Toon posts:

Software voor netjes afsluiten internet verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een WLAN aangelegd. Een groot probleem waar ik nu tegen aanloop itt tot gewoon een internet verbinding over de UTP is dat het soms gebeurt dat even de WLAN verbinding wegvalt waardoor mijn internetverbinding naar Casema ook wegvalt. Het vervelende hieraan is dus dat de casema server door hierdoor denkt dat ik nog online ben terwijl ik in feite dat niet meer ben. De sever van casema doet er ongeveer 30 minuten over voor er een check overheen gaat waardoor ze zien dat ik toch niet online ben. De zooi wordt gereset waarna ik weer online kan komen.

Het is dus soms enorm vervelend dat wanneer de WLAN even wegvalt ik soms weer 30 minuten moet wachten op mijn internet verbinding. (De wlan is na 3 seconden alweer herstelt ondertussen)

Ik weet nu hoe ik dit kan tegengaan, namelijk een programma vinden die mijn connectie van casema direct verbreekt zodra de WLAN wegvalt. Mijn vraag is of dit soort programma's bestaan? Op deze manier weet de server van casema dan dat ik gewoon netjes ben uitgelogd. Daarna kan ik dan weer snel inloggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:49 ]

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Dit is de situatie?
code:
1
PC2 * * * [wireless] * * * PC1------- [ bekabeld ] -------- Casema

Verwijderd

Topicstarter
creative8500 schreef op 01 januari 2004 @ 16:43:
Dit is de situatie?
code:
1
PC2 * * * [wireless] * * * PC1------- [ bekabeld ] -------- Casema
De situatie is als volgt

code:
1
 PC 1 ****[wireless]****Acces Point (zonder router)----Casema

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hoort dit topic thuis in Internet en Telefonie. Een beetje een twijfelgeval?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:23
Ik denk niet dat dit mogelijk is, want op t moment dat de Wlan uitvalt is het programma altijd te laat..
Wat je kan doen tussen Casema en Acces point een ouwe freebsd bak/router plaatsen..

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Tooltje wordt idd moeilijk denk ik.. (precies om de reden die Sys_ErroR aangeeft). Als je een "Access Point met router" hebt dan heb je dit probleem dus niet :)

Ik vind die Casema VPN manier zowiso een beetje achterhaald?! Of ligt dat aan mij?

Wees consequent, maar niet altijd

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:23
Casema werkt niet met een VPN account, maar met een systeem die alle ingelogde account controleerd..

eens in de 12 minuten wordt er een verzoek gedaan naar t modem of de gebruiker nog is ingelogd. Gebeurt dit 2 maal niet, dan wordt de account weer vrijgegeven na 6 minuten.

Op deze manier moet je dus 30 minuten w88en als je verbinding "eruit knalt"... Het is zeer gemakkelijk om die tijden te verlagen, maar vormt een grotere belasting van de Casema servers; dus laten ze ons maar stikken... :(
Pagina: 1