Toon posts:

Monitor online bestellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben haastig opzoek naar een nieuwe 19"monitor.
Ik heb het liefst een iiyama vision master pro 454,
Maar de Philips 109P40 lijkt me ook wel OK.

Aangezien ik hier via de search veel, heel veel negatieve dingen lees
over (in dit geval) deze 2 monitors, vroeg ik mij af of het wel
verstandig is om een monitor Online bij een winkel te bestellen?
Uiteraard staan er ook heel veel positieve dingen over deze 2 monitors, anders had ik niet voor deze 2 gekozen, maar met namen problemen met het beeldscherm, brengen mij aan het twijfelen. Ik bestel normaal veel pc spullen online, en nog nooit problemen mee gehad, maar met een monitor is het toch allemaal wat gevoeliger...

Iemand nuttige tips???

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

kijk nog is naar Sony bijv. de E400 of nog beter de G400.. iig die 400 serie is 19" dat zijn ook prachtige schermpjes :) :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Waarom zou het volgens jou minder verstandig zijn om een monitor on-line te bestellen? Een groot nadeel zou kunnen zijn dat je niet in de winkel kan kijken of het beeld wel mooi is. Al verschild dit ook weer per videokaart. Ik kan me wel 2 grote voordelen bedenken
- De prijs (al hoeft die niet altijd lager te zijn, meestal echter wel)
- Vervoersproblemen, je 19" monitor achterop je fiets is niet zo fijn.

Ceci n'est pas une signature!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb een 109P40 online gekocht na eerst in een winkel een ongeloofelijk slecht exemplaar te hebben gezien (ik houd van gokken :)). De monitor is echt erg goed, geen last van de veel in de bewuste thread vermelde convergentieproblemen.

Als je online bestelt zijn de voorschiften tav kopen op afstand van kracht. Dus het risico is ook klein, als je je niet makkelijk door wat minder welwillende/zich aan de wet willen houdende verkopers laat afschepen met onzin.

Als je echt snel een monitor wilt hebben, is online bestellen vaak minder handig dan meteen vandaag/morgen een monitor in de winkel halen natuurlijk. Ik geloof dat ik mijn monitor binnen 1 week had.

edit:
mijn spelling is in 2004 nog niet helemaal op peil

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 01-01-2004 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik bedoel:
Ik woon in limburg en het is goed mogelijk dat ik in groningen een monitor bestel.
Maakt niks uit verder maar als er i.d.d een probleem is met het beeld moet ik de hele zooi weer laten ophalen en bla bla bla,
Dan kan je beter hier in de buurt naar een winkel gaan en
als er problemen zijn dan ben je zo daar en is wat persoonlijker.
Via de telefoon of e-mail word je gemakklijk afgescheept.

Het probleem is dat er hier in de buurt geen winkel is die 1 van deze 2 monitoren verkoopt.

Ik heb nu al 6 jaren een iiyama V.M pro 400 17" en die bevalt mij zeer uitstekend.
Prachtig scherp beeld en mooie kleuren. Ik mag dat toch ook van de pro 454 verwachten denk ik toch??? En er zitten 2 speakertjes in de monitor wat die philips niet heeft. Maar over die philips heb ik minder slechte dingen gelezen, maar zo kun je nog wel uren doorgaan, je zult het toch zelf moeten ervaren.

Valt soms niet mee, een keuze maken,
Hoe meer je erover leest, hoe moeilijker het word.

Weet trouwens iemand het verschil in types van de iiyam monitor?
Je hebt de HM903DTA en de HM903DT

Waar zit die A in?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 10:45

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

als je in limburg woont en je wil pc spullen aan scherpe prijzen kopen: kijk dan eens in Aken, bijvoorbeeld: computer-cash-carry.de ze hebben goede prijzen en aken is net over de grens, ligt eraan waar je ergens in limburg woont

failure is the only option

Verwijderd

Topicstarter
Das een goeie Tip!.
Ik heb het eens bekeken maar het loont zich helaas niet om daar te bestellen. :'(
Er naar toe rijden ben je het geld ook kwijt en onder remboers komt er nog eens 34€ bij :( Dus kan ik beter hier bestellen of naar toe gaan.

