Harde knal bij aanzetten van 19" Iiyama

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 19:32
Ik heb deze monitor nou al meer als een jaar maar steeds meer mensen zeggen dat zo knal niet goed is. Ik weet dat het gewoon degausen is, maar is het wel normaal dat hij dat elke keer doet bij het aanzetten en dan ook hard, echt hard. Op een lan party begonnen de monitoren van 4 medespelers te trillen toen mij monitor dat deed.

Jeroen

Verwijderd

het is normaal
ik zie het op mijn school ook altijd als ik een 19 inch daar aanzet
dat de 15 inches ernaast allemaal gaan trillen

Verwijderd

.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 21:59

Macros

I'm watching...

Ik heb ook die 19Inch Iiyama. Echt cool altijd op LAN-parties, Wham, alle monitoren trillen, hehe.
Maar wat is dat geheime menu'tje?

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Bij mij knalt m'n A901HT ook als ik hem aanzet ... schrik er nu soms nog van ;) (damn de eerste keer kreeg ik bijna een hartaanval, ik dacht dat ie ontplofte ofzo :+).

[edit] -> voor geheim-menu check

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/54138

[edit2] -> shit JumperFreed was me al voor 8-)

PC Specs

Verwijderd

.

Verwijderd

Is dood normaal en kan geen kwaad. Doet mijn Sony multiscan E-400 19" ook altijd.

• Jeromes
Ik heb hem al een jaar dus het lijkt me dat als het echt gevaarlijk was dat hij het dan al lang een keer begeven had. Ene toen ik hem de aller eerste keer aandeed schrok ik me ook bijna een hartaanval, wist niet hoe snel ik hem weer uit moest doen, dacht ook dat ik hem gesloopt had :) Maar gelukkig ben ik niet de enige. Kun je het trouwens uit zetten in dat geheime menutje?

Jeroen

Verwijderd

.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Degaussen of demagnetiseren van de beeldbuis.

Die-hard Brexiteer

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:17

Dark

who tweaked the light?

een kennis had zijn labtec speakertjes er boven op gezet, die vlogen bij het aanzetten op een gegeven moment gewoon door de kamer, na een extreem luide knal...

de monitor was daarna ook beschadigd en staat in reparatie.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op zondag 10 december 2000 20:25 schreef Jeroen Schamper het volgende:
Ene toen ik hem de aller eerste keer aandeed schrok ik me ook bijna een hartaanval, wist niet hoe snel ik hem weer uit moest doen, dacht ook dat ik hem gesloopt had
:) kan ik me voorstellen...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Mister_X
  • Laatst online: 23-08 19:49
vet dat secret menu ding werkt ook op mijn iiyama vision master pro400 >:)

alleen toen ik zo'n test deed, verneukte die me beeld instellingen, het stond allemaal scheef en krom! kut werk om weer recht en netjes te krijgen! :(

Verwijderd

.

Verwijderd

Verdomd! Ik vond dat geheime menu erg ongeloofwaardig, maar het is er echt! Koel :)

• IceStorm
  • Laatst online: 11:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nou ja.. mijn pr0 410 geeft geen 'harde' knal maar ik schrok me de eerste keer wel HELEMAAL de tering ;)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 19:52

Tim Schuhmacher

abasios

Ha geinig dit. Ik hem het namelijk ook. T lijkt bij mij meer op een knal met een boer. BonkBuuurp. En dan trilt en flikkerd het beeld 1 seconden en geeft een tikje en is dan op en top scherp.

iiyama 19"

• Abbadon
  • Laatst online: 00:57
Ik dacht bij het voor het eerst aanzetten van mijn Pro510 ook dat 'ie recht in m'n gezicht explodeerde, terwijl ik mij er toch op voorbereid had (had er al veel over gelezen&gehoord). Schijnt dus normaal te zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Mijn oude monitor gaf ook eens een hard knal. Helaas was dat de laatste keer.

Ik heb nu een 17" Sony. Perfect scherm.

HR

• ArnoutD
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 06:58
Mijn 704 doet dat ook alleen mijn vriendin wist dat niet, kwam echt heel geschrokken naar me toe omdat ze dacht dat ze 'm gesloopt had. Volgens mij is dat inderdaad de Deugauss die je hoort, alleen is het inderdaad wel van een niveau dat de buurjongen z'n monitor ook lekker kan meegenieten |:(

Verwijderd

Ik heb ook een Ilyama 19" en ik heb een CD-tje op mijn beeldscherm staan en elke morgen als ik dat ding aanzet, schrik ik me weer lam en dondert mijn CD'tje weer op de grond.

