vastgezet met van die ijzeren haken waarmee je ook een plank ophangt.

Verwijderd

Op inkoopactiesnet is de prijs bekend van de ITPS en PW-120a samen voor 55 euro! bij 12 bestellingen.

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Misschien een gekke vraag.
Kan je zo'n mini ITX voeding ook als ATX voeding gebruiken?
(bv als je ruimte zat heb in je auto en er geen mini ITX maar een (micro) ATX in wil leggen?)
En zo ja, kan er dan ook nog een dvdrom en laptophd bij?
Pagina: 1