[vb6] listitem met andere achtergrondkleur

Pagina: 1
Acties:

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben bezig met een applicatie in VB 6 en hierin gebruik ik een listview van de Microsoft Common Windows controls.

Nu wil ik in een 2e kolom het listitem een andere achtergrond kleur geven. Alle andere items en rows in de listview moeten gewoon een witte achtergrond blijven behouden.

Ik heb hiervoor op google en got gezocht maar ben alleen maar wijzer geworden dat ik iets moet doen met de functie GetSubItemRect.
Ik heb enkele voorbeelden gevonden, maar deze waren niet in VB maar in andere talen. Ik wordt hier alleen niet helemaal wijs uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.differentpla.net/~roger/devel/win32/listview/customdraw/images/subitem_rect_label.png
Dit plaatje laat ongeveer zien wat ik bedoel.
Dit plaatje heb ik gevonden op de site:

klik

Heeft een van jullie hier ooit mee gewerkt, of kan iemand mij vertellen hoe ik de code op bovenstaande link kan vertalen naar VB???

• DukeMan
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit lijkt er inderdaad wel op, alleen stel je hiermee de gehele rij achtergrond in. Ik wil slechts een enkel subitem van een item. Tevens wil ik voor meerdere rijen andere kleuren gebruiken.
Daar kan ik dan opzich wel deze methode voor gebruiken, totdat de gebruiker gaat scrollen, want dan klopt de achtergrond niet meer.

Misschien is het handig als ik vertel wat ik er precies mee wil, misschien dat het op een andere manier ook mogelijk is.

Ik heb een listview op mijn form, waarin een gebruiker rijen kan aanmaken en verwijderen. Bij het aanmaken / wijzigen van een item kan de gebruiker een naam enzo opgeven en een unieke kleur welke gekozen kan worden via een kleurenpanel. Ik wil in de listview deze kleur tonen, zodat in de lijst al duidelijk is welke kleuren gebruikt worden. Nu moeten de gebruikers op de rijen dubbelklikken op de eigenschappen ervan te bewerken en in dit schermpje krijgen ze dan de gekozen kleur te zien....
(ik hoop dat dit duidelijk is)