Share niet benaderbaar; wel pingen PC?*

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Hi All,

word er een beetje gek van, maar dat kan ook het gevolg zijn van overdosis olliebollen. ;)

Heb hier P2P netwerk met workgroup. Alles loopt via een Draytek Router 2200 E netjes met elkaar verbonden te zijn. Range is 192.168.x.x

pc1: 192.168.x.10
pc2 (server): .12
pc3: .17

Om kort te gaan: ik kan van peecee 1 alle shares bereiken, niets aan de hand.
Peecee1 - shares zijn echter niet bereikbaar via verkenner of total commander (dus wel zichtbaar in netwerkomgeving), ik krijg dan de melding:

"\Omega not accessible... have not permission to use this network source... Access Denied"

Maar met Net Use wel als mapping aan te maken en te manipuleren.

Waarom kan ik in vredesnaam die share niet benaderen?

Er is niets veranderd, geen firewall aanstaan (niet op de peecees, wel ervoor bij Internet, maar dat is niet van belang).

Ik zit hier nu al 1,5 uur te reboooten en testen, maar ik weet het niet meer. Iemand die me verlichten kan? :/

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

Verwijderd

\Omega not accessible... have not permission to use this network source... Access Denied
is dit nou een typo? Hoe bereik je je pc? Niet met \Omega hoop ik, maar met \\Omega

Daarnaast zet alle firewalls eens uit, dat zit soms ook flink in de weg zonder dat je het merkt.

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Okay welke os' en draaien er ?
indien windows xp / windows 2000 is het een rechten probleem.
gewoon even users aanmaken in alle pc's denk ik en de juiste rechten toekennen aan de shares ..

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Misschien guest account aanzetten?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Waarom is dit voor de "pro's" :? Gelieve dit soort nutteloze toevoegingen in het vervolg niet in de titel te proppen.

• ijzer7
Dit is voor de pro's omdat het een niet voor de hand liggend probleem is en dus ook niet makkelijk.

\Omega is inderdaad typo. Ik benader het met net use als \\Omega\test bijvoorbeeld, en dan kan ik een share aanmaken; firewalls heb ik niet in het netwerk draaien. Als dat zo zou zijn dan zou ik ook geen dir kunnen sharen net Net Use.
Ik kan de pc zien, in netwerkomgeving, in zelfde workgroup, ik heb er diverse shares op staan, maar die zijn gewoon niet zichtbaar te krijgen. Maar ik kan ze dus wel benaderen. Iemand?

Overigens hebben we het hier over XP SP1.

Ik heb geen flauw idee wat ik veranderd heb, maar vorige week draaide het nog prima. Heb ff een hickup gehad met netwertk, iets gedaan of veranderd, maar alles staat volgens mij weer op default, en dus zou het moeten werken. Maar niet dus. Ik wordt er tikje gek van.

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je er in de netwerkomgeving wel naar toe klikken ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ijzer7
Dat is nou net het probleem: peecee is wel zichtbaar, maar wanneer ik deze aanclick krijg ik een "geen toegang".

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:54

Super_ik

haklust!

en heb je t accounts gewijs allemaal wel goed geregeld :?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• ijzer7
Geen accounts. Wel local profiles (win XP allemaal). Dus geen permissies, maar simple sharing.

Ik heb onlangs wel even met permissies gexperimenteerd, maar dat daarna terug gezet.

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
NetBIOS (onder tcp/ip instellingen en dan WINS) aanzetten wil ook nog wel eens helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Twist op 02-01-2004 17:30 ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:16

tweakerbee

dus..?

Weet je zeker dat de firewall van XP niet per ongeluk aanstaat? Die zorgt namelijk ook voor dit soort problemen.

You can't have everything. Where would you put it?

• ijzer7
Ik kan niets over netbios vinden in XP. Had ik inderdaad al naar gezocht. Onder TCP instellingen kan ik het niet vinden.

En, echt, de firewalls staan echt uit ;)

• Kpz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08 15:08

Kpz

zorg ff dat het GEEN persoonlijke map is die je gedeeld heb (r-muisknop op map -> delen en beveiligingen... -> persoonlijke map uitvinken).

had dit gezeik ook,
was zo opgelost bij mij

• ijzer7
... is grayed out: kan ik niet eens aan of uit zetten...

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
NetBIOS onder XP:
-eigenschappen van netwerkverbinding
-eigenschappen van tcp/ip
-knop geavanceerd in algemeen (eerste tab)
-naar WINS (derde tab)
-NetBIOS op inschakelen zetten

• ijzer7
Goed punt. Thx, weer wat geleerd. Heb ik geprobeerd, maar werkt helaas ook niet.

Wat wel werkt is Simple Sharing uitzetten. Wanneer ik dat doe zijn de shares wel zichtbaar. Zet ik Simple Sharing weer aan, dan zijn de Shares c.q. de Computer weer onbereikbaar via Verkenner/Netwerkomgeving. Mapping werkt altijd wel...

Wat is dat voor onzin?

• ijzer7
*kick*

heeft niemand hier een verklaring voor???

• ijzer7
Heeft niemand hier meer suggesties in???

Pagina: 1