Toon posts:

A7N8X Deluxe onboard SATA + Promise Ultra133 TX2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb hier 2 wd raptors die op de onboard sata zijn aangesloten dit werkt goed
maar als ik nu een promise ultra133 tx2 ata kaart erbij plaats dan wil hij niet meer
booten van sata omdat de pc nu boot van die promise kaart.

hoe kan ik het instellen dat de pc van sata boot

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?". Daar staat ook het e.e.a. over bootproblemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer je meerdere 3rd party controllers hebt, dan wordt er afgescand naar de waarde van Host Adapter instelling (ook wel Controller Order genoemd). Deze waarde kun je gewoonlijk in de BIOS van de controller instellen.
Waar in de bios kan je dat instellen dan ?
Anders moet je in geval van problemen even de kaart in alle PCI slots uitproberen.
Dit heb ik gedaan maar heeft geen effect

Verwijderd

zelfde situatie hier, maar gebruik nu die promise om te booten.

werkt ook goed.

weet alleen niet of het in snelheid uit maakt, maar denk niet veel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al nagegaan of de partities van de schijven aan de Promise inactief zijn? Dan worden ze overgeslagen tijdens het booten :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
BalusC schreef op 02 januari 2004 @ 10:45:
Heb je al nagegaan of de partities van de schijven aan de Promise inactief zijn? Dan worden ze overgeslagen tijdens het booten :)
Het vervelende in dat soort gevallen is echter wel dat je OS vaak wil zoeken naar "disc(0)/...." en de BIOS zegt dat die schijven op die SATA-poortjes dus niet disc 0 zijn.
Met linux (lilo/grub) is dat vrij eenvoudig op te lossen, maar met NT/2000/XP is dat toch een stuk vervelender, zeker wanneer je ook nog eens boot van een NTFS-partitie.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je al nagegaan of de partities van de schijven aan de Promise inactief zijn? Dan worden ze overgeslagen tijdens het booten
Dan zegt ie dat er geen boot disk is en moet ik de pc weer opnieuw starten.

wat ik nu gedaan heb werkt ook wel aardig

eerst heb ik alle hardeschijven op hidden gezet met partition magic behalve de raid0 config op sata

Dan start ik windows xp setup en installeer de drivers van de 2 controllers

Setup ziet nu de raid0 als C:

Dan delete ik een partition van een van de schijven die op de promise kaart zit aangesloten hier worden de boot files opgezet.

nu selecteer je de dat je windows xp wilt installeren op C: (SATA)

als het goed is moet het nu gaan werken. nu worden de boot files op een schijf die aan de promise vast zit gezet en windows xp op de sata raid

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Je kan geen 2 promise kaarten tegelijk in een systeem gebruiken...
(Voor zover ik weet is de onboard van je mobo een Promise dus.. :P)

edit:
Laat maar, je onboard RAID controller is niet van promise :)

[ Voor 69% gewijzigd door Laurenz op 02-01-2004 13:40 ]

Leave only footprints, take only memories

Pagina: 1