[hdd] partitie probleem

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier een pc met een 40gig maxtor hd. Daar stond windows xp op geinstalleerd, maar op de een of andere manier kon ik niet in dos booten. Ik heb nu een bootcd en heb de partities gewoon verwijderd.
Daarna een primaire aangemaakt van 7gig en een extended van 32....
Ik heb vervolgens de primaire active gemaakt, maar ik kan nu geen van de schijven bekijken. ik kan ook niet format c: doen.
Ik heb al fdisk /mbr geprobeerd, maar dat wilde ook niet baten, is het mogelijk dat de harde schijf kapot is?

Alvast bedankt!

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 20:28

DkF

Wat voor BootCD en welk filesysteem praten we over?

• StephaN900
  • Niet online
Ehm het is een cd waarbij je eerst een menu krijgt met allemaal programma's (waaronder fdisk) het heet the utlitmate bootcd.
En filesysteem fdisk zegt fat32

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 20:28

DkF

Ahzo

Je zei trouwens dat je niet in DOS kon booten met XP, dat klopt, dat kan ook niet...

Maar wat wil je nu met de harddisk gaan doen?
Kan je niet gewoon Windows installeren, die kan zelf ook formatteren, misschien dat dat werkt...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zegt fdisk over de partities?

• StephaN900
  • Niet online
ehm hij zegt c: 1 fat32 7005 - active
en d: 2 ext lba 32999

Ik wil er weer xp opzetten, maar als ik nu de xp wil installeren via de cd zegt hij geen besturingssysteem aanwezig

• StephaN900
  • Niet online
Nu doet hij het wel? ik deed de windows cd erin starte op vanaf cd begint hij opeens te gillen: boot sector modified press y to accept or any other key to abort. Ik heb y gedaan en hij is nu de installatie aan het opstarten, maar traag traag traag.... (niet normaal traag dus)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 12:31

Strikie

Athletics

probeer eens te booten met een Windows ME diskette, en dan te formatteren.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• StephaN900
  • Niet online
Nou het is na 2 keer toch gelukt heel raar had bij de 2de keer partitie maken ook opeens 4 harde schijven van 200gig :? Nou aj het werkt gelukkig allemaal dus dit topic mag van mij gesloten worden.
Pagina: 1