Ik heb sinds kort een WLAN aangelegd. Een groot probleem waar ik nu tegen aanloop itt tot gewoon een internet verbinding over de UTP is dat het soms gebeurt dat even de WLAN verbinding wegvalt waardoor mijn internetverbinding naar Casema ook wegvalt. Het vervelende hieraan is dus dat de casema server door hierdoor denkt dat ik nog online ben terwijl ik in feite dat niet meer ben. De sever van casema doet er ongeveer 30 minuten over voor er een check overheen gaat waardoor ze zien dat ik toch niet online ben. De zooi wordt gereset waarna ik weer online kan komen.
Het is dus soms enorm vervelend dat wanneer de WLAN even wegvalt ik soms weer 30 minuten moet wachten op mijn internet verbinding. (De wlan is na 3 seconden alweer herstelt ondertussen)
Ik weet nu hoe ik dit kan tegengaan, namelijk een programma vinden die mijn connectie van casema direct verbreekt zodra de WLAN wegvalt. Mijn vraag is of dit soort programma's bestaan? Op deze manier weet de server van casema dan dat ik gewoon netjes ben uitgelogd. Daarna kan ik dan weer snel inloggen.
Het is dus soms enorm vervelend dat wanneer de WLAN even wegvalt ik soms weer 30 minuten moet wachten op mijn internet verbinding. (De wlan is na 3 seconden alweer herstelt ondertussen)
Ik weet nu hoe ik dit kan tegengaan, namelijk een programma vinden die mijn connectie van casema direct verbreekt zodra de WLAN wegvalt. Mijn vraag is of dit soort programma's bestaan? Op deze manier weet de server van casema dan dat ik gewoon netjes ben uitgelogd. Daarna kan ik dan weer snel inloggen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 16:49 ]