Toon posts:

IIyama vision master pro 451 a902MT defect :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen ik heb deze monitor sinds woensdag en hij schopt heel erg hard kont maar hij heeft in mijn ogen een probleempje :

soms als ie een tijdje aanstaat , soms 30 min maar soms ook pas na uren, krijg ik ff een flikkering onder in het beeld , linker en rechteronderhoek lichten dan ff donker/licht/donker/licht op een paar seconden lang , niet supersnel maar gewoon per flikkering een seconde of 2 ( vaag ) nadat dit totaal sec of 10 geduurd heeft is het weer weg en weer kickass beeld , monitor staat op v7100/t asus gf2mx aangesloten ( ligt niet aan videokaart want vorige monitor had hier geen last van ) en gebruik standaard meegeleverde vga kabel. De monitor stond alleen op de voeding van de comp aangesloten ipv standaard contactdoos , ik dacht dus misschien te weinig stroom uit die voeding ? dus heb 'm nu maar eigen stekker gegeven naar contactdoos.

Heb ik hier goed aan gedaan volgens jullie ?
ik denk ik laat m een dag zo draaien en als het probleem zich in die periode nog eens voordoet eis ik een nieuwe ( was tenslotte bij aankomst dan al kaduuk ) en zo niet dan lag het dus aan comp voeding die te weinig door kan lussen richting monitor ( el cheapo 300 watter )

iemand nog suggesties ?
bvd

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Nee, verder geen suggesties, maar de service van iiyama is goed, en als het probleem aanhoud niet twijfelen om terug te gaan hoor.

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Topicstarter
dus met andere woorden je krijgt wel meteen een nieuwe en geen gezeik van ff kijken of wij het probleem ook constateren en zo niet , pech gehad ? ik bedoel je hebt toch de eerste paar weken meteen recht op een nieuwe :? en daarna gaat je 3JAAR AAN HUIS :9~ garantie pas in ( zodat het 10 dagen kan duren voor je m weer terug hebt :? )

Verwijderd

Topicstarter
He bah , hij deed het net weer ;(
ligt dus aan monitor vrees ik , morgen vroeg dus meteen telefoontje richting IIyama

maar zit ook ff te denken , maakt het uit of een videokaart oc-ed is voor 2d beeld ?
kan dit nadelig beïnvloed worden hierdoor zodat bovenstaand probleem zich kan gaan voordoen ? draai nu ook 120 hz ipv 85 op vorige monitor ? beeld heeft iig geen bad-pixels verder of zo

Verwijderd

Topicstarter
no-one :?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-08 19:01

Flexx

This side up

Die monitor is net nieuw dus ik denk dat nog niet veel hem hebben. ik ben hard aan het spaaru voor die monitor.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je videokaart met de oude monitor niet oc'ed was en nu wel, dan moet je hem misschien eerst even downclocken???

Ik snap niet dat mensen die zo nodig moeten overclocken bij evt. problemen de oorzaak niet gewoon eerst bij het overclocken zoeken... Misschien had je eerst ook een kleinere monitor en dus een andere resolutie? Dat je het pas hebt bij je nieuwe monitor wil niet direct zeggen dat het DUS aan de monitor ligt.

Verwijderd

Topicstarter
nee ? is dat zo ? nou ik heb iiyama gebeld en die vonden dus dat ik een nieuwe moet krijgen :9~ dus mij hoor je niet klagen , 't is jammer maar ja mijn vorige monitor was 17" en daar draaide ik dus ook 1024x768x32 alleen dan 85 hz en nu 120 want dat is dus mogelijk met zo'n ding :) en zo lang je geen visual tearing hebt maakt de refreshrate toch geen reet uit :? bepaalt toch niet of het beeld op willekeurige momenten gaat knipperen ? nu staat ie bijv al een paar uur aan en heb het nog niet ondervonden dat knipperen , dus zal echt niet aan de vid kaart liggen hoor ! anders deed ie het wel iets constanter dacht ik zo |:(

en ja met mijn vorige monitor was de kaart net zo hard oc-ed ja

Verwijderd

Topicstarter
En als ik het zo hoor en zelf zie maakt iiyama kwa beeld ontzettend goede monitoren ,maar die 3 jaar onsite garantie is niet voor niets helaas, want iemand die ik ken heeft dus de 22"diamondtron en die mocht dus ook binnen paar maanden opgehaald worden , ging niet meer aan , hier dus een doa ..... om het maar zo te noemen , die dingen schijnen nogal gevoelig te zijn tijdens transport , met die aperture grille
die van zijn plaats kan worden gestoten en shit , kijk maar op iiyama.com staat dat je dan tegen je monitor aan moet slaan om het goed te krijgen , lukt dit niet , neem dan contact op met ze ;) haha man man man

zal bij mij ook wel zoiets zijn .... maar was allang blij dat deze monitor geen kleurafwijking had ( zichtbaar en ook niet al te veel geometrische afwijking , hoop dat de vervanging dit ook niet heeft :7
Pagina: 1