Toon posts:

dvd-speler ==> PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik geen dvd speler op mn computer heb maar toch graag 1tje wil(het gaat niet goed met mijn financieen) kwam ik het ophet idee om de dvd speler van beneden aan te sluiten op mn pc en mn films ook op mn computer kan zetten zodat ik op mn computer snachts films kan kijken zonder dat de dvd speler aan hoeft te staan.
Ik ben effe naar de winkel geweest en ze hadden daar een kabel met aan de ene kant een scart aansluiting en aan de andere kant 3 andere dingen die in je computer of stereo ofzo moeten.

Nu is mijn vraag wat heb je daar allemaal voor nodig om zon dvd gewoon op je computer te kunnen kijken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je films daadwerkelijk op je computer wil zetten heb je toch een TV of capture kaart nodig. En je hebt VEEL hdd ruimte nodig (een complete DVD film in DV formaat is al gauw 20+ GB) en dan heb je hem in AVI format.

Een TV of capture kaart is vele malen duurder dan een simpel DVD spelertje waar je niuew nog 35 euro voor kwijt bent en 2e hand nog goedkoper is.

Bovendien hoef je niet moeilijk te doen en kabels te kopen (je gaat kwaliteits verlies hebben en het werkt niet makkelijk).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

capture kaartje heb je wel voor 35 eurotjes hoor

maar idd je hebt zoveel kwaliteitsverlies .. koop liever een dvd rom dinges

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
kan het niet met de TV-in/out (k weet niet eens wat het is 8)7 )?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je een capture kaart koopt ipv een DVD speler kun je echt veel minder makkelijk fftjes een DVDtje bekijken natuurlijk. Maar het leuke is dat je wel gelijk TV op je PC kunt kijken.

Ik zou ook idd toch voor de DVD spelert gaan. Dat wordt sparen dan maar ;)

edit:
TV Out zit bij de meeste videokaarten reeds. Hiermee kun je je beeld op je monitor naar een TV scherm zenden.
Jij hebt nu echter TV-in nodig, dat is dus een capture kaart.

[ Voor 27% gewijzigd door kamerplant op 01-01-2004 16:15 ]

🌞🍃

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 16:10:
Je hebt TV in nodig, maar dan heb je wel een kaart nodig waar die op zit.

Enne, als je niet weet wat het is zou je misschien beter even de FAQ kunnen bekijken.
fish schreef op 01 januari 2004 @ 16:09:
capture kaartje heb je wel voor 35 eurotjes hoor

maar idd je hebt zoveel kwaliteitsverlies .. koop liever een dvd rom dinges
capture kaartjes voor 35 euro, mag jij me vertellen waar, want dan ben ik er zeker wel in geinteresseerdl (maar voor een echte capture kaart ben je al 100 euro kwijt voor een simpel model...)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

capture kaartjes voor 35 euro, mag jij me vertellen waar, want dan ben ik er zeker wel in geinteresseerdl (maar voor een echte capture kaart ben je al 100 euro kwijt voor een simpel model...)
ach met de hcc lagen er bossen voor 35 euro .... en een maat had er ook eentje gekocht voor 40 ofzo .... :)

maar ik weet niet wat jij onder een simpel capture kaartje vind vallen
als ik kan capturen met een tv kaart van 35 euro met een cvbs ingang vind ik dat een capture kaartje

Iperf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 16:10:
Gewoon een goede capture card kopen die tulp aansluitingen heeft (composiet) Sommigen hebben ook nog een l/r ingang voor composiet.. of een 3.5 mm (koptelefoon) Wellicht dat je dan een verloopstukje moet kopen. Kijk anders even in de faq
van AV

*topic moet gemoved worden lijkt mij ;)*

• DannyVersluis
  • Niet online
Ik ben iemand die lui is, en heb dus ook een normale DVD speler op de computer aangesloten.
Dit heb ik gedaan dmv een TV kaart (ongeveer 70 euro), en dit werkt perfect om even snel een DVD te kijken.
Echter is het niet mogenlijk bestanden uit te lezen naar de computer.
Ik adviseer je gewoon een DVD-speler in je computer te stoppen, kun je lekker je films kijken, en ook nog simpel in de computer zetten.

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

http://www.tweakers.net/pricewatch/63624?Landfilter=Benelux
28 euro.
ofwel, spotgoedkoop die dingen.
Voor dat geld kun je nieuw geen tv in kaartje kopen.

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 10:31
Krijg je geen last met Macrovision als je het idee van de TS uitvoert?

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Pricwatch link naar Lite-On DVD

Zoals je ziet kost deze niet meer dan €35, daar heb je geen capturekaarten voor en eerlijk gezegd vind ik dat maar een beroerde oplossing, kost heel veel tijd om hem te capturen, je krijgt een slechte kwaliteit en het kost je behoorlijk veel HDD space.

Met een DVD-rom drive heb je al die problemen niet en wel de mogelijkheid om DVD'tjes te kijken. :)
Pagina: 1