Ik een leuk multiplayer spelletje voor thuis wat ook gespeeld kan worden door niet gamers:
-Quake (UT/HL/BF1942, alle 1st person shooters) kunnen niet:
Mensen die bijna nooit video spelletjes spelen kunnen veel te vaak niet navigeren in dit soort spelletjes, of worden op een heel groot nadeel gezet. Leuk voor mij, ik win eens, maar de leut is zo afgelopen. zelfde geld voor flight sim achte spelletjes.
-Race spelletjes, zou kunnen.
Moet alleen nog een leuke variant vinden.
-rpg speleten, red alert serie, etc,
Leercurve is te lang, iemand die het nog niet kent ligt ver ver achter. Diablo II is bij mij top, maar iemand die een uurtje mee komt doen snapt er geen bal van.
Verder moet zo'n spel draaine op windows 98/windows 2000/xp waarbij de laagste configuratie een PII -350 is met een voodoo-3 kaart .
Internet: liever niet, internet is meestal modem, en meerdere pc's over 1 NAT
LAN: ik heb 3 pc in een lan, soms komt uiteraard iemand met een laptop.
router gaat toch meestal niet goed.
Prijs: Laag: moet of in de bakken voor weinig geld te vinden zijn (zou ook moeten kunnen voor software die op PII ook moet kunnen draaien) , of als demo (echt legaal!) te downloaden zijn.
Belangrijkste is dus:
-Simpel. korte leercurve (b.v. kyodai mahjong, echter dat vind ik niet leuk)
-Niet te veel voordeel voor mensen met veel ervaring. (of samen tegen de pc?)
-Lage systeem eisen.
Of kan ik beter toch een mens erger je niet spel van zolder halen? (of heb ik in de search iets gemist?)
(titel moet LAN, niet ALN zijn
)
-Quake (UT/HL/BF1942, alle 1st person shooters) kunnen niet:
Mensen die bijna nooit video spelletjes spelen kunnen veel te vaak niet navigeren in dit soort spelletjes, of worden op een heel groot nadeel gezet. Leuk voor mij, ik win eens, maar de leut is zo afgelopen. zelfde geld voor flight sim achte spelletjes.
-Race spelletjes, zou kunnen.
Moet alleen nog een leuke variant vinden.
-rpg speleten, red alert serie, etc,
Leercurve is te lang, iemand die het nog niet kent ligt ver ver achter. Diablo II is bij mij top, maar iemand die een uurtje mee komt doen snapt er geen bal van.
Verder moet zo'n spel draaine op windows 98/windows 2000/xp waarbij de laagste configuratie een PII -350 is met een voodoo-3 kaart .
Internet: liever niet, internet is meestal modem, en meerdere pc's over 1 NAT
LAN: ik heb 3 pc in een lan, soms komt uiteraard iemand met een laptop.
router gaat toch meestal niet goed.
Prijs: Laag: moet of in de bakken voor weinig geld te vinden zijn (zou ook moeten kunnen voor software die op PII ook moet kunnen draaien) , of als demo (echt legaal!) te downloaden zijn.
Belangrijkste is dus:
-Simpel. korte leercurve (b.v. kyodai mahjong, echter dat vind ik niet leuk)
-Niet te veel voordeel voor mensen met veel ervaring. (of samen tegen de pc?)
-Lage systeem eisen.
Of kan ik beter toch een mens erger je niet spel van zolder halen? (of heb ik in de search iets gemist?)
(titel moet LAN, niet ALN zijn
[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 01-01-2004 16:04 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.