[ASUS 9800 pro]

Pagina: 1
Acties:

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-07 19:41
Waar is ie? hij is nergens te vinden terwijl hij wel staat tussen products op asus.com?!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Omdat ie niet bestaat.
http://www.asus.com/products/vga/vgaindex.htm
Er is wel n 9800xt http://www.asus.com/products/vga/r9800xt/overview.htm. Kan je hier allemaal kopen: pricewatch: Asus Radeon 9800 XT 256MB (AGP) A9800 XT/TVD.

Zelf een beetje zoeken kan geen kwaad.

[ Voor 102% gewijzigd door bombadil op 01-01-2004 17:46 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Iets beter kijken ;)
En een Pro dus: http://www.asus.com/products/vga/r9800pro/overview.htm

Er staat new achter dus waarschijnlijk komt ie binnenkort in de winkels.

Verwijderd

Waarom wil je hem beslist van Asus? Scheelt niet zoveel met andere merken maar is meestal wel een aardig stuk duurder. Check deze bijvoorbeeld:

pricewatch: ATi Radeon 9800 Pro 128MB (AGP)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Jimsterrr schreef op 01 januari 2004 @ 17:46:
[...]

Iets beter kijken ;)
En een Pro dus: http://www.asus.com/products/vga/r9800pro/overview.htm

Er staat new achter dus waarschijnlijk komt ie binnenkort in de winkels.
Dat wist ik niet, ook nooit van gehoord. Raar dat ze die nog gaan uitbrengen aangezien een 9800pro toch de oude ati chip is. Is ook niet te vinden in de prijswatch (http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/358). Misshien dat die niet naar de EU komt.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Ik dacht die pro eruit ging en die XT verder ging :?

Verwijderd

ah het zal wel een 9800 pro zijn geweest die ze niet konden overclocken naar 9800 xt en toen besloten ze het maar als pro te verkopen aangezien hier toch best veel vraag naar is......?

• Kaizah
  • Laatst online: 28-07 19:41
XT ligt niet in mijn prijs range kga uitbreiden, en ik heb altijd al goede ervaringen gehad met asus. ook bevalt me de drivers en software beter.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kaizah schreef op 02 januari 2004 @ 04:10:
XT ligt niet in mijn prijs range kga uitbreiden, en ik heb altijd al goede ervaringen gehad met asus. ook bevalt me de drivers en software beter.
drivers zullen gewoon gebaseerd moeten worden op de Catalysts van ATI en je kan ook gewoon de Omega drivers gebruiken, daarvoor hoef je geen Asus te kopen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

In iedergeval is het met de software beter gesteld.
ik heb de 9800xt.
En ik gebruik bv smartdoctor waarmee ik de temp kan aflezen en de rpm van mijn fan,s .
waarmmee je een aantal beveiligingen kan instellen voor je vga.
En waarmee je GOED kan overklokken, zowel manual als software matig (overdrive).
bij welke 9800xt wordt dit nog meer mee geleverd dan?.
en dan het eigen ontwerp qua koeling dat werkt echt heel goed.
http://www.asus.com/products/vga/r9800xt/overview.htm

• Henning
  • Laatst online: 14-01 10:40

Henning

Hoogvlieger...

Dunno...

maar begint zo'n fan niet op een stof zuiger te lijken.
Want op de Hercules, Ati/Sappire, zit 1 fan die behoorlijk groot is.

Bij mij Hercules kaart (9800 PRO) kaart ik wel een tweak progje, werkt goed alleeen geen temp uitlezing.

Maar ik vindt het vaag.. Asus maakt kaarten die vaak niet met hun mobo's overweg kunnen..

Henning

[ Voor 4% gewijzigd door Henning op 02-01-2004 09:37 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Verwijderd

PowerFreak schreef op 02 januari 2004 @ 09:37:
Dunno...

maar begint zo'n fan niet op een stof zuiger te lijken.
Want op de Hercules, Ati/Sappire, zit 1 fan die behoorlijk groot is.

Bij mij Hercules kaart (9800 PRO) kaart ik wel een tweak progje, werkt goed alleeen geen temp uitlezing.

Maar ik vindt het vaag.. Asus maakt kaarten die vaak niet met hun mobo's overweg kunnen..

Henning
Heb je voorbeelden dan? Heb die combinatie namelijk al vaak gezien, en werkt altijd perfect.

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-08 19:15
Hey Edtedkev,

In iedergeval is het met de software beter gesteld.
ik heb de 9800xt.
En ik gebruik bv smartdoctor waarmee ik de temp kan aflezen en de rpm van mijn fan,s .
waarmmee je een aantal beveiligingen kan instellen voor je vga.
En waarmee je GOED kan overklokken, zowel manual als software matig (overdrive).
bij welke 9800xt wordt dit nog meer mee geleverd dan?.
en dan het eigen ontwerp qua koeling dat werkt echt heel goed.
http://www.asus.com/products/vga/r9800xt/overview.htm

Ik heb dus ook de 9800Xt van Asus met die smart doctor. Of ik kijk niet goed, maar volgens mij kun je met die smartdoctor maar een heel klein beetje overclocken... Ik heb zelf Rage3D gedownload, maar w8 nog met overclocken. Ik wil namelijk weten of ik geen extra koeling nodig heb, voordat ik mijn kaart verkool... En die overdrive? Ik kan nergens een overdrive vinden, alleen de smart doctor die ik bij de kaart gekregen heb.

Verwijderd

Macros kijk eens maar eens bij de help file hoe alles werkt want het werkt goed ik ben trouwens wel benieuwd naar jou temps van je vga de mijne zijn 45/41 en mijn fan,s draaien op 4000 rpm
ps. waar haal je vandaan dat je maar een klein beetje kan overklokken.?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 16:44 ]

• Jovas
Nou ik heb zelf ook weinig ervaring, ben er nieuw mee. Maar ik kan bijvoorbeld de gpu niet verder dan 440 zetten in smart doctor. Maar ik begrijp er gewoon nog niet zoveel van, zo heb je ook die hyperdrive. Kun jij me misschien een beetje uitleggen hoe ik het beste met Smartdoctor kan overclocken, en wat veilige waarden zijn, zodat je geen extra koeling nodig hebt? Ben zelf ook al aan het kloten, en zal later ff jou settings gebruiken, kijken welke temp die geeft...

Thnx

Verwijderd

ik zou gewoon manual overklokken de sliders naar rechts schuiven.
hoever? dat kan ik niet zien of bepalen voor jou gewoon steeds een stapje verder tot het niet meer gaat .
maar goed waarom zou je dat doen met zo,n kaart als die kapot gaat dan heb je het goed voor elkaar of je moet poen zat hebben.
ik heb mijn kaart niet overklokt,maar als je het toch doet zorg dan voor goede koeling.en hou je temp in de gaten .
ik heb trouwens wel de 3.10 erop van ati catalyst en alles standaard laten staan maar goed dat moet je zelf weten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 17:41 ]

• Jovas
Mijn fans draaien op 5200, en GPU Temp is 48/43. Maar dit is na een middag gamen, en beetje kloten met overclocken en proggies. Maar ik lat hem ook maar gewoon standaard draaien, anders wordt de zaak zo instabiel als de pest. Heb alles weer default staan :)

Welke smartdoctor gebruik jij trouwens? Degene die bij de kaart zat(2.0 bij mij), of heb je 4.0 van de asus site gehaald?

Verwijderd

4.0
Pagina: 1