[RAM] Probleem met mijn rambanks

Pagina: 1
Acties:

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 23:28
ik heb een dell dimension XPS T550 met daarin een 128mb ram pc100 chippie.
nou wilde ik het uitbreiden met 256 mb ram en toen werd mij verteld dat ik ook gewoon een pc133 chip kon gebruiken... maar op iedere manier die ook maar mogelijk is geeft hij de melding dat er wat fout ging bij zn memorycheck en dan wil hij niks doen! ik heb alles al geprobeerd,
*mn oude op 1 die nieuwe op 2
*nieuwe alleen op 1
*nieuwe alleen op 2
*nieuwe op 1 en oude op 2

alles!
dus nu wil ik weten, is het inderdaad compatible anders zit ik hier met een verkeerd chippie :?

kan iemand mij daarbij helpen???

alvast bedankt,
steven

PS: GELUKKIG NIEUWJAAR ALLEMAAL!!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Weet je toevallig welke chipset er op die Dell zit? Als het een i440BX bordje is en het geheugen dat je hebt gekocht enkelzeidig is, dus 8 chips in totaal, dan kan het wel kloppen. De i440 BX kan namelijk maximaal 128 MB per geheugen rij adresseren. Elke geheugenbank bestaat uit 2 rij'en alleen bij enkelzeidig geheugen, wordt natuurlijk maar 1 rij gebruikt. Als je dan even aan het rekenen gaat dan kom je dat 256 MB dubbelzijdig wel kan, maar enkelzijdig niet. Probeer anders het reepje op een ander moederbord eens.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-08 23:28
zo ehh, jij bent hier net effe wat verder erop ingegaan dan alle sites/boekjes die ik heb liggen van dell en intel....

het is dus inderdaad een i440BX en dan kan het dus niet :?
gelukkig is het niet zo een probleem want het zou maar tijdelijk zijn want dan zou hij naar een andere computer gaan (deze dell wordt dan de netwerk server) en dan heeft hij die extra ram niet echt nodig! :)

he onwijs bedankt!

steven

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

stevenP schreef op 01 januari 2004 @ 20:06:
zo ehh, jij bent hier net effe wat verder erop ingegaan dan alle sites/boekjes die ik heb liggen van dell en intel....

het is dus inderdaad een i440BX en dan kan het dus niet :?
gelukkig is het niet zo een probleem want het zou maar tijdelijk zijn want dan zou hij naar een andere computer gaan (deze dell wordt dan de netwerk server) en dan heeft hij die extra ram niet echt nodig! :)

he onwijs bedankt!

steven
Probeer dan nu eens een reepje van 256 MB dat aan 2 kanten met chips bedekt is, of probeer er 128 MB bij te zetten.

Ik had het probleem toen ik 256 MB erbij zette dat mijn i440BX maar 128 MB ervan zag :X.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop