Toon posts:

temperatuurdiode doet vreemd op Asus A7N8X-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus een nieuwe PC staan. De belangrijkste dingen: AMD XP2600+, Asus A7N8X-X, 512 DDR RAM PC2700 en een Club3D Radeon 9600Pro 128DDR.

Toen de PC in elkaar zat en Windows XP wilde installen ging de computer plotseling uit. Dit herhaalde zich keer op keer. In BIOS verschilde de CPU temperatuur van 16 tot 80 en soms naar 90 en dan weer naar 17 graden

Toen hebben we ff een break genomen en toen we terugkwamen nog eens Windows geprobeerd te installeren. Nu ging alles goed
Als ik met Aida32 naar de temps kijk zie ik bij de CPU temp een prima temperatuur staan maar daaronder staat CPU Diode
Die is weer teringheet.

Is dit goed/slecht en wat betekent dit?

edit - we hebben de bios ook al geflesd naar versie 1007. Maakte echter niets uit.

Afbeeldingslocatie: http://forum.gamers.nl/attachment.php?s=&postid=1026121

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
1. Check of je cooler wel goed zit.

2. Het kan zijn dat je temp sensor kaputt is en dat deze verkeerde waardes aangeeft, in combinatie met een "auto power off @ overheating" kan dit verklaren waarom je pc steeds uit viel.

Verwijderd

Topicstarter
me koeler zit wel goed. want bij CPU temp staat geen vreemd getal.... ik ga nu ff Speedfan uitproberen.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:53
Ik zou toch even met het oog controleren of je koeler wel goed zit, check dan ook even met je hand of je koeler zelf ook zo warm wordt. Zit je koeler goed, en heb je koelpasta etc gebruikt (niet te veel) is wellicht je temp diode defect.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Topicstarter
ik voel nu met mijn hand aan het koelblok en deze is gewoon lekker lauw. niet heet, ook niet aan de uiteinden oid. gewoon, normale gevoelstemperatuur.
koeler is goed bevestigd, dat weet ik 100% zeker. klemmen zitten er overal goed op. niks zit scheef

stel dat die diode niet goed cq stuk is; wat zijn dan de gevolgen?

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08 10:10

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

mwa.. ik heb vaker dit soort temps gezien.. kan veel lager ja, maar t is niet vreemd ofzo... check je koelpasta, als het op uitgedroogte klei lijkt, is het niet goed.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
tis opgelost. ik heb de boxed koeler er af gehaald en zag dat er totaal GEEN afdruk in de fabriekspasta zat die er standaard op dat koelbok zit. ik kon het er zo afwrijven. totaal uitgedroogd.

zelf ff coolermaster pasta op gedaan en alle temps zijn nu 36 - 40 graden! :D

ik was hier btw al achter VOORDAT jij postte ;)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dus toch cooler misplaatsing, had ik toch gelijk met me FiPo }>

Verwijderd

Topicstarter
die koeler zat perfect hoor :S de fabriekspasta die er opzat was gewoon zo uitgedroogd dattie geen warmte geleidde. maar de koeler zat er gewoon als een huis bovenop...

Verwijderd

En daarom houdt ik zo van Arctic Silver :)
Pagina: 1