Toon posts:

DMA op nForce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een nieuwe harddisk(hitachi 180GXP) geinstalleerd en daarna een verse install van winXP SP1, toen ook meteen nieuwste nforce drivers geinstalleerd(de remix drivers gebruikt van: http://mwarhead.motherboardfaqs.com/remix.htm) en nu claimt m'n AIW TV tuner dat DMA niet aanstaat voor mn harddisk en DVD, ik kan er echter niks over vinden in de device manager(schijf staat gewoon op UDMA 5 ingesteld als master) en de benchmarks zijn ook goed(46mb gemiddeld op HDtach) maar ik zit er toch een beetje mee in m'n maag,

iemand een id hoe ik dit verder kan checken en aanzetten(misschien nog meer performance winst)

• chicky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Hoi, Je moet even kijken in de eigenschappen van je IDE ATA/ATAPI controllers. Daar staan de eigenschappen van de primaire en secudainer ide- kanalen.
De dma staan onder geavanceerde installingen.

Mijn computer -> eigenschappen -> Hardware -> apparaten beheer -> IDE ATA/ATAPI controllers.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je 46MB/s kunt halen dan staat je schijf ook wel ingesteld als ATA66/100/133. Dan heeft dat prog het dus gewoon fout :Y)

Je kunt het idd ff controleren bij Apparaatbeheer en dan de eigenschappen van je controller :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers :)

In de FAQ hiero kun je ook het een en ander vinden over DMA. Kijk onder het kopje "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" B)
Erik1 schreef op 01 januari 2004 @ 18:59:
Als je 46MB/s kunt halen dan staat je schijf ook wel ingesteld als ATA66/100/133. Dan heeft dat prog het dus gewoon fout :Y)
Dat prog heeft het over de HDD en DVD. In dit geval staat de DVD kennelijk niet op DMA :)

[ Voor 70% gewijzigd door BalusC op 01-01-2004 22:48 ]