USB printer probleem

Pagina: 1
Acties:

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik zie mn printer niet als ik deze insteek in mijn usb poort. Hij heeft het wel al eens gedaan op deze computer, maar nu weigert die mee te werken. (heb vorige week nog geformateerd maar nu pas aangesloten)

Ik heb de usb kabel en printer getest in een andere computer en werken allebei goed.
Ik heb een webcam gepakt en deze op usb poorten op mijn computer getest en deze ziet hij direct, meteen installeren.
Bij de printer doet hij dit dus niet.

Ik hed de search al gebruikt en zag ik dat USB misschien disable stond in de bios.

Ik ben daar dus even gaan kijken en zag inderdaad dat iets met USB op disable stond en heb deze op enable gezet. Maar nog steeds geen resultaat. ( alleen een blauw stop scherm bij het opstarten :( )

Als OS heb ik win2k
mijn moederbord is een EPOX 8RDA3+ ( hier zitten 4 usb poorten op )

nvidia USB 2.0 Enhanced host controller
USB 2.0. Root hub device

Ik weet dus nu echt niet meer wat ik moet proberen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in veilige modus en kijk of daar iets staat in de device manager

Enne, wat voor een printer heb je eigenlijk?

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 01-01-2004 12:35 ]

• stin
  • Niet online
ohja natuurlijk helemaal erbij vergeten te zetten.

een HP deskjet 5150
ik ga nu eens in veilige modus en waar moet ik dan precies kijken?

[ Voor 15% gewijzigd door stin op 01-01-2004 13:02 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij moet je eerst de software(drivers) van CD instaleren en dan vraagt tie op een gegeven moment sluit printer aan. Weet niet of dit bij deze printer ook zo is.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Staat de printer wel aan?
Br@m schreef op 01 januari 2004 @ 13:06:
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij moet je eerst de software(drivers) van CD instaleren en dan vraagt tie op een gegeven moment sluit printer aan. Weet niet of dit bij deze printer ook zo is.
Windows XP Pro herkend mijn HP DJ 895 Cxi automatisch zonder extra software. Maar deze is dan ook een aantal jaar oud.

[ Voor 90% gewijzigd door PcDealer op 01-01-2004 13:08 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:42

DkF

Ja, die ervaring kan ik delen.
Ik heb een tijdje geleden op die manier nog een printer uit de nieuwe serie van HP geinstalleerd.

• stin
  • Niet online
oh..

zo kan ik het ook eens proberen, maarja hij detecteerd geen printer als ik erna zoek.

Ga het eens testen

• stin
  • Niet online
Oke

even installatie disk erin gedaan.

Als hij erom vraagt de printer aan te sluiten heb ik dat gedaan, vervolgens kan hij hem niet vinden en moet ik de installatie eindigen.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Frik schreef op 01 januari 2004 @ 13:46:
Oke

even installatie disk erin gedaan.

Als hij erom vraagt de printer aan te sluiten heb ik dat gedaan, vervolgens kan hij hem niet vinden en moet ik de installatie eindigen.
Dan is toch denk ik je printer kapot of je kabel. Want een ander apperaat werkte wel op die USB poort?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 23:07
Ook al ander usb poortje geprobeerd ?
Ik heb last met een andere pc dat ie op bepaalde poort de printer/muis niet wil vinden, maar een usb camera weer wel.

Maakt soms wel eens een foto ...

• stin
  • Niet online
ja ik heb al een andere usb poort gebruikt.

de kabel heb ik al geprobeerd op een andere printer daar deed die het wel in.
ik ga de printer nog eens een keertje testen op een andere computer.

De usb poort doet het wel met de webcam

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sp4 er op gezet? de 5150 is een usb 2.0 printer en voor usb 2.0 wil een servicepackje nog weleens helpen.

Verwijderd

Nee, je hebt het niet mis. Heb dezelfde printer. Eerst de CD erin en installeren. en daarna wordt er gevraagd de printer aan te sluiten. Ervaring leert wel dat hij dan in het systeem met een vraagteken staat. Dus eerst weggooien en scannen op nieuwe hardware, dan gaat alles goed

• stin
  • Niet online
Ik heb dat dus ook zo gedaan.

Ik heb net weer even getest op andere computer, als ik hem insteek, ziet die direct de printer.

Als ik dat op deze pc doe, gebeurt er niks.
Er klopt dus iets niet met de USB poorten van deze computer maar er is geen conflict.

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 22:39
usb2.0 driver van microsoft downloaden en dan proberen.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• stin
  • Niet online
Ik ben aan het zoeken naar 2.0 drivers, maar ik vind volgens mij geen geschikte voor win2k.

Heb je toevallig een link?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het kan zijn dat die Nvidia chipset prob geeft. Ik heb bij een klant een Xerox All-In-One op een SIS USB gezet en alleen maar problemen(blauwe schermen, fouten, enz). Toen heb ik dus een Sweex Via USB2 kaartje gepakt en daarop ging het als een speer qua installatie.

Alleen de Intel Chipset wordt namelijk gebruikt voor testen van de USB appartuur want die is betrouwbaar. De enige die dicht in de buurt van Intel qua USB komt is volgens mij NEC en Via en daarna SIS en Nvidia. Het is geen geintje want ik heb genoeg meegemaakt dat SIS het niet deed en Via weer wel of Intel deed het en Via weer niet.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 18:53
Ts, heb je al je usb controler onder hard ware verwijderd en daarna weer op gestart? dat kan het verders ook nog wel eens zijn. Verder zag ik iets van nvidia staan heb je daar ook up-to date drivers al voor gehaald?

Succes iig, wat je ook kan doen is gewoon hp prosel installen, niet letten op steek usbkabel er NU in en zo, rebooten en dan usb kabel erin steken.

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

• stin
  • Niet online
ik ga het zo eens allemaal eraf knikkeren en weer opnieuw installeren.
kijken of dat helpt en dan probeer ik eens wat hier staat.
Pagina: 1