Toon posts:

[XP] DOSgame draait langzaam in WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik ten eerste, hoewel niet echt belangrijk voor dit topic, iedereen maar een gelukkig nieuwjaar wensen en mezelf feliciteren met mijn eerste post hier.

Het probleem dat ik heb zit als volgt in elkaar:

Ik wil het oude MS Dos spel 'Death Rally' spelen op m'n Athlon XP 1700+, Radeon 9000, SB Live! 1024. Nadat ik de 64mb+ patch (voor computers met meer dan 64 mb geheugen) van internet had gehaald en het spel had geïnstalleerd werkte het, maar het spel is ongelovelijk traag. Alleen de menu's werken zo flitsend als je zou verwachten van een machine als deze voor zo'n oud spel.

Ik heb op de website waar ik de patch vandaan heb nog naar een oplossing gezocht: niet gevonden. Ook uit de FAQ die hier gepost is werd ik niets wijzer. Rommelen met de settings (compatabiliteitsmodus, geheugen, etc.) hielpen niets.
edit:
De search heb ik natuurlijk ook gebruikt.

Misschien heeft iemand nog een idee?

Bij voorbaat dank,

ConF

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 06:33 ]

Verwijderd

Jij ook een gelukkig 2004 toegewenst en welkom op GoT :)

Goed om te zien dat je de FAQ hebt doorgenomen, maar heb je echt alles geprobeerd wat daar in stond? Ik heb het zelf niet getest, maar DOSBox zou wel eens de oplossing van jouw probleem kunnen zijn

Verwijderd

Topicstarter
DOSbox, dat ongeveer een minuut nodig heeft voor het spel daadwerkelijk opgestart is, maakt het er duidelijk niet sneller op. :)

Ook prutsen met CTRL F12 heeft geen zin en de cdrom ziet ie toch niet, hoewel ik die wel (met dezelfde drive-letter) gemound heb. Toch bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Niemand nog ideeen?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Om de CDrom te mounten in DOSBoxmoet je hem wel als CDrom mounten, niet als een HD ;)

Het kan ook gewoon zijn dat 'ie niet te draaien is onder XP, maar mischien is een prog als VDMSound te gebruiken, lees ook even Oude DOS, 95, 98(se), Me games in combinatie met WindowsXP door (staat ook info over VDMSound.