Toon posts:

[XP] Zonealarm zorgt voor problemen in Win XP Home?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Had bij het online gamen 5 maal bij afsluiten Battlefield, na een online spel, een blue screen en foutmelding Driver_irql_not_less_or_equal met nog wat andere vermeldingen.
Heb windows XP home.
In de event-log van die crashes kwam dit naar voren (5 maal deze zelfde fout)

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: TrueVector Service
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 5007
Datum: 30/12/2003
Tijd: 22:09:49
Gebruiker: n.v.t.
Computer: GUIDO
Beschrijving:
Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (5007) in bron (TrueVector Service) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. U kunt mogelijk de schakeloptie /AUXSOURCE= gebruiken om deze beschrijving op te halen, zie Help en ondersteuning voor details. De volgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt, restoring from backup "C:\WINDOWS\Internet Logs\BACKUP.RDB"..

Dit zelfde foutenrapport komt in de eventlog ook in de vorige dagen voor, vanaf het ogenblik dat ik XP home heb, in feite.

Ik heb zonealarm pro v. 4.
Zorgt zonealarm (truevector) voor problemen in XP?
Mensen die er ervaring mee hebben?
En wat raden jullie me dan wel aan als firewall. Sygate?

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 13:55
Ehm je zorgt hier zelf voor de oplossing volgens mij,
probeer het gewoon ff met een andere firewall(of geen maar volgens mij wil je protected zijn
=])
Als dat niet lukt dan ligt et mayb aan je Battlefield. Probeer die is te reinstallen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je inderdaad eens moet proberen zonder firewall. Verder lijkt ide eventlog melding mij komen doordat je ZoneAlarm crashed en zijn logdatabase niet goed kan wegschrijven of iets dergelijks.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 18:15:
De olgende gegevens zijn deel van de gebeurtenis: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt, restoring from backup "C:\WINDOWS\Internet Logs\BACKUP.RDB"..

En wat raden jullie me dan wel aan als firewall. Sygate?
Misschien helpt het als je zoneAlarm opnieuw installeert. Uit de error report staat namelijk dat er een file is die corrupt is.

Verder als antwoord op je tweede sub-vraag: Ik ben op dit moment erg tevreden met deze firewall. Deze is veel beter in te stellen dan ZoneAlarm. Het is lichter dan Symantec en schijnt ook op sommige Amerikaanse ministeries te worden gebruikt. Ik heb geen ervaring met Sygate firewalls.