Ik heb twee classes en wat code om een gebruiker te kunnen inloggen,
met elk een aantal functies. Nu heeft de userClass de dbClass nodig om de database vragen te kunnen stellen over de gebruikertjes. Maar op deze manier werkt het niet:
Fatal error: Call to a member function on a non-object in c:\webroot\_dev\classes\db.class.php on line 25.
Dus: hoe krijg ik het wel voor elkaar? Mijn excuses vast voor mijn n00bige vraag, ben vandaag begonnen met OO in PHP.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| class dbClass { function db_select($query) { /*------------------------------------------------------------\ | db_select() | |=============================================================| | Queries the database. (SELECT-queries only) | \____________________________________________________________*/ } } class userClass { function user_verify($username,$password) { $result = $db->db_select('SELECT user,password FROM users WHERE user="'.$user.'"'); print_r($result); } } $db = new dbClass(); $user = new userClass(); $db->db_connect('mysql://root:@127.0.0.1/cms'); $user->user_verify('Admin','testpassword'); |
met elk een aantal functies. Nu heeft de userClass de dbClass nodig om de database vragen te kunnen stellen over de gebruikertjes. Maar op deze manier werkt het niet:
Fatal error: Call to a member function on a non-object in c:\webroot\_dev\classes\db.class.php on line 25.
Dus: hoe krijg ik het wel voor elkaar? Mijn excuses vast voor mijn n00bige vraag, ben vandaag begonnen met OO in PHP.