Ik heb een vraagje: van een vriend kan ik gratis een USB ADSL modem krijgen voor mijn nieuwe ADSL verbinding (Planet Internet). Nu is het mijn bedoeling om aan die verbinding meerdere computers te hangen en ik had al een router liggen. De vraag is dus: bestaat er een USB => ethernet kabel. Ik weet dat je zulke kabels van USB naar PS2, printerpoort en seriële poort heb, maar naar een netwerkkabel ben ik tot dusver niet tegengekomen.
Volgens mij is de enige oplossing voor je probleem er een computer tussen te zetten.
Direct vanuit een modem van USB naar Ethernet zal vast niet kunnen, omdat er drivers nodig zijn om de data die door de USB aansluiting komt te begrijpen.
Direct vanuit een modem van USB naar Ethernet zal vast niet kunnen, omdat er drivers nodig zijn om de data die door de USB aansluiting komt te begrijpen.
Expanding the inexpandable
Er zijn wel usb-apparaten waar je een netwerkkabel in kunt stoppen, maar deze moeten net als je adsl-modem, op een pc aangesloten worden. Deze zijn voor jouw doel dus ongeschikt.
Ik meen wel dat er routers zijn met usb ingang...
Trouwens: [search=usb adsl router] lever ook genoeg op
Ik meen wel dat er routers zijn met usb ingang...
Trouwens: [search=usb adsl router] lever ook genoeg op
[ Voor 12% gewijzigd door Paul op 31-12-2003 18:43 ]
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Wat dacht je van een Draytek Vigor 2200USB router? Zit als het goed is zowel USB als Ethernet op.
http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb
http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200usb
[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 31-12-2003 18:42 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Verwijderd
Zulk soort kabels bestaan niet, usb en ethernet liggen qua spanningen en protocollen zo ver uit elkaar dat je eerst een flinke omzetting moet doen om dit voor elkaar te krijgen
Overige Hardware 
Move : OH -> NT
Move : OH -> NT
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Nee, zoals eerder besproken is hier, is dit niet mogelijk. Je zult een USB router moeten aanschaffen of een nieuw modem/router combi moeten kopen.
Anyway, graag voor je dit soort vragen stelt even rondzoeken en Googlen, dit is echt geen nieuw onderwerp
Anyway, graag voor je dit soort vragen stelt even rondzoeken en Googlen, dit is echt geen nieuw onderwerp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()