Toon posts:

hauppauge geluidsproblemen bij zappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net voor de jaarwisseling een tv kaart gekocht: wintv-pci-fm model 647.
Na enig gedoe doet alles het, geluid, beeld is goed en zenders kunnen eindelijk ingesteld worden.
Het enige dat me nog mateloos stoort is een "klakgeluidje" bij het zappen. Nader onderzoek heeft opgeleverd dat dat veroorzaakt wordt doordat de line in van de soundcard bij elke handeling van wintv even terug gaat naar nul instellingen en dan weer naar het nivo waarop de tv staat.
Dus ik zoeken op het hauppauge forum en hier, maar (nog) niets wijzer geworden.

Is er iemand die het probleem kent en weet hoe het opgelost kan worden?

Verwijderd

Probeer eens een heel ander programaatje om je tv beelden te bekijken, kijk maar eens op www.dscaler.org, ik heb het ook en het werkt perfect, veel beter dan die hauppauge soft shit die ze meeleveren.

groet

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:00

The Legend

*Plop*

Ik heb een tvkaart van de Aldi in combinatie met DSCaler en dat ruis geluid bij het zappen heb ik ook, is volgens mij niet te verhelpen.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat doet mijn PCTV Pro ook inderdaad en de oorzaak is exact hetzelfde. Weinig aan te doen volgens mij, want anders zou er een veel te hard signaal via je line-in van je geluidskaart binnen komen, geloof ik.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Probeer ook de nieuwste Hauppauge drivers. De drivers die bij mijn Hauppauge WinTV Theater waren meegeleverd zijn een stuk minder stabiel en snel dan de nieuwste drivers.

Soms zit er een storinkje in de driver, waardoor je de PC moet rebooten of driver in XP disablen en weer enablen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dus er is waarschijnlijk weinig aan te doen. Vind het zeker niet goed zo, zonder geluid zapt die ook veel sneller.
Nieuwste drivers en software is een van de eerste dingen die ik gedaan heb, wat er van de cd kwam was idd nogal brak.

Dscaler en aanverwanten heb ik wel geprobeerd, is ook een keurig verzorgt programma. Alleen wil de afstandsbediening dan niet meer doen wat ik wil ;)
Trouwens stom van hauppauge dat ze die zenderfrequenties niet in een mooi programmatje gestopt hebben, bij dscaler hoefde ik alleen upc nijmegen te kiezen en voila mijn zenders waren er. Bij wintv 2000 zit ik zeker een uur te klungelen..
Pagina: 1