[9600XT] door elkaar lopende textures

Pagina: 1
Acties:

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Ik heb een tijdje terug op de HCC beurs een Ati Radeon 9600XT gekocht. Deze heeft altijd goed gedraait maar gewoon met zijn standaard instellingen, nu las ik vaak in reviews @ T.net vanalles over anti aliasing, Anasotrophic filtering (als ik het zo goed schrijf :)) FSAA (??) ed.

Ik heb me er nooit zo in verdiept en dacht na een review @ THG eens te gaan zoeken hoe je het allemaal hoger zet, aangezien een hoop posters het hadden over het verhogen van dit soort settings, ofwel het uberhaupt aanzetten ervan. Ik ben toen gaan zoeken in mijn drivers en al redelijk snel vondt ik wat ik zochten moest, om mijn 9600XT eens "to the edge" te pushen en het wel eens wilde zien in m'n favo game C&C Generals zetten ik alles op z'n hoogst, tenslotte zaten deze drivers bij de kaart dus ging ik er van uit dat het wel zou kunnen en veel fout kon er toch niet gaan?

de settings/info:

Catalyst versie: 03.8
Anti-aliasing: 6X (niet toepassingsgebonden)
Anisotropische filtering: 16x (niet toepassingsgebonden)
max. resolutie: 1280*1024, en ik heb het op "kwaliteit" gezet

dit alles was gewoon om het effect en de prestaties van mijn nieuwe aanwist te bekijken. Alles ging goed, maar bij het eerste spel wat ik probeerde, C&C Generals, begint het beeld meteen te flikkeren.
Het lijkt wel of textures van bv de bodem van de zee constant voor de textures van de zee springen en weer terug, je krijgt dan zo'n "flikker" effect. Dit is zelfs al bij het "EA" beginscherm voordat de game uberhaupt begonnen is, dat EA logo is toch geen grafisch hoogstandje lijkt mij...
Tijdens de game zelf heb ik hetzelfde probleem. Bij een stilstaand beeld gebeurt er niks, maar zogauw er iets beweegt op het scherm gaat het fout...

Nu is mijn vraag, kan de kaart het gewoon simpelweg niet aan? Is het overkill om het uberhaupt te gebruiken? En als het wel hoort te kunnen, hoe los ik het probleem dan op?

Specs:
Sapphire Radeon 9600XT (128mb versie) @ AGP4x

Overigens nog een kleine andere vraag: Ik denk eraan een nieuw mobo te kopen aangezien dit mobo max. 4x AGP ondersteund, en mijn kaart 8x kan hebben. Nu vraag ik me af of dit nodig is, of dat je er niks van merkt? Ik wilde toch al een nieuw mobo maar als het echt veel scheelt dan komt het er eerder, want ik heb niet voor niets flink wat geld uitgelegt voor een mooie kaart, sonde als ik deze dan niet vol kan benutten...

Bvd, Niles

edit:

mijn systemspecs, voor als het nodig is:

P4 @ 2.5 ghz
Ati Radeon 9600XT
512mb DDR
GigaByte mobo (welke precies weet ik zo niet)

[ Voor 5% gewijzigd door Niles op 31-12-2003 23:24 ]

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Niles schreef op 31 december 2003 @ 23:18:
Ik heb een tijdje terug op de HCC beurs een Ati Radeon 9600XT gekocht. Deze heeft altijd goed gedraait maar gewoon met zijn standaard instellingen, nu las ik vaak in reviews @ T.net vanalles over anti aliasing, Anasotrophic filtering (als ik het zo goed schrijf :)) FSAA (??) ed.

Ik heb me er nooit zo in verdiept en dacht na een review @ THG eens te gaan zoeken hoe je het allemaal hoger zet, aangezien een hoop posters het hadden over het verhogen van dit soort settings, ofwel het uberhaupt aanzetten ervan. Ik ben toen gaan zoeken in mijn drivers en al redelijk snel vondt ik wat ik zochten moest, om mijn 9600XT eens "to the edge" te pushen en het wel eens wilde zien in m'n favo game C&C Generals zetten ik alles op z'n hoogst, tenslotte zaten deze drivers bij de kaart dus ging ik er van uit dat het wel zou kunnen en veel fout kon er toch niet gaan?

de settings/info:

Catalyst versie: 03.8
Anti-aliasing: 6X (niet toepassingsgebonden)
Anisotropische filtering: 16x (niet toepassingsgebonden)
max. resolutie: 1280*1024, en ik heb het op "kwaliteit" gezet

dit alles was gewoon om het effect en de prestaties van mijn nieuwe aanwist te bekijken. Alles ging goed, maar bij het eerste spel wat ik probeerde, C&C Generals, begint het beeld meteen te flikkeren.
Het lijkt wel of textures van bv de bodem van de zee constant voor de textures van de zee springen en weer terug, je krijgt dan zo'n "flikker" effect. Dit is zelfs al bij het "EA" beginscherm voordat de game uberhaupt begonnen is, dat EA logo is toch geen grafisch hoogstandje lijkt mij...
Tijdens de game zelf heb ik hetzelfde probleem. Bij een stilstaand beeld gebeurt er niks, maar zogauw er iets beweegt op het scherm gaat het fout...

Nu is mijn vraag, kan de kaart het gewoon simpelweg niet aan? Is het overkill om het uberhaupt te gebruiken? En als het wel hoort te kunnen, hoe los ik het probleem dan op?

Specs:
Sapphire Radeon 9600XT (128mb versie) @ AGP4x

Overigens nog een kleine andere vraag: Ik denk eraan een nieuw mobo te kopen aangezien dit mobo max. 4x AGP ondersteund, en mijn kaart 8x kan hebben. Nu vraag ik me af of dit nodig is, of dat je er niks van merkt? Ik wilde toch al een nieuw mobo maar als het echt veel scheelt dan komt het er eerder, want ik heb niet voor niets flink wat geld uitgelegt voor een mooie kaart, sonde als ik deze dan niet vol kan benutten...

Bvd, Niles

edit:

mijn systemspecs, voor als het nodig is:

P4 @ 2.5 ghz
Ati Radeon 9600XT
512mb DDR
GigaByte mobo (welke precies weet ik zo niet)
Datzelfde geflikkergedoe had ik met een kaart met brak geheugen, maar als hij met fsaa uitgeschakeld wel goed werkt zal het hier wel niet aan liggen.. :+
Met andere spellen heb je hetzelfde probleem??

En het verschil tussen 8x of 4x agp is bijna niets, ik denk dat je het niet eens zal merken met deze kaart :).

[ Voor 18% gewijzigd door naps op 01-01-2004 01:27 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Misschien de nieuwe Catalyst 3.10 drivers eens proberen, ik heb zogauw niets in de changelogs gezien van wat te maken kan hebben met de Radeon 9600XT of Generals, maar je kunt het allicht proberen :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• SlickRik
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-03-2025
Ik had hetzelfde probleem met een geforce 4200i kaartje (als ik me het goed herinner, minder blowen >:) ) Daar liepen mn textures door mekaar. Dat werd alleen maar erger en later had ik er ook in andere spellen last van. Bleek idd brak geheugen te zijn. Mocht het probleem dus erger worden dan weet je et... :S