Hallo beste tweakers,
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb hier een Asus P4C800 Deluxe moederbord, Ik heb hier geprobeerd twee SATA HDD's op aan te sluiten, op RAID ( 2x 120 Gig Maxtor SATA )
Ik heb de steppings gevolgt die in het mobo boekje staan:
- Jumpers goedzetten
- HDD's aansluiten
- Systeem booten en settings in bios aanzetten (SATA mode) settings gesaved eng eboot
- Na de reboot heb ik errays aangemaakt (Voor RAID+0)
Nadat ik deze settings heb ingesteld moet ik de OS kunnen installen, en hij moet hem als het goed is in BIOS detecteren, dit lukt dus niet, hij ziet hem niet in BIOS en hij zegt bij de WinXP setup dat hij geen HDD's kan vinden, maar bij MBFastBuild ziet hij ze wel staan.
Oplossingen geprobeerd :
- Bios update.
- HDD's zonder SATA getest
- SATA Kabels vervangen
- Bios gereset
- Zonder niet noodzakelijke hardware te booten.
/toevoeging ik heb met F6 proberen drivers te installen ik kon ze ook selecteren maar dan gaf hij aan, deze Drivers gebruiken (Druk S) Of die van Windows (Druk Enter) Maar ik kan dus niet op S drukken alleen op Enter, ik denk dat ik die niet kan installen omdat ze gewoon niet goed functioneren
Nog wat nuttigen links : http://www.asus.com/produ...478/p4c800-d/overview.htm
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen die hier ook problemen mee heeft gehad of hier meer over weet.
Als je nog andere info wil weten zeg het dan gerust.
P.S. : Excuses BalusC dat ik nog een topic aanmaak, maar je mailed niet terug.
Ik heb morgen een LAN dus wil dit graag even oplossen, nogmaals mijn excuses
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb hier een Asus P4C800 Deluxe moederbord, Ik heb hier geprobeerd twee SATA HDD's op aan te sluiten, op RAID ( 2x 120 Gig Maxtor SATA )
Ik heb de steppings gevolgt die in het mobo boekje staan:
- Jumpers goedzetten
- HDD's aansluiten
- Systeem booten en settings in bios aanzetten (SATA mode) settings gesaved eng eboot
- Na de reboot heb ik errays aangemaakt (Voor RAID+0)
Nadat ik deze settings heb ingesteld moet ik de OS kunnen installen, en hij moet hem als het goed is in BIOS detecteren, dit lukt dus niet, hij ziet hem niet in BIOS en hij zegt bij de WinXP setup dat hij geen HDD's kan vinden, maar bij MBFastBuild ziet hij ze wel staan.
Oplossingen geprobeerd :
- Bios update.
- HDD's zonder SATA getest
- SATA Kabels vervangen
- Bios gereset
- Zonder niet noodzakelijke hardware te booten.
/toevoeging ik heb met F6 proberen drivers te installen ik kon ze ook selecteren maar dan gaf hij aan, deze Drivers gebruiken (Druk S) Of die van Windows (Druk Enter) Maar ik kan dus niet op S drukken alleen op Enter, ik denk dat ik die niet kan installen omdat ze gewoon niet goed functioneren
Nog wat nuttigen links : http://www.asus.com/produ...478/p4c800-d/overview.htm
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen die hier ook problemen mee heeft gehad of hier meer over weet.
Als je nog andere info wil weten zeg het dan gerust.
P.S. : Excuses BalusC dat ik nog een topic aanmaak, maar je mailed niet terug.
Ik heb morgen een LAN dus wil dit graag even oplossen, nogmaals mijn excuses
[ Voor 14% gewijzigd door blix op 01-01-2004 20:16 ]