Hallo dit is mijn eerste php script, dus kijk er niet raar van op als de code wat rommelig overkomt.
Ik probeer d.m.v. een html-formulier en een php script bepaalde computers binnen ons netwerkje een bericht te sturen. Tot nu toe werkt het aardig behalve het feit dat het feitelijk bericht niet verstuurd wordt. Wanneer ik een test bericht verstuur werkt het overigens wel.
Tot dusver heb ik dit verzonnen:
Deze code werkt dus wel maar wanneer ik de laatste regel verander in bv.
exec('echo $bericht | smbclient -M '. $compnaam);
dan werkt het dus niet meer en zie ik alleen een popup zonder het daadwerkelijke bericht. Enige hulp zou prettig zijn.
Ik probeer d.m.v. een html-formulier en een php script bepaalde computers binnen ons netwerkje een bericht te sturen. Tot nu toe werkt het aardig behalve het feit dat het feitelijk bericht niet verstuurd wordt. Wanneer ik een test bericht verstuur werkt het overigens wel.
Tot dusver heb ik dit verzonnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?
$bericht=$_POST['bericht'];
echo "bericht $bericht is verstuurd naar:<br>";
// connectie maken met de mysql
$db = mysql_connect ("localhost", "workstation", "workstation") or die (mysql_error() );
// selectie van de juiste database
mysql_select_db ("werkstation") or die (mysql_error() );
// query op de juiste tabel
$werkstation_query = mysql_query("
SELECT naam, ip_adres, licentie, netwerkpunt, kamer, groep, opm FROM station") or die (mysql_error() );
// bekijk alle records totdat er geen records meer zijn
while ($record = mysql_fetch_assoc($werkstation_query))
{
$compnaam=$record['naam'];
echo "$compnaam";
echo "<br>";
// stuur bericht naar
exec('echo "test bericht" | smbclient -M '. $compnaam);
}
?> |
Deze code werkt dus wel maar wanneer ik de laatste regel verander in bv.
exec('echo $bericht | smbclient -M '. $compnaam);
dan werkt het dus niet meer en zie ik alleen een popup zonder het daadwerkelijke bericht. Enige hulp zou prettig zijn.