Toon posts:

cd/dvd gaat moeizaam in slot in dvd speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Pioneer DVD-120S gekocht en nou heb ik daar een vraag over. Als ik er een dvd of cd instop (slot in) heb ik het gevoel dat het niet makkelijk gaat, alsof je een cd er in probeert te stoppen terwijl de speler net eject probeert te doen. Ik had verwacht dat zodra de cd er voor een kwart inzit, de speler hem automatisch verder in zou slikken. Nu doet ie dat pas zodra 3 kwart er inzit en je echt moet doorduwen.

Is dat normaal? wie heeft meer ervaringen met een slot in dvd/cd speler of met dit pioneer type in het bijzonder?

Groet,
Apemonkey

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zelf heb ik een DVD-106 en moet ik hem er tot meer dan 3 kwart invoeren voordat een CD door het mechanisme wordt opgepakt. Pakt hij hem eenmaal, dan lijkt het ook alsof hij honger heeft ;) Bij het invoeren is er wel enige weerstand te voelen maar niet extreem.
Als je echt kracht moet uitoefenen om een CD/DVD in te voeren, lijkt me dat niet juist. De search en Google geven i.i.g. geen resultaten over een probleem met het invoeren van CD's. Vraag het anders eens na bij de winkel waar je hem hebt aangeschaft, zij horen je i.i.g. te kunnen vertellen of dit bij dit ype hoort of niet :)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:16
Ik heb een 105S gehad en heb nu een 120S. Ik kan je melden dat je de CD/DVD er bij beide vrij ver in moet duwen, maar dat de weerstand bij de 120S inderdaad een stuk groter is.

Een vriend van me heeft ook een 120S en die "voelt" hetzelfde aan.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik heb zelf ook de 120S. Je moet gewoon niet bang zijn om het schijfje een zet te geven, 't ding kan best wat hebben. Ik denk dat ze de weerstand bewust wat groter hebben gemaakt, zodat je gedwongen harder moet duwen, en er minder schijfjes 'halverwege' blijven zitten. Geldt ook voor het uitwerpen gok ik zo, sterkere veertjes...

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:35
Sorry dat ik op zo'n oud topic reply.

Het is een geheel nieuw mechanisme dat nu ook 8cm (!) schijfjes aankan. Vandaar dat je meer weerstand ondervindt. Had ik gelezen op de Pioneer website ergens in een FAQ een tijdje geleden.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog