van de ventilator van mijn zalman 7000-cu koeler is één vinnetje afgebroken. Nu is de hele koeler nog goed op de ventilator na. Nu heb ik al bij conrad gekeken voor een nieuwe ventilator, maar helaas. Iemand nog een idee?
Verwijderd
aan de andere kant een vinnetje weghalen... of heeft die ventilator een oneven aantal vinnetjes?
gewoon een 80mm/92mm/120mm fan plaatsen??? Wel met dezelfde dikte natuurlijk....
edit:
Ai.. verkeerd gelezen... de 7000 heeft natuurlijk geen fan-bracket.... tja.... dat is lastig!
Misschien kan je zo'n Zalman fan-bracket bestellen (heet volgens FBS-123 ofsow). Deze hangt precies boven de CPU-socket en als je hier een fan in plaatst moet ie ook goed koelen denk ik...
Ai.. verkeerd gelezen... de 7000 heeft natuurlijk geen fan-bracket.... tja.... dat is lastig!
Misschien kan je zo'n Zalman fan-bracket bestellen (heet volgens FBS-123 ofsow). Deze hangt precies boven de CPU-socket en als je hier een fan in plaatst moet ie ook goed koelen denk ik...
[ Voor 75% gewijzigd door dlmh op 01-01-2004 17:58 ]
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Ik zou een fan kopen met dezelfde grootte, het frame eromheen losknippen en in je heatsink lijmen met 2 componentenlijm zoals bison combi oid.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Omdat de TS geen uitgebreide startpost gemaakt heeft, krijg je nu van die reacties van "standaard 80mm fan erin plaatsen" en "hoeveel bladen heeft het fannetje" (nofi).
Als de topicstarter nou even zijn best had gedaan dan had hij op z'n minst een plaatje van z'n cooler kunnen plaatsen:

Voortaan dus even een uitgebreide startpost maken. Dit:
• om irritatie te voorkomen,
• om ervoor te zorgen dat niet iedereen apart op de zalman site gaat zoeken
• en om ervoor te zorgen dat je geen vragen krijgt zoals ik al eerder vermeld had.
edit: Owja, je kan gerust ook even de afmetingen vermelden van de huidige fan én de cooler (dus wat de maximale grootte van een evt. nieuwe fan mag zijn).
edit2:zoekresultaten op 'fan afgebroken'
Hier staan ook een aantal tips. Je had ook kunnen vermelden waarom deze tips allemaal niet werken. Dan was o.a de reactie van nielsnogwat voorkomen.
Op Got wordt er wel iets meer van je verwacht dan zo'n startpost
edit3: Jezus, hoeveel kan je fout doen in één topic: Dit hoort natuurlijk in die Die hard overclocking and Cooling. Niet in OH.
edit4: Sorry, dit had ik natuurlijk via topicreport moeten doen. Slecht humeur krijg je trouwens na drank/weinig slaap
Als de topicstarter nou even zijn best had gedaan dan had hij op z'n minst een plaatje van z'n cooler kunnen plaatsen:

Voortaan dus even een uitgebreide startpost maken. Dit:
• om irritatie te voorkomen,
• om ervoor te zorgen dat niet iedereen apart op de zalman site gaat zoeken
• en om ervoor te zorgen dat je geen vragen krijgt zoals ik al eerder vermeld had.
edit: Owja, je kan gerust ook even de afmetingen vermelden van de huidige fan én de cooler (dus wat de maximale grootte van een evt. nieuwe fan mag zijn).
edit2:zoekresultaten op 'fan afgebroken'
Hier staan ook een aantal tips. Je had ook kunnen vermelden waarom deze tips allemaal niet werken. Dan was o.a de reactie van nielsnogwat voorkomen.
Op Got wordt er wel iets meer van je verwacht dan zo'n startpost
edit3: Jezus, hoeveel kan je fout doen in één topic: Dit hoort natuurlijk in die Die hard overclocking and Cooling. Niet in OH.
edit4: Sorry, dit had ik natuurlijk via topicreport moeten doen. Slecht humeur krijg je trouwens na drank/weinig slaap
[ Voor 91% gewijzigd door Herr Muller op 01-01-2004 18:20 ]
ff secondenlijm halen............. is mij ook gelukt met een gewone 80mm ventilator en draait na een jaar nogsteeds perfect
OH --> DOC
Verder zou ik zeker bij een cpu-koeler geen risico nemen met fanbladen vastlijmen etc. Misschien de genoemde optie van een fan erboven bevestigen of anders toch een geheel nieuwe hsf. Maar dat is mijn keuze.
Verder zou ik zeker bij een cpu-koeler geen risico nemen met fanbladen vastlijmen etc. Misschien de genoemde optie van een fan erboven bevestigen of anders toch een geheel nieuwe hsf. Maar dat is mijn keuze.
Haal een koeler van dezelfde grootte, trek op bijde koelers het stikkertje eraf en dan zie je een klein ringetje, ook eruitpeuteren en dat de fanbladen omwisselen.
Zo heb ik al eens een andere koeler gered. (duur koperen ding)
Zo heb ik al eens een andere koeler gered. (duur koperen ding)
Herr Muller> Voor wat betreft edit 1 heb je gelijk, alleen werkt de plaatjes-optie hier niet. Ik zal wel iets fout doen.
Edit 2> Deze zoekactie geeft nog veel meer lijmen etc.
Edit 3> Dergelijke uitlatingen worden niet overal gewaardeerd en bovendien gaat het om een nieuwe ventilatoren en niet over het koelen van een cpu, dus stond ik in dubio, maar heb ik gekozen voor OH.
edit 4> Don't drink & drive geldt voor sommigen ook voor computeren.
Edit 2> Deze zoekactie geeft nog veel meer lijmen etc.
Edit 3> Dergelijke uitlatingen worden niet overal gewaardeerd en bovendien gaat het om een nieuwe ventilatoren en niet over het koelen van een cpu, dus stond ik in dubio, maar heb ik gekozen voor OH.
edit 4> Don't drink & drive geldt voor sommigen ook voor computeren.
Ik zou inderdaad ook gaan voor een standaard koeler halen en daar OF de buitenkant vanaf slopen en kijken of hij er zo weer in past of de optie van dj_dysaster uitproberen...
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
AWe - mail of bel even met je hardwareleverancier, of direct met Zalman. Die zullen waarschijnlijk de beste oplossing hiervoor weten, aangezien het me zo lijkt dat Zalman met dit soort gebeurtenissen heus wel rekening heeft gehouden. Verder zou ik Herr Muller willen vragen zijn wannabe mod-gedrag voor zich te houden en dit soort zaken via een Topic Report te melden - want een post in die vorm komt absoluut niet vriendelijk over richting de topicstarter.
Aangezien dit dus iets is tussen de topicstarter en zijn hardwareleverancier/Zalman, gaat deze dicht.
Aangezien dit dus iets is tussen de topicstarter en zijn hardwareleverancier/Zalman, gaat deze dicht.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()