De 1e keer dacht ik ook dat dat ding ontplofte.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat geheime menuutje is op m'n 3 jaar oude 17" Iiyama veel simpeler te krijgen: Monitor uit zetten (als ie aan staat), alle drie de knopjes tegelijk ingedrukt houden, de monitor aanzetten, kopjes loslaten en voila :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

WOW! Ik was van plan om een 19" Iiyama te gaan halen, maar nu ik dit lees.... doe ik het zeker. Geweldig, elke keer dat je je monitor aanzet ... KNAL! Lachen. Vooral als iemand anders die monitor aanzet, hahaha.

Kan me trouwens wel voorstellen dat je je wild schrikt..

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

K heb net voor de HCC een IIYAMA 901HT gekocht en was wel ff schrikken toen ik de eerste keer de monitor aan deed. Verder is de mon oke

• IceStorm

IceStorm

Ik heb overigens het idee dat ie harder knalt als hij koud is (bijv nacht uitgestaan)... Iemand die daar een verklaring voor heeft?

Verwijderd

Omdat het beeld dan niet veel gedemagnetiseerd hoeft te worden :?

• IceStorm

IceStorm

Op maandag 11 december 2000 22:27 schreef Vlierus het volgende:
Omdat het beeld dan niet veel gedemagnetiseerd hoeft te worden :?
Could be ;)... Ik vind hem goed bedacht ;):Y)

Verwijderd

mn pa heeft op zijn werk nog een ouwe 17" Iiyama: moet ie soms een klap tegen geven aan de zijkant als ie het niet lijkt te doen.. :)
staat ook in het boekje...
maar dat degaussen: andere monitoren hebben dat toch ook niet ???
is dat alleen bij grote monitoren zo?
:?
(ok ok het is een tikje offtopic maargoed)
ik heb zelf maar een heeeeeeeeeeeele brakke nameless 17" en er komt waarschijnlijk ook een Iiyama aan

• Jeromes
Het valt me wel op dat hoe groter de monitor hoe harder de klap is. Iemand die ik ken met een 17" Iiyama heeft het ook, alleen veel zachter.

Verwijderd

Heb hem altijd op standby staan
mag misschien niet al te best weze
Maar heb in ieder geval geen
last van dat lawaai

Verwijderd

Wat kan je met die geheime menu doen ivgl met die normale menus ?

Verwijderd

:(:(:(:(:(:( Tering...had deze topic al eens gelezen, maar een KNAL ...jaja zal wel :) ...heb vandaag de IIyama 22 gehaald..vett ding btw, maar bij het aanzetten ben ik van mijn stoel gelazerd|:(

• Ady
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2009

Ady

Oh wist ik maar alles.

Op woensdag 13 december 2000 19:24 schreef ccAcross het volgende:
:(:(:(:(:(:( Tering...had deze topic al eens gelezen, maar een KNAL ...jaja zal wel :) ...heb vandaag de IIyama 22 gehaald..vett ding btw, maar bij het aanzetten ben ik van mijn stoel gelazerd|:(
Daarna zeker gelijk naar de kapper(8>>:)

Asus P4p800 * Intel 3,4 Ghz * 1012 Mb * Maxtor 500Gb-7200 * ATI Radeon 9800SE *

Verwijderd

Als ik die Sony 19'' van me aanzet, knalt tie ook behoorlijk hard (vooral als het koud is) en worden tijdens de knal alle lichten in huis even gedimd (heel even maar). Beetje vreemd, beetje onverklaarbaar, maar wel kicken :)

Verwijderd

Hmzz, trillende moni`s op lanweekenden/weken is wel bekend ja. maar schrikken van een knal? Het is gewoon het vertrouwde gezzzzoem.
m`n 15 inch had het ook al, elke keer weer dolle pret omdat je er een speciale knop voor had. maar je de tering schrikken?
Zwak hart?

Verwijderd

Dat degaussen doet ie inderdaad elke keer bij het aanzetten, en dat geeft wel wat geluid ja.

Dat degaussen hoeft echter niet al te vaak, volgens mij echt niet 1x per dag. En bovendien is het niet bevorderlijk voor je monitor. Dus je kunt je monitor het beste zo min mogelijk echt uitzetten.

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:36
WHOEHOE! >:)
Dat secret menu is geniaal!
Ik zat me al een hele tijd te irriteren aan een klein bobbeltje in 't beeld van m'n A901HT en die kon ik nu mooi verwerken.
Je moet idd wel goed kijken wat de huidige waarde is voordat je iets aanpast anders is het naatje om te herstellen!

