Toon posts:

Wireless LAN verliest voor paar seconden connectie.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb een vraagje, die ik nergens heb kunnen terugvinden. We hebben vanaf gistermiddag tot vanochtend half 10 gezocht, maar nergens gevonden. Het gaat om het volgende. Bij m'n schoonouders heb ik afgelopen zomer Wireless LAN geinstalleerd met 3 PC clients en een laptop met ingebouwd WiFi. Dit werkt allemaal in combinatie van een WEP-Key. Gistermiddag heeft m'n schoonvader voor z'n werk een HP ZE4417 laptop aangeschaft. Specs: AMD Athlon 2400+, 512 MB, 30 GB, 64 MB Ati Radeon. Omdat hier niet standaard WiFi opzit heeft hij een Sitecom 011 WiFi 11 MBitkaart aanschaft. Steeds als wij willen connecten met de AP, maakt hij connectie, om vervolgens na soms een paar seconden en soms na een paar minuten eruit te vliegen voor een paar seconden en daarna weer op uitstekende verbinding te gaan. Steeds gaat hij van uitstekende verbinding naar geen verbinding en daarna weer op uitstekende verbinding. De AP die we gebruiken, betreft een Sitecom BroadbandRouter 018. We hebben de Wireless Zero Connection uitgezet, maar dat hielp niet. Instellingen bij de kaart verandert lukt ook niet. De Router gereset en de WEP-Key tijdelijk uitgezet, maar ook dit mocht niet baten. Meestal vliegt de connectie eruit als we het internet opgaan. We testen dit meestal om iets te downloaden, zoals Microsoft Updates. Tijdens het downloaden vliegt de verbinding eruit en na een paar seconden gaat hij weer rustig door met downloaden.

Wie kan mij helpen????

Greetz,

Daniel

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Probeer eens nieuwere drivers voor het Sitecom kaartje.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

Dus die pc is de enige die problemen geeft??

waarschijnlijk ligt het dan aan die wireless kaart.
test de kaart eens in een andere pc, dan weet je waar het probleem ligt.
maar ik gok de wireless kaart, dus dat ruilen voor een ander merk/type
wat hierboven gezegd had kan natuurlijk ook, maar je kan aannemen dat de meegeleverde drivers goed moeten zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 01-01-2004 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al in m'n eigen laptop geprobeerd. Hier werkt het wel. Zelfde uitstekende connectie, zonder connectieverlies. Nieuwste drivers geprobeerd, maar wil ook niet lukken.

Heeft iemand nog suggestie's??

Greetz,

Daniel

Verwijderd

Bij mij is een soortgelijk probleem met een Sitecom router opgelost door in de router-instellingen bij "Options" de MTU (Maximum Transmission Unit) op 1460 bytes te zetten (staat standaard op 1500). Misschien heb je hier iets aan.

• tvelferen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 14:51
Dit prob. heb ik ook gehad met die sitecommeuk. Gewoon terugbrengen naar de winkel.

W Lan valt steeds uit na exact 3 min/

Verwijderd

Topicstarter
Beste Eef,

Heb jij de MTU verandert voor een Sitecom 018 Router? Want ik kan het nergens terugvinden. Ook niet in het boekje.

Groetjes,

Daniel

Nog meer mensen problemen met Sitecom producten en dan in het algemeen de 011v2 WiFi kaart?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 17:23 ]

Verwijderd

Gelieve niet onder iedere post te groeten, dit is enkel ruimteverspilling.

De MTU pas je overigens niet aan op de router maar op de client(s): http://www.google.nl/sear...nl&btnG=Google+zoeken&lr= :)
Pagina: 1