Aansluiten dvd/tv op stereo -> Slecht geluid

Pagina: 1
Acties:

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 13:01
Ik heb een audio kabel lopen (analoog) van de dvd naar de audio-in van de stereo
probleem: het geluid kraakt verschrikkelijk..
hetzelfde heb ik als ik de tv op de stereo aansluit.

heeft iemand een idee wat het kan zijn ?
ik heb niks gevonden met de search..(google en hier)

Verwijderd

kapotte stereo zeker. Probeer eens een cd speler waarvan je weet dat ie goed werkt. Als die ook kraakt op die stereo zal ie warschijnlijk om zeep zijn.

• Herzeleid
verder werkt alles op de stereo: tuner en cdspeler
(ik heb geen stand alone cdspeler als je dat soms bedoelt ?)

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:38
Waarschijnlijk lever je veel te veel signaal aan je stereo. Dan krijg je vervorming, omdat je ingangstrap het niet aan kan. Probeer ergens een verzwakkertje te regelen. (lokale stereozaak/ onderdelenwinkel). Of zit je soms per ongeluk op de platenspeleringang?

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

• Herzeleid
De stereo heeft geen AUX maar phono/video aansluiting
Niet dat ik wat van platenspelers afweet maar misschien dat het eigenlijk een platenspeler ingang is ?

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Ik denk inderdaad dat het een phono ingang voor de platenspeler is. Ik had laatst ditzelfde probleem, tot ik het op een andere ingang aansluitte. D8 mooi de DVD-speler op de aansluiting van de plantenspeler te doen omdat ik die toch niet gebruikte, maar de ingang van de plantenspeler wordt schijnbaar extra versterkt.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ja, de Phono is de aansluiting voor de plaatenspeler. Dit is bijna altijd een aparte ingang met aparte schakelingen voor de platenspeler. Hierop kun je dus niet een normaal signaal koppelen. Echter je zegt dat het video / phono is. Zit er achterop dan geen schakelaar om dat in te stellen? Dus kiezen tussen phono of video?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Peter Keller
Als ik jouw posting zo lees, is het inderdaad een platenspeleringang. Die verwacht ca 3mV, terwijl jij er 2000mV doorheen jaagt. Zelfs als het om een soort aux gaat wil die max 775mV hebben en een gezonde cd/dvd-speler levert met gemak 2Volt. Veel te veel dus

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

• Peter Keller
Merk en type van die stereo?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Ik zou gewoon eens het boekje van je stereoset raadplegen, voor de goede aanstuiting. :)

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 20:09
Probeer je DVD eens op een andere ingang van je stereo aan te sluiten als je die hebt. Waarschijnlijk zal die het dan wel doen. Als je geen andere aansluiting hebt moet je er inderdaad een soort verzwakkertje tussen zetten o.i.d

homo sapiens non urinato in venti adversi

• Herzeleid
Er is maar 1 aansluiting aan de achterkant..en daar past dit audio kabeltje in
http://image01.conrad.com...6/309613_BB_00_FB.EPS.jpg
Of zijn die aansluitingen hetzelfde voor een platenspeler ?
zo ja moet ik dus een verzwakker hebben ?

Edit: het is een pioneer sx p-530 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Herzeleid op 01-01-2004 21:29 ]

• You Go
De aansluiting voor platenspelen en voor AUX zien er hetzelfde uit.
Kijk trouwens eens even of je geen digitaal coax/optische ingang aan je stereo hebt. Zo ja, dan kun je je DVD speler digitaal aansluiten (als je aan de DVD en aan je stereo dezelfde aansluiting hebt). Dat werkt altijd en geeft ook nog eens betere kwaliteit.

[ Voor 12% gewijzigd door You Go op 01-01-2004 21:30 ]

• Herzeleid
Nope ook die zitten er niet op :P

• You Go
Kijk eens of je een regelbare hoofdtelefoonaansluiting op je DVD speler hebt. Zo ja, kun je deze heel zacht zetten en met een verloopkabeltje (3.5 of 6.3 mm jack naar 2x tulp) op je stereo aansluiten.

• Herzeleid
Het probleem is (met hulp van You Go _/-\o_ ) "opgelost"
Er loopt nu een kabeltje van de hoofdtelefoon uitgang van de tv naar de stereo (3.5 mm jack naar 2x tulp)
Een tijdelijke oplossing tot een nieuwe stereo kan kopen ^:P
Pagina: 1