[C++Builder6] ClientSocket en Progressbar

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
1. Ik heb een simpel client en server progje gemaakt in C++ Builder 6, en het zoeken in het clientprogje naar het ip van de server duurt even. Tijdens dat zoeken wil ik graag een progressbar weergeven, maar dit lukt me niet.
Ik weet niet welk proces ik moet laten uitvoeren tijdens het oplopen van de position van de progressbar.
Zoeken op progressbar en clientsocket levert pagina's op waar ik mijn antwoord niet vind :)
Is het uberhaupt mogelijk?

2. Ik wil een executable maken van het programma dat overal kan worden gestart, en bij een testpersoon komt nog altijd de melding: "vcl60_nogiets_.dll ontbreekt".
Via zoeken heb ik dit gevonden:
- "use dynamic RTL" uitvinken bij project-options->linker
- "build with runtime" uitvinken project->options->packages
maar bij die ene testpersoon bleef de melding komen, terwijl ik dezelfde executable ook naar iemand anders heb gestuurd om te testen en daar kon ie hem wel gewoon runnen (had verder niets van c++builder installed ofzo)

[ Voor 3% gewijzigd door Vinzzz243 op 01-01-2004 05:48 ]

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

1) Is de voortgang ervan te volgen of is er alleen een begin en ooit een eind? Als er geen vast begin en eind is, is het niet zinnig een progressbar te gebruiken. Van een bestand weet je hoeveel bytes er gecopieerd moeten worden, maar als windows opstart weet je niet hoelang dat gaat duren. Als je dat niet weet kan je beter een animatie laten zien die je start als het process begint en stopt als de functie klaar is. Als je het wel weet zal je tijdens het process afentoe de progressbar moeten updaten. Als tijdens het process geen voortgang kan rapporteren, bijvoorbeeld omdat het niet jouw code is en je krijgt er ook geen events voor, wordt het wat lastiger.

2) Je informatie is correct. Ik verwacht eerder dat jouw ene testpersoon een foutje heeft gemaakt. Met hulp van het programma http://www.dependencywalker.com zou je jezelf ervan kunnen verzekeren dat het geen VCL60.bpl meer nodig heeft.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Vinzzz243
er is idd OOIT een eind. twordt inderdaad lastig om aan te geven hoe lang zoiets gaat duren, maar dacht dat er maybe een functie binnen clientsocket was die dat stap voor stap deed ofzo.
misschien is een animatie (hoe heet dat zo'n bar die van links naar rechts naar links etc gaat) beter...

thx, heb het programma gedowned, snap er niet veel van, ga t es uitzoeken

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

1) Ik heb geen idee wat je doet met TClientSocket dat zoveel tijd kost. Dat maakt het een beetje lastig een precies antwoord te geven. Je kan met een TAnimate een animatie laten zien. Hoe zo'n heen en weer balk heet weet ik niet, maar er is vast wel wat te vinden op www.torry.ru.

2) Het laat zien welke DLL's je applicatie nodig heeft. Als je daar vcl60.bpl enzo tussen ziet staan heb je nog niet de juiste opties in BCB aangevinkt.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Vinzzz243
het kost ook niet superveel tijd, maar vroeg me af of er processen waren tijdens die zoektocht zodat ik een progressbar kon weergeven, maar geen ramp als het niet gaat.
Wanneer ik clientsocket->active op true zet, gaat ie kijken of ie met host (die ik dan heb ingevuld) connectie kan maken...

hmmz ok, terug naar bcb dan :D
edit: wanneer ik alle files in de exe stop, staat ie er idd niet meer bij in dependency :) dus dat zou goed moeten zijn, thx

[ Voor 17% gewijzigd door Vinzzz243 op 01-01-2004 16:42 ]