Toon posts:

[maya] toolsettings verrot :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik heb een 'klein' probleem met maya.
Als ik een vervorm tool pak, zoals bv. rekken, verplaatsen en draaien van object worden deze erg klein weergegeven en is gebruik hiervan bijna onmogelijk. Vooral de draaitool is extreem klein en de verschillende draaizijden (x,y,z) kun je geheel niet onderscheiden.
Ik heb een screenshot gemaakt van de 'verplaatstool' om duidelijker aan te kunnen geven wat ik bedoel. De screenshot is gemaakt met een spere met R1 (op een 1152x864 scherm en een stuk ingezoomed voor een beter weergave) en laat mooi zien wat ik bedoel met de toolgrote. Als ik de spere groter maak valt de tool geheel binnen de spere en kan ik er helemaal niets meer mee. De 'draaitool' is 2-3 keer zo klein nog als de verplaatstool.

klik voor plaatje

Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit voor elkaar heb gekregen en weet niet waar ik zoeken moet om de tools hun normale uitelijk weer te geven.
Ik heb al gepoogd via toolopties -> reset tools dit te veranderen, maar dat werkt dus niet. Teven kan ik in de normale preferencesettings niets vinden wat dit kan oplossen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

Eventueel een re-install geen optie? Ik ken maya verder niet (ben een Maxer ;)) maar het plaatje ziet erui alsof één of andere wereld-schaal een beetje verkeerd staat. Is daar nergens een optie voor?

[ Voor 70% gewijzigd door BaRF op 01-01-2004 10:12 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Modus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 12:12
window -> settings/preferences -> preferences -> manipulators -> waarschijnlijk 'global scale'.

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:25
De methode die hier boven staat is inderdaad de juiste, met global scale kan je de grootte aanpassen. De default setting (dus zoals die bij een reinstall is) is 1.5 ;)

tja...

Verwijderd

Volgens mij kun je het formaat van de manipulator aanpassen met de plus (+) key voor vergroten en de min (-) key voor verkleinen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank is groot :)
Het siet er nu weer werkbaar uit tja een reinstall had gekunt ware het niet dat ik op gentoo alles vanuit rpm (compiled on redhat 7.3) heb moeten omzetten om het werkende te krijgen (jammer genoeg waren de helpfiles verrot :( |:( )

Ach maya draait lekker en ben al een paar tutorials verder (bounching ball en bezi met salty) welke ik in een pdf heb opgeduikeld.
Nu nog ff zoeken naar de helpfiles/tutorials van maya5.0 wat ik persoonlijk een mooi een vriendelijk programma vind alleen de camera tools in 3Dmax vind ik wat handiger in omgang.
Pagina: 1