Fantasy RPG's op PC

Pagina: 1
Acties:

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Loop een beetje te searchen, maar kom eigenlijk niet zoveel tegen. Dan maar een nieuw topic.

Ik ben niet zo'n gamer, maar ben wel ontzettende fan van fantasy styled RPG's. Waarschijnlijk heb je in dat genre ook weer onderverdelingen, dus ik bedoel bijvoorbeeld:

• Final Fantasy 7 in 1 woord: geweldig
• Final Fantasy 8 idem ^^^
• Grandia 2 leuk maar een beetje te simpel
• Beyond Good & Evil is natuurlijk geen RPG, maar vond deze toch erg leuk, alleen te kort

Bovenstaande behalve Grandia heb ik dus ook allemaal gekocht :)

Ik hou dus helemaal niet van RPG's zoals Diablo etc.

Iemand enig idee of er nog meer te krijgen is in dit genre op PC?

edit: Willen jullie er ook aub even een kleine motivatie bijzetten waarom jullie het spel leuk vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door Mike Jarod op 01-01-2004 16:55 ]

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

www.fairyland.com
www.pristontale.com

Zijn zo'n beetje in fantasy style :)

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Verwijderd

Gothic 1 en 2 kan ik aanraden. De Baldurs Gate serie ook.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je final fantasy leuk vindt moet je ook eens de oude snes versie proberen. Dan met name FF III. Heb ik zelf helemaal stuk gespeeld

Xbox Live ID:Notna8310

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
FF9 voor PSX + emulator op PC, als je het koopt is het legaal en heel fun :)
Alhoewel het eigenlijk beter speelt op een psx ;)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

• Mike Jarod
  • Niet online
Pristontale ziet er goed uit. De Fairyland link werkt niet. Zijn dit online RPG's?

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 01 januari 2004 @ 16:56:
[...]

Pristontale ziet er goed uit. De Fairyland link werkt niet. Zijn dit online RPG's?
http://www.fairyland.com.my/

allebei online btw :)

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 16:43:
Gothic 1 en 2 kan ik aanraden. De Baldurs Gate serie ook.
Gothic had ik al eens geprobeerd, dat was niet helemaal mijn smaak. Maar Baldur's Gate 2 ziet er echt vet uit! Eens verder naar kijken :)
Notna schreef op 01 januari 2004 @ 16:44:
Als je final fantasy leuk vindt moet je ook eens de oude snes versie proberen. Dan met name FF III. Heb ik zelf helemaal stuk gespeeld
Heb ik ook nog een tijdje gedaan. Erg leuk. Helaas ben ik nu een beetje verwend door de graphics van tegenwoordig ;)
The_Dud3 schreef op 01 januari 2004 @ 16:56:
FF9 voor PSX + emulator op PC, als je het koopt is het legaal en heel fun :)
Alhoewel het eigenlijk beter speelt op een psx ;)
Heb ik ook geprobeerd, kreeg het alleen niet aan de praat :/ Las op diverse fora dat er meer mensen waren met dat soort problemen.

[ Voor 61% gewijzigd door Mike Jarod op 01-01-2004 17:05 ]

Verwijderd

Ik zie dat je console styled rpg's erg leuk vind. Probeer daarom eens Breath Of Fire. Ik geloof dat deel 4 nu net weer een paar maandjes uit is op de pc :). ( http://www.gamershell.com...PG_Breath_of_Fire_4.shtml )

De serie Ancient Vanished Omen (YS 1 t/m 6(geloof ik)). Is er ook voor de pc, echter wat lastig te krijgen. ( http://www.falcom.com/ )

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Arcanum!! :D
Planescape Torment!! :D

Fallout 1 en 2!!!! :D (ok, geen fantasy, meer SF, maar ik denk toch dat je het wel leuk vindt, kken niemand die het niet leuk vindt :+ )

Ok > Arcanum > Is een cRPG die je turn-based en real-time kan spelen :) Speelt zich af rond de tijd van de industriele revolutie die plaatsvindt in een magische wereld met dwergen en elven. Grappig, leuk verhaal, koele combat (je kan richting de magie of richting de tech kant ).

Planescape Torment > semi-turn-based cRPG die zich in een D&D wereld afspeelt, maar niet de "standaardwereld". Koel verhaal, veeeeeel praten, leuke NPCs die je mee kan nemen, koele spells. Je wordt wakker en je weet niets meer van wie je bent, waarom je wakker wordt in een mortuarium en de eerste persoon met wie je spreekt is een vliegende schedel 8)7

Fallout 1 en 2 > Vetste sfeer ever :D Beide spellen spelen zich af in Amerika jaren en jaren na een grote kernoorlog. In deel 1 ben je een van de mensen die opgroeide in een grote schuilkelder die je moet redden, in deel 2 ben je een afstammeling van die eerste figuur en je moet een dorp redden. Veel leuke gesprekken, niet echt lineair, je kan bijna alles oplossen met praten mocht je dat willen, leuke NPCs die meegaan, koele wapens en combat! :D

Voor meer vragen > Gooi ze op :P

Deze spellen lijken niet op FF ofzo, meer op Baldur's Gate, maar ook niet op Diablo :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 17:04:
Ik zie dat je console styled rpg's erg leuk vind. Probeer daarom eens Breath Of Fire. Ik geloof dat deel 4 nu net weer een paar maandjes uit is op de pc :). ( http://www.gamershell.com...PG_Breath_of_Fire_4.shtml )

De serie Ancient Vanished Omen (YS 1 t/m 6(geloof ik)). Is er ook voor de pc, echter wat lastig te krijgen. ( http://www.falcom.com/ )
Hmm Breath of Fire lijkt wel een beetje op wat ik zoek :), wel ietwat knullige graphics. Zal me er eens in verdiepen. YS: ik zal eerst even mijn Japans op moeten poetsen ;).
Klinkt goed. Zit nu op die sites te kijken. Vooral dat deel van kernoorlog spreekt me wel aan, is weer eens wat anders :)

[ Voor 18% gewijzigd door Mike Jarod op 01-01-2004 17:23 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-11 19:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb een paar jaar geleden een Fantasy based RPG gekocht voor de PC. Deze heet Blaze & Blade. Misschien dat je die nog ergens kunt opduikelen. Is denk ik precies wat je zoekt. :)

Verder heb je nu ook Final Fantasy 11 op de PC (of komt binnenkort uit). Is wel online overigens.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Mike Jarod schreef op 01 januari 2004 @ 17:14:
[...]

Hmm Breath of Fire lijkt wel een beetje op wat ik zoek :), wel ietwat knullige graphics. Zal me er eens in verdiepen. YS: ik zal eerst even mijn Japans op moeten poetsen ;).
Als je Ys Eternal 1 en 2 weet te vinden ergens, daar zijn Engelse patches voor. Mocht je die niet kunnen vinden moet je me even mailen, ik heb ze nog wel ergens staan :) Konami heeft net een contract gesloten met Nihon Falcom om Ys 6 (na 10 jaar eindelijk een nieuwe Ys!) naar console te brengen, dus wellicht dat daar dan ook Engelse versies van komen (dus ook van de PC versie die trouwens wel heel erg simpel is* :/)

*makkelijk uit te spelen bedoel ik dan, zelfs in het Japans

en nogmaals: Diablo 1+2 zijn geen RPG's, hooguit hack&slash spellekes met wat RPG elementen (wat nog niet hoeft te betekenen dat het slechte spellen zijn)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 19:03 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:54
MST_Morpheus schreef op 01 januari 2004 @ 18:06:
Ik heb een paar jaar geleden een Fantasy based RPG gekocht voor de PC. Deze heet Blaze & Blade. Misschien dat je die nog ergens kunt opduikelen. Is denk ik precies wat je zoekt. :)

Verder heb je nu ook Final Fantasy 11 op de PC (of komt binnenkort uit). Is wel online overigens.
Hmz eens opzoeken dan :)

Ikzelf ben ook helemaal weg van de rpg's als Goldensun, Grandia 2, FF7.
Maar ben helaas nooit aan de consoles gekomen ;(
Breath of Fire 4 heb ik wel gespeeld maar vond em niet lekker spelen.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Kookgek
  • Niet online
Waarom hoor ik hier niemand over Gothic 2?!!! :P Was voor mij het spel van het afgelopen jaar! Zo'n beetje 70 uur mee zoet geweest en alles vind je terug, magic, vechten you name it.

Voor elke RPG liefhebber een must have!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-11 19:59

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

The_Cook schreef op 01 januari 2004 @ 19:15:
Waarom hoor ik hier niemand over Gothic 2?!!! :P Was voor mij het spel van het afgelopen jaar! Zo'n beetje 70 uur mee zoet geweest en alles vind je terug, magic, vechten you name it.

Voor elke RPG liefhebber een must have!
Ff beter lezen, wordt wel degelijk genoemd... B)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1