Toon posts:

Marantz DV 4300 laat stiltes vallen op cd

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds deze week ben ik in het trotse bezit van een Marantz SR6300 en een DV4300 die ik zowel digitaal (coax) als analoog met elkaar heb verbonden. Bij sommige CD's blijft de DV4300 'hangen' en valt er dus een stilte... bijzonder irritant als je net een bak geld hebt uitgegeven....

Op mijn oude JVC CD-speler speelde deze CD's zonder problemen en aangezien het om verschillende CD's gaat begin ik meer en meer te denken dat het aan de DV4300 ligt.

Wie heeft hier ervaring mee? Ligt het gewoon aan de instellingen? Bij nader inzien zitten er namelijk wel akelig veel mogelijkheden op deze pracht van een set....

Groet,

Pijkie

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zijn de onderbrekingen tijdens een nummer of is het juist tussen de nummers in? Let ook eens op het display van je reciever tijdens de onderbrekingen; het kan zijn dat je speaker-icoontjes tijdens zo'n onderbreking wegvallen, dat betekent dat de dv4300 op dat moment geen signaal uitstuurt. Een andere mogelijkheid is dat het loopwerk de cd niet goed kan lezen, of dat het uitgangssignaal van je speler niet goed staat ingesteld.

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb exact hetzelfde probleem met een DV4300 i.c.m. een SR4300. Je hoort zegmaar voor een kleine seconde geen enkel geluid meer, en daarnaa speelt hij vrolijk verder.

Ik dacht eerst dat het aan de DVD speler lag die oversloeg. Bij mij bleek echter dat dit verschijnsel zich ook voordoet bij het luisteren naar FM radio en het afspelen van MP3's vanaf mijn PC richting mijn receiver. Misschien een rare bug die zich in de hele x300 serie van receivers voordoet?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Doet hij het alleen digitaal, of ook als je analoog luistert?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb de DV4300 zowel digitaal als later ook analoog aangesloten om te kijken (horen dus!) of het probleem zich ook analoog voordoet. Dat is inderdaad het geval. De stiltes vallen tijdens het afspelen van een track, de teller op de DV4300 blijft dan ook even stil staan, soms voor langer dan een seconde, namelijk een seconde of twee tot drie.

De speaker icoontjes op de SR6300 veranderen bij mijn weten niet, daar zal ik nog eens extra op letten. Het lijkt er overigens op dat bijvoorbeeld bij de nieuwe CD van Sting (Sacred Love) de stiltes steeds op hetzelfde moment vallen maar dit weet ik nog niet zeker. Op deze CD staan blijkbaar ook SACD en DTS versies... wellicht heeft dit er iets mee te maken? De nieuwe CD van Blof, Omarm, lijkt bijvoorbeeld vrij probleemloos te draaien.... Ik zal zoveel mogelijk CD's proberen maar ben deze dagen veel van huis....

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips!

Pijkie

Verwijderd

Topicstarter
Hoe lang heb jij je set? Ik neem toch aan dat dit niet de bedoeling is....
Doogie schreef op 01 januari 2004 @ 14:16:
Ik heb exact hetzelfde probleem met een DV4300 i.c.m. een SR4300. Je hoort zegmaar voor een kleine seconde geen enkel geluid meer, en daarnaa speelt hij vrolijk verder.

Ik dacht eerst dat het aan de DVD speler lag die oversloeg. Bij mij bleek echter dat dit verschijnsel zich ook voordoet bij het luisteren naar FM radio en het afspelen van MP3's vanaf mijn PC richting mijn receiver. Misschien een rare bug die zich in de hele x300 serie van receivers voordoet?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 17:42

jasjenl

Liab A Tymo

Zijn het misschien audio-cd's die een kopiëer beveiliging hebben? Sommige dvd spelers willen daar namelijk nog wel eens moeite mee hebben. Pure cd spelers kunnen dat soort schijfjes wel goed afspelen.
Anders zou ik toch zeker teruggaan met die speler, zoiets mag natuurlijk niet van zo'n apparaat.

