Toon posts:

Waterkoeling met meer dan alleen de CPU

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een _/-\o_ ASUS P4C800 deluxe met een IP 2800MHz (HT) en 2x512DDR Samsung ValueRam @400DDR. Ik heb op moment mijn PC op ~3597MHz lopen (257x14) en ik wil graag nog hoger. Het is natuurlijk verslavend maar ik wil de 3,6GHz doorbreken. Wat betreft de CPU deze is idl 21graden en stressed 44graden. Het systeem loopt stabiel al ruim 3 dagen en ik wil nog hoger. Ik wil dus meerdere onderdelen gaan waterkoelen, maar ik kan nergens een chipset waterkoeler vinden voor mijn P4C800 Deluxe (Geen P4C800-E) mobo. De chipset koeler zit namelijk met veren en niet met schroeven. Hoe kan ik zit oplossen?

Heeft het nog zin om mijn Bios te Flashen? Of nieuwere versies te downen van ASUS.com.tw?

Mijn Club3D GForce-FX5600XT heb ik ook al gekoeld met WC, maar nog niet OC't.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:46

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

als je die cooling er af haald, dus die veren ook, heb je dan geen 4 gaatjes waar je je boutjes kan doorsteken? (heb zelf eigenlijk geen idee)

offtopic:
juist thuis ofzo? en direct willen overclocken? thats the spirit :Y) , gelukkig nieuwjaar in iedergeval :)

De Nederbelg !

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

jellabie schreef op 01 januari 2004 @ 05:34:
als je die cooling er af haald, dus die veren ook, heb je dan geen 4 gaatjes waar je je boutjes kan doorsteken? (heb zelf eigenlijk geen idee)

[offtopic] juist thuis ofzo? en direct willen overclocken? thats the spirit :Y) , gelukkig nieuwjaar in iedergeval :) [/offtopic]
Jaaaa om half zes 's nachts nieuwjaarsdag een PC in elkaar gezet !!!!
Hoezo Die-Hard :? :D

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Topicstarter
Nee hooooooooo ik heb hem al lang in elkaar gezet, kom nu net pas terug van de kroeg en rode vodka-redbull op en kan dus niet slapen. :+
Maar eeh jullie reageerde toch ook? Who's the f..kin diehard?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 05:51 ]

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:46

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 05:50:
Nee hooooooooo ik heb hem al lang in elkaar gezet, kom nu net pas terug van de kroeg en rode vodka-redbull op en kan dus niet slapen. :+
Maar eeh jullie reageerde toch ook? Who's the f..kin diehard?
héhé, ik heb een rede... heb wat ruzie gehad, zijn wat boksen gegeve en ontvangen... dus ik zit nog ff vol adrealine... dus kan toch ni slape...

maar ff ontopic; als je geen blok kunt vinden, kun je mss op 1 of andere manier die veertjes namaken ofzo? en dan over dat waterblok spannen, of zeg ik nu iets heel doms? (zoja, dan is dat de alcohol zijn schuld... :P )

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas het tegendeel is waar. er zitten namelijk vier oogjes om het pasieve koelelement op de plaats te houden en dan met een veertje. Kijk maar eens op ftp://www.asus.it/pub/ASU...0/e1323_p4p800_deluxe.pdf

Waarschijnlijk het veertje van staal nabuigen zodat ik het blok er op kan plakken lijkt mij de beste oplossing.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:25

_Ernst_

Mark It Zero!

Ik heb een P4pe, die heeft ook haakjes ipv gaatjes. Ik heb er een DangerDen Z-Chip blokje opzitten, die zijn speciaal voor die haakjes gemaakt. Alleen moest ik de haakjes op mijn mobo wel iets verbuigen, anders paste het niet goed. Maar nou zit ie er goed op.
wat een tijdstip trouwens idd om zoiets te posten :P

Last.fm

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
www.swiftnets.com heeft gpu , nb , cpu waterblokken voor elk computer onderdeel ook voor intel chipsets

www.tweakstore.net verkoopt ze hier in nederland ;)

Verwijderd

www.spacepromotion.nl heeft ze ook op voorraad volgens de site.

Verwijderd

Het is totaal offtopic maar ik wou ff zegge dat jullie de harde kern zijn boys damn om 5;30:) dan lig je toch te neuke of te kotse?:)
kort om respect! en die blokjes kan je inderdaad bij tweakstore.net krijgen:D

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is prima in de Tweakers.net FP Pricewatch te vinden onder de afdeling Overclocking, Cooling & Mods. En benx - zo'n loze post mag je voortaan achterwege laten - offtopic wordt nog steeds niet gewaardeerd.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.