We zoeken verder!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> VB

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:19
Monitor online bestellen lijkt me voor CRT geen probleem, voor TFT echter WEL. Me oom had het laatst, had toch maar om de hoek gekocht, en was daarom blij ook. Zijn TFT kon die 3x mee terug vanwege dode pixels Ik bedoel maar....

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je hebt de HM903DTA en de HM903DT

Waar zit die A in?
Bij mijn weten ís er geen HM903DT in de handel, alleen maar een HM903DTA (zie ook www.iiyama.nl).

Mijn keuze zou overigens de Iiyama zijn. Waarom? Iiyama monitoren zijn IME van een zeer constante (hoge) kwaliteit. Bij andere merken heb ik in het verleden de (vervelende) ervaring gehad dat het ene scherm fantastisch was, maar het volgende exemplaar (zelfde type, zelfde productiebatch) totaal bagger. Je wist dus nooit wat je precies zou krijgen. Bij Iiyama vind ik het kwaliteitsniveau veel stabieler.

Verwijderd

Ook een tip:
Als je aan de grens woont van Duitsland , ga daar eens kijken voor een beeldscherm.Ik heb dat ook gedaan en ik was aanzienlijk goedkoper uit dan hier in Nederland via een onlineshop en of winkel.

Voorbeelden die een zéér groot assortiment beeldschermen hebben is al de Mediamarkt en Saturn in Duitsland. :*) en ze hebben vele bekende merken zoals Ilyama , Philips etc. Genoeg keus en je kunt ze zien , je vraagt gewoon proberen en daar doen ze niet moeilijk over. :9

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
Ik heb zelf een LG F900P CRT via internet besteld (vlak beeld, maar dan zonder de trinitron lijntjes) en het eerste exemplaar had ergens een foute condensator of spoel o.i.d., want het beeld trilde rechts en dat hoorde ik ook als pieptoon.
LG was zeer behulpzaam in het omruilen voor een goed exemplaar: oude ophalen, nieuwe achterlaten. Dus als ze het allemaal zo doen, kan er eigenlijk niks gebeuren. Tsja, en dat het minder persoonlijk zou zijn, daar heb ik zelf geen moeite mee gehad.

Verwijderd

Als je monitor niet goed is, wat wel vaker voorkomt bij de betere modellen, omdat de AG technology wat fragieler is, bel je i.p.v. de winkel de fabrikant. Fabrikanten als Philips, Samsung en LG leveren onsite garantie en doen daar niet zo moeilijk over. Vaak heb je in 1 of 2 dagen een nieuwe monitor aan huis geleverd.

Garantie vind ik overigens ook een goede reden om die monitor niet in Duitsland te halen.
koraks schreef op 01 januari 2004 @ 19:37:
[...]

Bij mijn weten ís er geen HM903DT in de handel, alleen maar een HM903DTA (zie ook www.iiyama.nl).

Mijn keuze zou overigens de Iiyama zijn. Waarom? Iiyama monitoren zijn IME van een zeer constante (hoge) kwaliteit. Bij andere merken heb ik in het verleden de (vervelende) ervaring gehad dat het ene scherm fantastisch was, maar het volgende exemplaar (zelfde type, zelfde productiebatch) totaal bagger. Je wist dus nooit wat je precies zou krijgen. Bij Iiyama vind ik het kwaliteitsniveau veel stabieler.
HM903DTA heeft een zeer fijne beeldbuis van Mitsubishi. NEC/MITSUBISHI maakt zelf ook monitoren, die kwalitatief nog even wat beter zijn. Verder maken de horrorverhalen over Teleplan, die service en garantie van Iiyama in Nederland regelt Iiyama er voor mij ook niet aantrekkelijker op. Wil je een monitor met de specificaties van de HM903DTA, ga dan voor de 930SB van NEC/MITSUBISHI. Erg mooi en hij is er ook in het zwart.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 21:20:
Garantie vind ik overigens ook een goede reden om die monitor niet in Duitsland te halen.
Mijn ervaring is, is dat Duitse (prijsstunt)handelaren veel beter met garantie en dergelijke omgaan dan Nederlandse(heb echter eigenlijk alleen ervaring met handelaren in fotoapparatuur). Verder is het zo dat in elk geval op Philips monitoren een Europese on-site fabrieksgarantie van toepassing is, dus als je b.v. een 109P40 in duisland haalt, kun je reparatie/vervanging gewoon met Philips in Nederland regelen.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
qua garantie maakt het niet zoveel uit. Meeste monitormerken hebben toch onsite garantie. Dus je kunt gewoon rechtstreeks naar de fabrikant bellen en die halen de kapotte op en brengen meteen een nieuwe.

