Toon posts:

Twinmos geheugen is gek ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik had al wat problemen met mijn Twinmos Dual Channel Kit PC3200. Het deed al vreemd bij het eerste keer, dus ik stuurde mijn moederbord op voor RMA. Helaas bord was nog goed. Nouja ik dacht maar nieuwe bord (Abit NF-S), helaas geheugem doet nog steeds vreemd. Als ik beide module erin doet krijg ik piep code, haal ik een eruit dan start mijn pc wel op. Nou dacht ik effe kijk effe goed naar het geheugen dat het niet doet enne wat zie ik nou een blootgesteld koperbaan, dus zonder het groene beschermlaag. Nou is mijn vraah hoe komt dit ? Krijg ik dan wel garatntie zo ? In de andere pc deed het namelijk nog wel (soms niet soms wel ). Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als jij kapot is gegaan door je eigen toedoen dan denk ik dat je garantie kunt vergeten.
Als je geheugen echter kapot is gegaan door fabrieksfouten dan zou ik het gewoon RMA sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het nou probleem, ik heb niets verkeerd gedaan. Heb niet verkeerd erin gestoken of zo. Alleen ik vraag hoe het komt, want mijn moederbor is niet stuk.

Verwijderd

Een Abit NF7 mobo is nogal kieskeurig wat betreft het geheugen hij slikt in tegenstelling tot mijn MSI KT4 mobo bepaald niet alles.

Mijn Abit NF7-s rev.2 werkte nagenoeg helemaal niet met 2 reepjes geheugen van twinmos, ik gebruikte niet de 3200 maar de 2700.

Als ik het op 266mhz liet draaien ging het aardig, een enkel reepje wilde wel op 333 mhz draaien.

Note: ik gebruikte 512 mb modules en heb ook nog andere budget reepjes gebruikt met hetzelfde resultaat.

Dit probleem deed zich tevens voor op Abit NF7-s rev.1 en op mijn Abit NF7-s rev.1.2 voor.

(denk nu niet dat 3 van die borden heb die eerste 2 zijn beiden op zeer jonge leeftijd overleden).

Ik heb nu 2 x 256 mb reepjes Corsair low latency 400 mhz met van die heatspreaders erop, kost wat meer maar kan nu wel uit mijn mobo halen wat erin zit.

Verwijderd

nou mijn nf7-s heeft toch echt totaal geen problemen met een dual channel kitje twinmos pc3200 2x512mb

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik stuur het dan toch maar op voor RMA. Ik weet nu niet zeker of ik dan wel garantie krijg, maar op drie moederborden gestest, allemaal dezelfde resultaten.

Verwijderd

ik had laatst 2 losse pc3200 twinx modules (2x265mb) en hierbij zat 1 DOA dus er zit wel vaker iets niet goed vrees ik bij twinmos.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22
no offense, maaruh...
je stuurt je moederbord RMA, het probleem blijft, en dan koop je maar een nieuw mobo :?
dat had beter gekunnen :+
je had ook eens kunnen testen met Memtest of Docmem voordat je het mobo RMA stuurde
maar idd is het nu het beste om even contact op te nemen met de leverancier van je geheugen en een eventuele RMA te regelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijkt, ik had rond gekeken op forums zoals hier. Het blijkt dat asus nogal problemen had met kiezen van geheugen. Ook deed mijn moederbord vreemd, na het saven wou het niet opstarten. Dus ik dacht ik koop een moederbord dat deze geheugen wel vreet, nou toen kwm ik Abit tegen. Op de website van Abit stond dat het goed zal werken met deze geheugen. Vandaar :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 13:18 ]

Verwijderd

Ik had dit ook met asus A7N8X
Er stond ook gewoon Twinmos bla bla..

Er stond ook de SOORT chip erbij. Bij mij was NET die ene letter.

Mijn pc liep om de 2 min vast. Ook met 1 module en ook met O(nder)C.

Shuttle An50 Ultra gekocht. Alles loopt weer soepel alleen de bord O(ver)C. Niet super....

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 08:05

Xeo

Ik weet niet of je er iets aan hebt maar bij mij was het zo dat me mobo begon te piepen omdat me twinmos in dual channel opstelling stond, toen ik dit omzetten naar single channel was het piepen weg en startte hij gewoon goed op.
Als dit bij jouw ook zo is dan zou je het misschien met een bios update kunnen op lossen

Verwijderd

Topicstarter
In single channel deed het eerst wel , maar daarna piepte hij weer. Ik heb al vanalles geprobeerd; nieuwste bios, andere moederbord, contact opgenomen met Abit en Asus, in de bios vanalles geprobeerd, in pc van mijn broer (Gigabyte 7VRXP 2.0), getest met andere module erbij (Twinmos PC2700) etc.

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

je moet natuurlijk wel twinmos geheugen met winbond chippies hebben (bh5, ch5 of zelfs ch6) de rest is lang niet zo goed van twinmos zelf of van m-tec of welke andere meuk ze dan wel niet gebruiken.

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
Nouja ik kocht deze geheugen een maand geleden, dus ik wist niet wat voor chips erop ziten. Heb geen ervaring met deze geheugen. Ik snap niet waarom ze Dual Channel Kit noemen als het niet werkt, ze testen toch altijd of het geheugen wel doet of niet ? Ze verkopen toch niet zomaar een kapotte module ?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 12:41:
nou mijn nf7-s heeft toch echt totaal geen problemen met een dual channel kitje twinmos pc3200 2x512mb
I'm with stupid... :9

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
de rest is lang niet zo goed van twinmos zelf of van m-tec of welke andere meuk ze dan wel niet gebruiken.
Kalm aan makker, ik heb x-tig setjes TwinMos (met allerlei soorten chips) hier voorbij zien komen die perfect stabiel draaien. Sterker nog; ik heb nog geen enkel (!!) defect TwinMos dimmetje hier gehad (zowel SDR als DDR). Ieder z'n eigen smaak natuurlijk, maar om nou meteen te zeggen dat alle andere chips dan Winbond die door TwinMos gebruikt worden meteen meuk zijn, dát gaat mij toch iets (veel) te ver. ;)

No offense meant, uiteraard. :)

Verwijderd

Sja ze worden niet zo intesief getest als Mushkins zal ik maar zeggen. Elke module van Mushkin wordt individueel getest en dat heeft ook z'n prijs!. Nu kan ik begrijpen dat Twinmos het wel op de koop neemt om een X-aantal repen te vervangen door nieuwe, dat is immers sneller en goedkoper. Sja of dat beter is voor ons zeg maar is nog de vraag!.

Nou dat Twinmos/Mtech chippies zijn nog redelijk ok, maar in de DCK gebruiken ze meestal hun eigen chip en het valt me zeker op dat sinds dit is gebeurt zeker niet ten goede is gekomen van de kwaliteit van de repen....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 20:48 ]

Pagina: 1