Micromv op OSX..?

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb een Sony DCR-IP7E en een G4 Powerbook (OSX Panther).. Nou wil dat niet lekker samenwerken, verassend genoeg.. Heb mij rot gezocht op internet, gebeld met Sony, alles zonder bevredigend resultaat.. Dus mijn vraag; weet iemand hier hoe te zorgen dat ik op mijn Powerbook kan capturen van de videocamera..?

- Op de PC werkt het allemaal helemaal PRIMA met een firewirekabeltje. (capturen met MovieShaker van Sony)
- Op de mac wordt er niets gemount, herkend of wat dan ook.. Er gebeurt gewoon niets bij het connecten..
- In iMovie en Final Cut Pro wordt er ook gezegd dat er geen camera is aangesloten..
- Sony heeft gezegd dat Pinacle Studio 8 ook van MicroMV zou moeten kunnen capturen, kan op internet niets vinden pver een macversie, iemand..?

Het zou toch belachelijk zijn als een splinternieuwe camera van Sony en een (tevens splinternieuwe) Apple niet samen zouden kunnen werken..? Is er niet iets van een drivertje beschikbaar zodat de programma's op de MAC de camera kunnen herkennen..? Of een Movieshaker voor de mac..? Of dat er binnenkort oplossingen verwacht worden..?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit is alles wat ik erover vond, en das niet veel:

http://www.simplydv.co.uk/Reviews/sony_dcr_ip55html.html
The latter enables the storage of images at resolutions of either 1,152 x 864 or 640 x 480 pixels, which can be then transferred between the Memory Stick and a PC or Mac via the supplied USB connector cable and bundled Pixela ImageMaker software. Sony has greatly improved Mac users' ability to use the USB transfer capabilities of images, MPEG1 clips and even USB video streaming from the camcorder, with the latest version of Pixela Imagemaker now operating happily on the latest Apple Mac OSX packages (including, we understand, Jaguar). Until recently, the bundled software that came with many late-model cams wouldn't talk to Apple Macs at all, but clearly Sony has addressed these issues once and for all.
Petitie: http://www.petitiononline.com/osxmicmv/petition.html

• Obi
Yeps.. Daar was ik dus al bang voor :)

Maar goed, ik dacht; ik probeer het bij de tweakers, misschien is er een manier.. Ga vanavond op wintersport, had graag kunnen capturen op m'n laptop, anders zijn de bandjes zo snel vol... Maar goed, op termijn zal er vast wel een manier komen, tot dan maar even op de PC capturen..

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Staat er niks over bij ondersteunde camera's op de applesite?

[ Voor 82% gewijzigd door naaa op 02-01-2004 15:24 ]

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

http://www.versiontracker...011&mode=feedback&vid=All

Geloof alleen dat dit een Classic app is, moet je even kijken of je een nieuwere versie kan vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door naaa op 02-01-2004 15:28 ]

• Obi
Macosxuser: Da's heel handig met DV, maar de camera die ik heb gebruikt MicroMV... Dat zijn van die MICRO-bandjes.. Daar is dus nog geen ondersteuning voor bij macs...
Pagina: 1