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 14:10
Ik zat net ook ff CDtje te luisteren, en ja hoor, same problem here ;( MAakt mij niet zoveel uit aangezien ik toch geen CD's luister op m'n DVD speler.

Wel vreemd probleem :s

Trouwens doet het probleem zich bij gekopieerde of originele CD's ook voor ?

[ Voor 22% gewijzigd door ViolatoR op 01-01-2004 23:28 ]

fotoblog

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 21:55:
Hallo!

Ik heb de DV4300 zowel digitaal als later ook analoog aangesloten om te kijken (horen dus!) of het probleem zich ook analoog voordoet. Dat is inderdaad het geval. De stiltes vallen tijdens het afspelen van een track, de teller op de DV4300 blijft dan ook even stil staan, soms voor langer dan een seconde, namelijk een seconde of twee tot drie.

De speaker icoontjes op de SR6300 veranderen bij mijn weten niet, daar zal ik nog eens extra op letten. Het lijkt er overigens op dat bijvoorbeeld bij de nieuwe CD van Sting (Sacred Love) de stiltes steeds op hetzelfde moment vallen maar dit weet ik nog niet zeker. Op deze CD staan blijkbaar ook SACD en DTS versies... wellicht heeft dit er iets mee te maken? De nieuwe CD van Blof, Omarm, lijkt bijvoorbeeld vrij probleemloos te draaien.... Ik zal zoveel mogelijk CD's proberen maar ben deze dagen veel van huis....

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips!

Pijkie
Nou, in dat geval zit het probleem inderdaad duidelijk in de DV4300. Sommige Receivers willen namelijk ook nog wel ff "hikken" op het aangeleverde digitale signaal. Maar op de analoge manier gebeurt het ook, dus dan kunnen we iig het probleem isoleren op je DVD-speler.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
ViolatoR schreef op 01 januari 2004 @ 23:26:
Ik zat net ook ff CDtje te luisteren, en ja hoor, same problem here ;( MAakt mij niet zoveel uit aangezien ik toch geen CD's luister op m'n DVD speler.

Wel vreemd probleem :s

Trouwens doet het probleem zich bij gekopieerde of originele CD's ook voor ?
Zit druk te luisteren en vooralsnog gaat het weer goed. Tot nu toe alleen nog maar originele CD's geluisterd, vooral de CD van Sting doet dus moeilijk. Nu luister ik naar de nieuwe van Dido met kopieerbeveiliging en die geeft nog geen problemen terwijl Sting tot wel drie keer per track hikt...

Zie nu nog wel de aanduiding
SACD Stereo
SACD Surround Sound
CD Audio
op de CD staan.... Maarja CD audio zou in ieder geval moeten werken

Overweeg al bijna ook maar een reguliere Marantz CD-speler aan te gaan schaffen....

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 17:48

alienfruit

the alien you never expected

Hmm. Ik ga dan die Sting cd eens halen altijd handig zo'n SACD/CD cd. Als ik deze topic zo lees lijkt het of de DV4300 geen SACD e.d. ondersteunt klopt dit? Ik kon niet echt wijzer worden uit: "Playability of all CD related physical formats, CD-R/ CD-RW "

Ik ben namelijk aan het orienteren voor een degelijk dvd/cd speler met SACD/Dvd Audio e.d. ondersteuning, ik heb nu een oude Mustek dvd speler. Alleen het geluid daarvan :'(

[ Voor 28% gewijzigd door alienfruit op 02-01-2004 11:30 ]

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:35
Doogie schreef op 01 januari 2004 @ 14:16:

