newsreader met multiple threads en xpat

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:57

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede newsreader voor voornamelijk binaries, die zowel meerdere threads aankan en een xpat-search functie heeft

Ik heb een tijdje met Newspro gewerkt, die alletwee had. Maar die blijkt nogal wat spyware te bevatten. En nu de trial over is zoek ik een betere.

Eigenlijk wil ik gewoon Xnews met de mogelijkheid tot meerdere threads.

(ik gebruik de newsserver van demon en die is begrensd tot 3 thread a 70 kB. dus met xnews duurt het 3 keer langer :( )

Wie weet er een goede optie

ik heb de volgende al geprobeerd

newspro - nadelen zie boven
xnews - maar 1 draadje tegelijk
grabit - prima reader maar geen xpat
newsman - geen xpat
xana - geen xpat
newsleecher - geen xpat ---> wel xpat dus !!
newsbin - geen xpat

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:21

DDX

newspro die spyware bevat ? (geen last van hier, maarja wel regged versie)
zover ik weet doen alleen newspro en xnews xpat

anders gewoon newspro kopen nu trial over is ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 07:39
Tweaker.nu schreef op 01 januari 2004 @ 22:42:
Ik ben op zoek naar een goede newsreader voor voornamelijk binaries, die zowel meerdere threads aankan en een xpat-search functie heeft

Ik heb een tijdje met Newspro gewerkt, die alletwee had. Maar die blijkt nogal wat spyware te bevatten. En nu de trial over is zoek ik een betere.

Eigenlijk wil ik gewoon Xnews met de mogelijkheid tot meerdere threads.

(ik gebruik de newsserver van demon en die is begrensd tot 3 thread a 70 kB. dus met xnews duurt het 3 keer langer :( )

Wie weet er een goede optie

ik heb de volgende al geprobeerd

newspro - nadelen zie boven
xnews - maar 1 draadje tegelijk
grabit - prima reader maar geen xpat
newsman - geen xpat
xana - geen xpat
newsleecher - geen xpat
newsbin - geen xpat
spyware in newspro??? heb nergens last van, en kan geen spyware ontdekken... gebruik al geruime tijd versie 3.51 icm newszilla. werkt goed. 1 draad voor headers en 3 om te downen

verder heb ik ook newsleecher gebruikt op meerdere pc's (t/m beta12) en deze versie heeft echt wel XPAT. ik meen vanaf versie beta4. dit werkt ook heel goed, alleen newspro kan meer xpat zoekacties tegelijk doen. de shareware versie van newsleecher maar 1

dus als newspro niet bevalt... ga voor newsleecher, net zo snel en heel erg makkelijk

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien heb je aan dit draadje wat: [rml][ Discussie] Usenet clients & hun features[/rml]

Zowieso zou ik me niet blind staren op XPAT. Veel newsservers hebben deze functie niet omdat alle requests op de server worden uitgevoerd. Dit vereist nogal wat capaciteit.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
zie google linkje voor wat de maker voor enge dingen doet ( ok misschien ben ik paranoia maar toch )

• Tweaker.nu

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
jpvk007 schreef op 01 januari 2004 @ 22:48:
[...]

dus als newspro niet bevalt... ga voor newsleecher, net zo snel en heel erg makkelijk
toch maar even kijken naar newsleecher dan of ik de xpatfunctie kan vinden

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen wat xpat precies is en hoe t werkt?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 23:14:
Kan iemand me uitleggen wat xpat precies is en hoe t werkt?
het komt erop neer dat je geen full update en incrimental updates meer hoeft uit te voeren. Stel je wil een cd van marco borsato downloaden.

je tikt in: borsato_2003 (als dat de filenaam is)
dan gaat het programmatje de newsserver af naar die bestandsnaam

voordeel: geen update wachttijden meer
nadeel: niet alle readers hebben deze functie en bovendien is het erg veeleisend van de usenetserver. PFCorner bijvoorbeeld blokkeert je payserver account als je xpat gebruikt bij hun servers :)

BTW: newsleecher heeft wel degelijk xpat aan boord, ik zou maar goed kijken

[ Voor 6% gewijzigd door jozy op 01-01-2004 23:26 ]

Verwijderd

jozy schreef op 01 januari 2004 @ 23:25:
[...]

het komt erop neer dat je geen full update en incrimental updates meer hoeft uit te voeren. Stel je wil een cd van marco borsato downloaden.

je tikt in: borsato_2003 (als dat de filenaam is)
dan gaat het programmatje de newsserver af naar die bestandsnaam

voordeel: geen update wachttijden meer
nadeel: niet alle readers hebben deze functie en bovendien is het erg veeleisend van de usenetserver. PFCorner bijvoorbeeld blokkeert je payserver account als je xpat gebruikt bij hun servers :)

BTW: newsleecher heeft wel degelijk xpat aan boord, ik zou maar goed kijken
Hmm, dus als ik t goed begrijp kun je met xpat werken MITS je de filename weet (dmv bijvoorbeeld ftd?)

Verwijderd

Ik gebruik sinds kort newsrover voor het zoeken en downloaden omdat ik het downloaden van de headers zat was. Die kan trouwens meerdere threads. Nu vraag ik me af hoe je weet wat er te vinden is op de servers. Ik daarvoor nu FTD en Sharereactor, maar dat kan vast beter.

Tips iemand ??

• Korakal
  • Laatst online: 10:11

Korakal

Up up up!

Je zoekt gewoon een stukje software dus IT >> SA :)

Verwijderd

FTD vind ik persoonlijk wel goed. Je hebt ook nog: knip

Hoe kun je in newsrover alleen bepaalde headers/topics downloaden. Ik heb geen zin om 400 mb aan headers binnen te halen terwijl ik al weet hoe het bestand heet en welke ik wil hebben. Dat moet toch makkelijker kunnen zonder eerst alle headers op te halen?

[ Voor 7% gewijzigd door elevator op 06-04-2004 00:08 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Oud topic - kan wel dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.