En als je toch bij een normale winkel wilt kopen is het nog maar de vraag of je je monitor zomaar eerst kunt testen. Vooral bij TFT's willen veel zaken dat niet. Ja, het kan wel, maar je mag pas testen als je hem betaald hebt (dode pixels zijn jouw risico). Dus dan ben je net zo goed de l*l als er een paar dode pixels op zitten die wel binnen de norm vallen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik koop mijn monitoren ALTIJD met gok. Benq, Iiyama, Philips, Samsung. De klant roept wat die wil en het is goed. Voor iemand die echt specifiek alles wil zien zeg ik altijd ga even naar Office Centre of wat dan ook en kijk daar even en dan kan ik altijd even kijken wat ik kan doen. Ik gok eigenlijk altijd en de schermen die ik krijg zijn gewoon van goede kwaliteit. Er kan altijd wel 1 of 2 niet lekker zijn als je een partij CTX S700 hebt gekocht voor 85 euro per stuk maar ok je hebt wel 3 jaar garantie, maar aan de andere kant zal er een stuk gaan nou ja boeiend je hebt garantie en that's it.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Online bestellen is geen punt. Alleen wel even kijken of er op de website een adres met telefoonnummer staat.
Over de 2 monitoren kan ik kort zijn (ik heb ze hier beide in huis): uitstekende schermen. Misschien heeft de usb-hub in de voet van de Iiyama voor jou nog toegevoegde waarde, maar met beide bega je geen miskoop. Philips heeft uitstekende service en Iiyama doet sinds kort ook geen zaken meer met die beruchte Service-center (weet de naam even niet meer).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 21:20:
Als je monitor niet goed is, wat wel vaker voorkomt bij de betere modellen, omdat de AG technology wat fragieler is, bel je i.p.v. de winkel de fabrikant. Fabrikanten als Philips, Samsung en LG leveren onsite garantie en doen daar niet zo moeilijk over. Vaak heb je in 1 of 2 dagen een nieuwe monitor aan huis geleverd.

[...]

HM903DTA heeft een zeer fijne beeldbuis van Mitsubishi. NEC/MITSUBISHI maakt zelf ook monitoren, die kwalitatief nog even wat beter zijn. Verder maken de horrorverhalen over Teleplan, die service en garantie van Iiyama in Nederland regelt Iiyama er voor mij ook niet aantrekkelijker op. Wil je een monitor met de specificaties van de HM903DTA, ga dan voor de 930SB van NEC/MITSUBISHI. Erg mooi en hij is er ook in het zwart.
Alleen voor de garantie niet in Duitsland kopen?
Dat is b****sh*** daar kunnen ze een betere garantie dan hier.Ik heb op mijn monitor 5 jaar garantie koop ik hem hier krijg ik maar 2 jaar.

Zo heb ik dat ook met Vga kaart(oke hij is in NL niet te krijgen)Maar daar zit 2 jaar fabrieksgarantie op en 3 jaar gooit de winkel erbij.

Al met al hebben ze daar een betere garantie bepalingen als hier.

En het heeft meer voordelen als online(dat is ook niet verkeerd)Maar gebeurd daar wat mee kun je hem terugsturen maar de verzendkosten zijn voor jou rekening.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 17:57 ]

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Sorry, de titel van deze discussie paste toch niet bij mijn vraag.

Nieuwe topic aangemaakt : Is de Nec-Mitsubishi 930SB goed op 1600x1200@85Hz ?

[ Voor 126% gewijzigd door NxCPU op 01-07-2004 17:57 ]

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Ik heb zelf een Vision master pro 454 besteld via internet.
Ondanks alle negatieve dingen die ik er over hoor ben ik hartstikke blij met dit ding.
de prijs van 399 waarvoor ik hem heb gekocht is mischien wat veel. maar dan heb je ook wel wat!

Zelfs op de hoogste resolutie is alles nog scherp en het beeld gewoon recht.
Tis geen Sony, maar ook geen Sony geld als je snapt wat ik bedoel.
Daar betaal je geen 399 maar 599 voor
Pagina: 1