Thanx!

Vertalen.nu

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 13:31

Tjark

DON'T PANIC

Het verschil per monitor: ken 3 450pro's. 1tje doet het echt _hard_ en de 2 andere minder. Nog wel steeds "toek" maar niet zo als die 1 dus....

*insert signature here

Verwijderd

Klopt, hebben die grotere Iiyama's last van.
Behoorlijk irritant inderdaad.

Ps>> Ik heb een Sony 19" en die is geruisloos
:)

• Jabba
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Heb 1 geruststelling voor je! mijn 22" doet het nog harder :-) *D

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 december 2000 23:20 schreef Robin_Hood het volgende:
Als ik die Sony 19'' van me aanzet, knalt tie ook behoorlijk hard (vooral als het koud is) en worden tijdens de knal alle lichten in huis even gedimd (heel even maar). Beetje vreemd, beetje onverklaarbaar, maar wel kicken :)
Dat is niet onverklaarbaar... Die monitor trekt zoveel stroom tijdens het aanzetten dat er gewoon heel even iets minder beschikbaar is voor de lichten enzo...

• packman
  • Laatst online: 17-12-2024
Da's toch gewoon de degauss functie die geactiveerd wordt bij het starten?? Daar is toch nix mis mee?

Dat is voor beeldvervorming door statische electriciteit tegen te gaan...
Ge kunt da normaal ook manueel doen vanuit het standaard menuke van uw scherm.
Niet meteen nadat ge uw scherm hebt aangezet, en zeker niet te veel achtereen doen, dat kan ongezond zijn voor uw monitor...

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 11:43 schreef packman het volgende:
Da's toch gewoon de degauss functie die geactiveerd wordt bij het starten?? Daar is toch nix mis mee?

Dat is voor beeldvervorming door statische electriciteit tegen te gaan...
Ge kunt da normaal ook manueel doen vanuit het standaard menuke van uw scherm.
Niet meteen nadat ge uw scherm hebt aangezet, en zeker niet te veel achtereen doen, dat kan ongezond zijn voor uw monitor...
Is misschien niet goed er voor, maar bij IIyama vinden ze van wel :D ... de grapjassen...ze plakken er 12 stikkers op met "kijk uit voor u broekriem bij het uitpakken"...maar die 10 cent voor een A4-tje dat je waarschuwd voor de "bigbang" kon er zeker niet meer af 8-)

Daarbij komt nog dat ik niet graag zo een degaus wil hebben terwijl ik aan het werken ben op de pc...misschien wel als het onder een potje Unreal is (8> Dat noem ik dan nog eens "force feed back" :7

• packman
  • Laatst online: 17-12-2024
Wel, het is volkomen normaal dat die degauss aanspringt tijdens het aanzetten van het scherm.

Maar gebeurt toch maar enkele keren per maand?
Welke tweaker zet zijn pc nu af?8-)

Ik enkel wanneer ik iet van hardware moet wijzigen of wanneer ik naar PC club of lan party ga...

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Ik heb het ook als me monitor op standby gaat is dat normaal ??

ik heb trouwens ook een Iiyama 19 "

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
dus zo'n ding degausst iedere keer dat je hem aanzet? dat is ten eerste zwaar overbodig, en ten tweede ook nog helemaal zo goed nog niet hoor, dat gedegauss (is toch letterlijk dat je de spoel flink schudt?)
Dit zou voor mij de reden zijn om GEEN iiyama te kopen, hoewel ik het voor zijn geld een prima monitor vind verder.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Pesticide
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-02-2025
"rot instellingen, die ik niet goed kreeg, ook niet in geheim menuutje) "

??? plz endulge me with your 1337 wisdom

urletje ofzo mag ook ;p

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:43
Op vrijdag 15 december 2000 09:21 schreef 0siris het volgende:
dus zo'n ding degausst iedere keer dat je hem aanzet? dat is ten eerste zwaar overbodig, en ten tweede ook nog helemaal zo goed nog niet hoor, dat gedegauss (is toch letterlijk dat je de spoel flink schudt?)
Dit zou voor mij de reden zijn om GEEN iiyama te kopen, hoewel ik het voor zijn geld een prima monitor vind verder.
Veel plezier dan met zoeken naar een monitor die niet degausst bij het aanzetten ;)
M'n Sony doet het ook...
Pagina: 1