Ik heb exact dezelfde set, met optische overbrenging. Het eerste deel van dit verhaaltje heeft wel toepassing op mij, laatste niet. Mijn epia spuwt wel constant via coax de mp3'z naar de sr4300. Radio heb ik geen last van, DVD's geen idee, heb geen tv. DVD speler voor de toekomst aangeschaft. Helpt een van de hacks misschien zin? Heb er niet zoveel verstand van, maar misschien een idee?
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 11:07:
Overweeg al bijna ook maar een reguliere Marantz CD-speler aan te gaan schaffen....
Ik ook, vind het eigenlijk niet kunnen, maar helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door Verdicampo op 02-01-2004 19:17 ]

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 21:57:Hoe lang heb jij je set? Ik neem toch aan dat dit niet de bedoeling is....
Ik heb de complete set nu ongeveer 3 maanden terug bij Correct gekocht (samen met twee KEF Q5). Zaten al meteen wat duidelijke fouten in: een keer kapot display DV4300, een keer kapot display SR4300, een keer kapotte eject knop van de DV4300.

Gedrag dus dat je niet verwacht van een dergelijk set. Vervelende met het huidige probleem is dat het niet reproduceerbaar is. Hij hangt niet op vaststaande stukken in de muziek, hij hangt niet alleen bij signaal vanaf de DVD speler.

Als ik mijn receiver dus inlever denk ik dat ik hem na twee weken terugkrijg zonder dat ze iets gevonden hebben. Ik neem althans aan dat ze daar bij de service afdeling niet een tijd gaan luisteren of ze het probleem kunnen vinden.

Ik heb al wel eens gebeld en daar vertelden ze mij dat ik hem maar langs moest brengen. Dan ben ik mijn muziek wel weer voor geruime tijd kwijt. Tips wat te doen in een dergelijk geval?
Verdicampo schreef op 02 januari 2004 @ 19:15:Helpt een van de hacks misschien zin? Heb er niet zoveel verstand van, maar misschien een idee?
Welke hacks bedoel je?

Verwijderd

Dit soort probleem heb ik ook ghad met mijn receiver toen ik een nieuwe digitale coax interlink had aangesloten. Ik had ook dat ie ff stil viel voor een seconden. Het bleek dat de interlink niet precies 75 ohm was, ik had toen een nieuwe gekregen ervoor. Ik had daarna nergens meer alst van.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 12:44:
Hallo,

Sinds deze week ben ik in het trotse bezit van een Marantz SR6300 en een DV4300 die ik zowel digitaal (coax) als analoog met elkaar heb verbonden. Bij sommige CD's blijft de DV4300 'hangen' en valt er dus een stilte... bijzonder irritant als je net een bak geld hebt uitgegeven....

Op mijn oude JVC CD-speler speelde deze CD's zonder problemen en aangezien het om verschillende CD's gaat begin ik meer en meer te denken dat het aan de DV4300 ligt.

Wie heeft hier ervaring mee? Ligt het gewoon aan de instellingen? Bij nader inzien zitten er namelijk wel akelig veel mogelijkheden op deze pracht van een set....

Groet,

Pijkie
waarom ook analoog aangesloten? Speelt het beestje ook SACD? Zo niet, zou ik om echt te testen of 't aan de dvd-speler ligt, de digitale lijn even uit de receiver trekken, en echt analoog testen (receivers hebben meestal een voorkeur voor een digitale input en selecteren deze dus boven een analoge input indien beschikbaar).

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Lekker wel, heb net een dv4300 tweedehands gekocht en deze vertoont ook deze kuren. Op willekeurige momenten stopt ie er gewoon mee en gaat na 1/2 seconden doodleuk verder met spelen. Dit is trouwens met originele cd's. De dvd speler hangt aan een marantz sr7300. Ik weet nou nog steeds niet of het nou aan de receiver ligt of aan de dvd speler. TS wat heb jij er aan gedaan of heb je het gewoon maar geaccepteerd?? Ik vind het in ieder geval ruk :(

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-07 20:58

LyxKyo

Dreambox was fun!

mijn DV4300 toont wel hele vreemde kuuren, hij gooit zijn lade op ieder willekeurig moment open. gedurende het afspelen van een originele DVD. of s`nachts terwijl de speler op standby staat, gaat de lade open. Gedurende 15 minuten blijft hij openstaan, en dan gaat de lade weer dicht en speler op standby.

ik ga vanmiddag even contact opnemen met mijn dealer, want dit kan echt niet na 2 weken tijd.

weet iemand hier iets meer van? of heeft dezelfde problemen ooit gehad?

cheers!

