[linux] hoe lijn ik mijn printer uit onder linux

Pagina: 1
Acties:

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Ik heb een HP940C printer werkend onder CUPS
Ik kan eigenlijk nergens vinden hoe ik mijn printer uitlijn nadat ik een nieuwe inkt cardrige er in gedaan heb.

wie o wie weet hoe dit moet in linux?

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:41
Bedoel je marges instellen? Dat kan je toch gewoon doen met de app waar je mee print

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:07

CaDje

Framedrops for life

volgens mij bedoelt ie een soort testpagina afdrukken waarmee je kunt kijken of de kleuren goed zijn en of de printer alles mooi recht afdrukt

• Tomaat
In de printtool die bij RedHat zit kun je dat heel mooi zien. Die laat een aantal lijnen zien met desbetreffende afstand in cm vanaf de rand van het papier. Is dat wat je bedoelt?

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 13:45

Leon

Rise Of The Robots

Ik denk dat hij zijn printkoppen wil uitlijnen zodat zwart 1 rechte lijn is.
(omdat de printer voor 1 vertikale lijn meerdere keren heen en weer moet moet je er voor zorgen dat de printkop uitgelijnd is.)

Bij windows drivers installeert hp daar normaal gesproken een toolje voor die een pagina uitprint met verschillende genummerde lijnen. Je moet dan in dat programma aangeven welke lijn(en) het beste uitgelijnd zijn.

Ik ben (nog) geen programma tegengekomen voor linux dat dit kan, maar ik gebruik dan ook (nog) geen hp deskjet printer(s) onder linux.

Eeuwige n00b

• Larry4
  • Niet online
Het gaat er vooral om dat de kleure en zwarte ink cardrige kunne worden uitgelijnt.
als ze beide tegelijk gebruikt worden dat er dan geen misdruk/ verschuiving van het zwart ten op zichte van het kleur onstaat.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
HP 900 series doet dat zodra je er een ander patroon in zet, dan komt ie aanzetten met een testpagina met daarop wat blokjes en wat vinkjes en wat lijntjes. Doet mijn HP PSC2105 ook gewoon zelf.

• Tomaat
_JGC_ schreef op 01 januari 2004 @ 13:03:
HP 900 series doet dat zodra je er een ander patroon in zet, dan komt ie aanzetten met een testpagina met daarop wat blokjes en wat vinkjes en wat lijntjes. Doet mijn HP PSC2105 ook gewoon zelf.
Ja dat ken ik. Op mijn werk hebben ze veel HP 960C printertjes..maar wat als hij dus niet goed uitlijnd? Als die testpagina dus niet goed is? Dan heb je toch een tooltje nodig om dat corrigeren...en dat zoeken we dus

• Larry4
  • Niet online
ik heb het al ;)
"cups-calibrate"

misschien nuttig voor de search mensen;)

-edit-
toch niet.. deze tool doet alleen de kleuren juist instelle
(zit bij gimp-print)

[ Voor 44% gewijzigd door Larry4 op 02-01-2004 16:55 ]

Pagina: 1