GeForceFX 5900 @ Ultra + Zalman ZM80C-HP

Pagina: 1
Acties:

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb een ASUS FX5900 (non-Ultra) welke ik heb lopen op 450/900, overclocked @ >Ultra dus.

De standaard ASUS twin-cooling vind ik eigenlijk toch wel een beetje luidruchtig ondanks dat deze nog vrij stil schijnt te zijn, maja ik ben wel een echte stilte freak ;)

Nou vraag ik me af of een Zalman ZM80C-HP dit heethoofd wel kan koel houden, ik weet dat die FX'en nogal warm worden, eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat zo'n klein coolertje als er nu opzit beter zou moeten koelen dat die dikke Zalman ZM80C-HP. Maar toch blijf ik twijfelen.

Iemand ervaringen? Deze kaart frituren lijkt me toch wel zonde ;)

picje van houdige cooling:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/v9950/v9950_l.jpg

Verwijderd

als je die bijpassende cooler koopt moet het wel lukken

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en waarom zou een koeler met 2 fans hem niet koeler kunnen houden dan een koeler zonder fan :?

wat ik gemerkt heb is dat het bij mij meestal net iets verder oc met luchtkoeling dan met zo'n zalman zonder koeler.
of je moet die optional koeler erbij nemen ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

ik zou zowiezo die fan erbij nemen anders lijkt het me toch een beetje te heet worden

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
zo'n zalman 80hp heeft als hoofddoel stilte en cooling komt op de 2de plaats.
Mijn Geforce3 ti500 wordt al aardig warm (lees heatsinks van de zalman). Er staan geen extra fans op maar er komt wel redelijke luchtcirculatie langs.
Als ik jou was zou ik het hierbij laten en anders de gok nemen en de zalman 80hp er op zetten maar dan wel met een extra zalman fan er bij.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:05
even een praktisch opmerking.... is die koeling er wel "makkelijk" af te slopen? Ziet er nogal robuust uit moet ik zeggen.

Trouwen, ontopic, ik weet wel zeker dat die zalman + DIE FAN minstens zo goed koelt, en stiller is. Ik zou zeker "de gok" nemen ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Sjah op 31-12-2003 19:35 ]

• Modus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 16:05
Ik heb precies hetzelfde met mijn Asus GeforceFX 5900 gedaan, alleen niet overgeclockt. Die koeler is er heel eenvoudig af te klussen (6 schroeven) en de zalman relatief eenvoudig erop (ik heb alleen wel het idee dat de heatpipe iets ruimer had gemogen). Hij wordt bij mij overigens door een papst casefan in mijn side panel gekoeld (en niet met de zalman-optie), de temperatuur is nu zelfs een aantal graden lager dan met de standaardkoeler. Het enige nadeel van de zalman is dat de het geheugen niet meer over een heatsink beschikt, maar die zou je eventueel zelf nog wel kunnen klussen.

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:16
Ik kan het je nog sterker vertellen. Ik heb hem zelf ook, en in het boekje staat (en op internet ook btw) dat bij de 5900 en hoger (Radeon is het 9800 en hoger) de OP1 fan nodig is, en anders wordt niet aangeraden de 80C-HP te gebruiken. :)

• Modus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-08 16:05
sn0x0r schreef op 31 december 2003 @ 21:51:
Ik kan het je nog sterker vertellen. Ik heb hem zelf ook, en in het boekje staat (en op internet ook btw) dat bij de 5900 en hoger (Radeon is het 9800 en hoger) de OP1 fan nodig is, en anders wordt niet aangeraden de 80C-HP te gebruiken. :)
Het gaat er alleen maar om dat er voldoende airflow is, of je dat nu met de op1 doet of op een andere manier maakt niet uit. Zalman wil gewoon graag dat je hun fan koopt :P.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je op de Zalman site had gekeken stond er dit stukje:

If used with NVIDIA GeForce FX 5800 or higher model, or Matrox Parhelia, the noiseless fan (ZM-OP1) must be used

Misschien heb ik je hier mee geholpen :)

• xabre16v
  • Niet online
Nokko schreef op 31 december 2003 @ 22:38:
Als je op de Zalman site had gekeken stond er dit stukje:

If used with NVIDIA GeForce FX 5800 or higher model, or Matrox Parhelia, the noiseless fan (ZM-OP1) must be used

Misschien heb ik je hier mee geholpen :)
Ja dat had ik zelf ook gezien maar Zalman kan zoveel roepen om z'n producten te slijten maar ik wil 't even van iemand zelf horen ;)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

eigenwijs persoon blijkbaar.
ik heb er 1 op een 9800 pro
en heb echt de fan nodig anders word ie veels te warm
en anders probeer je het zelf zonder fan en plaats je de resultaten hier

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
als jij een beetje modder bent met een dremel bouw je er toch way biggere 80 mm fans op... :o Heb je én betere koeling én meer stilte

• xabre16v
  • Niet online
Ik denk dat ik toch maar die Zalman ga ophalen.

Trouwens: http://www.digit-life.com/news/search/news.php?id=96111 ook leuk }>
Pagina: 1