Toon posts:

Van Win2K naar Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude PC waar nu Windows 2000 op staat. Dit loopt niet lekker (er zit te weinig geheugen in) dus wil ik graag Windows 98 installeren. Dit lukt mij niet.

- Win98 of WinME opstart diskettes herkent ie niet. Ik krijg de melding: NTLDR ontbreekt.
- De boot sequence op CDROM zetten werkt ook niet. Mijn originele Windows 98 en Windows ME CD pakt ie niet. Melding: Boot: Failure.
- Nu heb ik via de install van Windows 2000 de NTFS partitie van mijn harde schijf verwijdert zodat er geen enkele partitie meer opstaat. Ook nu herkent hij noch de diskette, noch de CDROM's. Wel kan ik weer Win2K installeren.

Weet iemand hoe ik nu gewoon weer Win98/Millennium Edition kan draaien? Hoe zet ik NTFS om naar FAT?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 19:06 . Reden: Me tag verwijdert ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
- Win98 of WinME opstart diskettes herkent ie niet. Ik krijg de melding: NTLDR ontbreekt.
dan boot je echt niet van de bootdisk hoor, 9x kent NTLDR helemaal niet. haal er eens eentje van bootdisk.com

converteren naar FAT32 kan je omzetten met bijvoorbeeld partition magic :)

Verwijderd

Download van bootdisk.com eens een Win98 install disk.
En check daarna even in je bios of de bootsequence op A, CD-ROM, C staat oid.
In iedergeval C als laatste.

Daarna kun je met FDISK van die disk gewoon je oude partities wegsmijten en nieuwe aanmaken voor Win98.

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt inderdaad aan mijn bootdisk :) Ik heb er één van Bootdisk.com gedownload en hij doet het nu wel... THNX !!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Weet niet wat voor type geheugen er in moet, maar is extra geheugen er in plaatsen niet beter? :)