Verwijderd

Ik heb er ook één en die werkt gewoon super relaxed. Dit is niet gezond dus snel terug. Ik weet niet of je hem bij correct vandaan hebt, maar die doen daar ook niet al te moeilijk over. Bellen dus!

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-07 20:58

LyxKyo

Dreambox was fun!

Verwijderd schreef op 24 juli 2004 @ 16:24:
Ik heb er ook één en die werkt gewoon super relaxed. Dit is niet gezond dus snel terug. Ik weet niet of je hem bij correct vandaan hebt, maar die doen daar ook niet al te moeilijk over. Bellen dus!
Jah heb m bij correct vandaan!! ik had ze aan telefoon, en ze konden een reparatie aanbieden. maar lijkt me niet helemaal een goed plan, heb liever meteen een nieuwe.

cheers!

• Verdicampo
nicknec schreef op 24 juli 2004 @ 15:12:
mijn DV4300 toont wel hele vreemde kuuren, hij gooit zijn lade op ieder willekeurig moment open. gedurende het afspelen van een originele DVD. of s`nachts terwijl de speler op standby staat, gaat de lade open. Gedurende 15 minuten blijft hij openstaan, en dan gaat de lade weer dicht en speler op standby.

ik ga vanmiddag even contact opnemen met mijn dealer, want dit kan echt niet na 2 weken tijd.

weet iemand hier iets meer van? of heeft dezelfde problemen ooit gehad?
Ja hoor! Hier ook! (in vermeerdering op de problemen uit mijn post van een tijd terug /\ )

Er kwam vervolgens nog bij dat het ding niet meer reageerde op de knoppen op het ding zelf (ab wel).

Heen gebracht. Ze hebben een flatcable vervangen, en het loopwerk!! Gister was ie klaar, nog niet opgehaald, moet erg veel werken deze vak. ;)

Inmiddels staat mijn sr4300 er ook. Linker kanaal stuk (voor achter, dig analoog, maakt allemaal niets uit). Schijnt ook meer voor te komen.

Luister nu radio op een kenwoodsetje van 12(?) jaar oud ofzo.

* Verdicampo baalt dus zwaar...

[ Voor 3% gewijzigd door Verdicampo op 24-07-2004 22:24 ]

Verwijderd

ik heb nou 2 weken ofzo de sr4300 in combinatie met een sr7400.. alle cd's werken hier prima, alleen bij svcd's en dts cd's geeft de dv4300 af en toe even geen signaal door... ik hoop niet dat het erger wordt...

• Verdicampo
Update! :P

Ik heb inmiddels alles terug!

Voor zover ik vanmiddag en vanavond heb kunnen luisteren zijn de problemen allemaal verholpen.

• Linker kanaal SR4300 volledig hersteld.
1 ICtje vervangen bleek de oplossing. (Als iemand het nummer wil, gil maar)

• De DV4300 heeft nog geen stiltes van een seconde laten horen, staat weer op 4 ipv 3 pootjes, reageerd weer helemaal normaal, gaat niet meer spontaan aan en open.
Het loopwerk is vervangen, alsmede een flatcable, en het front lijkt volledig nieuw/vervangen. Zeker een pluspuntje: het loopwerk is 20x stiller als het oude.

Ik dacht, voor iedereen die ook één van de apparaten heeft, kan zo via de search in de toekomst een oplossing vinden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verdicampo op 30-07-2004 18:55 ]

Pagina: 1