[Digitale Televisie] Decoder voor 1 tv of meerdere

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Zoals mijn bovenstaande topic luid, ik wil digitale televisie nemen, maar nu heb ik daar een vraag over.

- De decoder die ik erbij krijg, stuur die maar 1 tv aan?

- Is het belangrijk welk soort kabels je gebruikt, is het mogelijk met een gamma kabel verbinding te maken of moet je hier de betere kabel zoals Hirschman voor gebruiken?

Ik heb al gegoogled en ook op GoT gezocht.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Je moet het een beetje zien als je videorecorder via scart aan je tv hangen, als je de kanalen op je video switched veranderd het beeld op de TV..

Kort antwoord: JA

1 TV = 1 ontvanger..

Aanvulling, er zijn ontvangers met twee tuners, voor opnemen en kijken van verschillende kanalen , nadeel: Prijs..

Ja ja ja Nee !!

Verwijderd

Kort antwoord: JA
1 TV = 1 ontvanger..
Pcies, en ga dan maar eens uitrekenen wat je kwijt bent met meerdere TV-toestellen in huis (hier 4 stuks).

Klinkt allemaal wel mooi, maar hierdoor zitten er nog veel te veel nadelen aan voor mij. :(

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:41

Wildfire

Joy to the world!

Lees oa TV Home van Essent; is het wat?/ maar eens na... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bigfoot
  • Laatst online: 20-02 12:29
Per TV heb je in principe een ontvanger nodig.

Er is zover mij bekend 1 uitzondering: de Pace Puma, die heeft 2 tuners om 2 TV's aan te sluiten. Verder is het nog de vraag hoe die om gaat met smartcards maar da's een ander punt.

Over de coax kabel, ja , je gebruikt het beste speciale satelliet kabel omdat je daarmee het meeste signaal over houdt.

Mijn tip: neem een ontvanger met ingebouwde harddisk, bijv. een Dreambox 7000 of een Topfield 4000/5000

• ScuL
  • Laatst online: 11:31
Bigfoot schreef op 01 januari 2004 @ 19:05:
Per TV heb je in principe een ontvanger nodig.

Er is zover mij bekend 1 uitzondering: de Pace Puma, die heeft 2 tuners om 2 TV's aan te sluiten. Verder is het nog de vraag hoe die om gaat met smartcards maar da's een ander punt.

Over de coax kabel, ja , je gebruikt het beste speciale satelliet kabel omdat je daarmee het meeste signaal over houdt.

Mijn tip: neem een ontvanger met ingebouwde harddisk, bijv. een Dreambox 7000 of een Topfield 4000/5000
sinds wanneer doet een DM7000S ook DVB-C?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Bigfoot
-ScuL- schreef op 01 januari 2004 @ 19:10:
[...]

sinds wanneer doet een DM7000S ook DVB-C?
Heeft de TS het over digitale kabel TV dan? Digitale TV kan zowel per sat, kabel, en terrestial zijn.

• ScuL
  • Laatst online: 11:31
Bigfoot schreef op 01 januari 2004 @ 19:34:
[...]

Heeft de TS het over digitale kabel TV dan? Digitale TV kan zowel per sat, kabel, en terrestial zijn.
gezien de vraagstelling (gammacoax of hirschmann) en ook de link naar het TV Home van Essent leek me dat van wel

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Wildfire
  • Laatst online: 15:41

Wildfire

Joy to the world!

-ScuL- schreef op 01 januari 2004 @ 20:24:
[...]

gezien de vraagstelling (gammacoax of hirschmann) en ook de link naar het TV Home van Essent leek me dat van wel
Die link gaf ik, ik dacht namelijk dat er digitale TV via de kabel werd bedoeld. Vragen over satelliet worden altijd wel aangeduid met satelliet in de topictitel of tekst...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bigfoot
Dan had ik het verkeerd begrepen ;)

Maar je kunt het dan beter over digitale KABEL televisie hebben.

Je hebt namelijk DVB-c(able), DVB-s(at), en DVB-t(errestial) en alle drie zijn digitaal.

Overigens komen er bijv. voor de Topfield 5000 ook versies voor terrestial en kabel dacht ik.

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Dit was idd voor een kabel aansluiting.

Bedankt voor jullie info, hier ben ik heel erg mee geholpen.
Pagina: 1