Van nvidia naar ati

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik heb in mijn Win XP computer een Nvidia Geforce TI4200. Ik heb zojuist een ATI Radeon 9600XT gekocht en wilde deze erin zetten.

Eerst dacht ik gewoon: Hup geforce drivers weg, PC uit, Geforce eruit, Radeon erin. En drivers installeren. Tot zo ver gaat het ook goed. Maar als ik dan reboot. krijg ik nogal wat errors. zoals:
Windows - Delayed Write Failed
Windows was unable to save all the data for the file C:\WINDOWS\System\config. The data has been lost. This error may caused by a failure of your computer hardware or network connection. Please try to save the file elsewhere.
en dat dan voor allemaal verschillende bestanden,

Dus ik zit alweer lekker te vloeken hier.
Ik mijn ghost image terug zetten (blij dat ik die had).

En ik denk laten we eens gaan lezen @ GoT. Nu kwam ik tegen dat het knap lastig wordt om de nvidia drivers totaal te verwijderen. En ik heb wat gezocht en ik kwam Driver Cleaner 2.6 en Detonator Destroyer tegen. Maar Detonator Destroyer werkt al niet fatsoenlijk onder XP dus kon ik niet gebruiken.

Ik weer beginnen met geforce drivers weg, reboot en in veilige modus. Daar Driver Cleaner 2.6 gebruikt. Driver Cleaner 2.6 kwam al een stuk verder en het leek alsof hij heel wat verwijderd had. En toen pc uit en kaarten verwisseld. pc aan en drivers geinstalleerd van radeon. En weer bij de volgende reboot ging het mis.

Dit heb ik een aantal keer gedaan met verschillende ati drivers maar het wil allemaal niet.

Iemand ook dit probleem gehad en opgelost?

Ik heb absoluut geen trek in om mijn windows opnieuw te installeren want ik heb heel wat persoonlijke settings in mijn windows. en Die Ghost is daarvoor uitermate handig.

[ Voor 11% gewijzigd door Speedener op 01-01-2004 14:49 ]

Verwijderd

En wat is dan de excacte foutmelding die je krijgt? Want hier zijn we namelijk niets mee

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Mocht je er toch niet uikomen en moet je alsnog reïnstallen; Windows XP kan je settings enzo exporteren naar een niewe computer. Kan dus ook gewoon dezelfde computer na een reïnstall zijn :)

Verwijderd

Ik heb nog nooit problemen gehad met het wisselen van ATI naar nVidia. Mijn Hercules 9600 PRO deed niet meer normaal en heb toen een oude nVidia GeForce 3Ti200 erin gehad(omdat ik geen tijd had om me pc weg te brengen aangezien ik zelf geen oplossingen wist of kon vinden), gewoon de Forceware drivers naast de Catalyst drivers geinstalleerd en ik kon ondertussen gewoon van kaarten wisselen zonder dat er problemen waren.
Pc staat nu bij de reperateur :( met de orginele kaart er weer in de Hercules 9600 PRO dus!!

• Speedener
jij zegt dus gewoon, helemaal neit de drivers van nvidia verwijderen?

Verwijderd

ik snap je upgrade sowieso niet helemaal want veel sneller is die kaart niet in de praktijk, ik heb ze beiden draaien nl inj verschillende systemen.

• Speedener
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 18:32:
ik snap je upgrade sowieso niet helemaal want veel sneller is die kaart niet in de praktijk, ik heb ze beiden draaien nl inj verschillende systemen.
DVI had ik niet op mijn ti4200 en ik heb gezien dat dat wel een must is met een tft.

maar dat boeit ff niet, ik heb die gfxkaart nu maar hij werkt niet :P

[ Voor 10% gewijzigd door Speedener op 31-12-2003 18:34 ]

Verwijderd

Speedener schreef op 31 december 2003 @ 18:31:
jij zegt dus gewoon, helemaal neit de drivers van nvidia verwijderen?
Bij mij werkte het wel maar ik heb geen idee of dat latijd het geval zal zijn.
Op mijn vorige pc kon ik dat niet toen ik van GF 3Ti200 naar Radeon 8500 AIW ging!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dat had ik ook...... ik heb mijn AGP aperture size teruggezet naar <32MB en toen was het opgelost. Probeer dat eens!

• Speedener
Toink schreef op 31 december 2003 @ 18:42:
Dat had ik ook...... ik heb mijn AGP aperture size teruggezet naar <32MB en toen was het opgelost. Probeer dat eens!
en heeft dat invloed op de preformance? anders is het geen probleem uiteraard

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 19:18
Speedener schreef op 31 december 2003 @ 18:48:
[...]

en heeft dat invloed op de preformance? anders is het geen probleem uiteraard
Voor Ati kaarten wordt het sowieso aangeraden om je AGP Aperture Size op 128 mb te zetten. Je systeemgeheugen zou moeten 1.5x je AGP Aperture size zijn maximaal. dus als je bv. 512 mb Ram hebt => zet gerust op 256 mb! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 31-12-2003 18:56 ]

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Maar Detonator Destroyer werkt al niet fatsoenlijk onder XP dus kon ik niet gebruiken.
Detonator Destroyer werkt perfect met windows xp hoor.
Ik had een gf2 mx200, drivers verwijderd -> vervangen door een 9600xt -> zwart beeld in windows.
Dus ik weer gf2 erin zetten, detonator destroyer gedownload en werkte perfect op xp hoor :)

• Toink
  • Niet online
Zotn_Dré schreef op 31 december 2003 @ 18:55:
[...]

Voor Ati kaarten wordt het sowieso aangeraden om je AGP Aperture Size op 128 mb te zetten. Je systeemgeheugen zou moeten 1.5x je AGP Aperture size zijn maximaal. dus als je bv. 512 mb Ram hebt => zet gerust op 256 mb! :)
Ik weet dat het wordt aangeraden maar het werkte simpelweg niet bij mij. Dus of de performance daarmee omlaag gaat heb ik nooit kunnen meten maar ik geloof het meteen. Ik ben erachter gekomen omdat het een bekend probleem is van de ATI-drivers icm grote diskvolumes en dit was volgens de website de oplossing....... en dat werkte voor mij.

Dus ook in jouw geval: Probeer het gewoon, als het werkt is dat mooi meegenomen.

• Speedener
Toink schreef op 01 januari 2004 @ 14:24:
[...]

Ik weet dat het wordt aangeraden maar het werkte simpelweg niet bij mij. Dus of de performance daarmee omlaag gaat heb ik nooit kunnen meten maar ik geloof het meteen. Ik ben erachter gekomen omdat het een bekend probleem is van de ATI-drivers icm grote diskvolumes en dit was volgens de website de oplossing....... en dat werkte voor mij.

Dus ook in jouw geval: Probeer het gewoon, als het werkt is dat mooi meegenomen.
Ik heb het gedaan en het werkt idd, het staat nu op 32 mb, en ik wil toch nog eens proberen of het werkt als ik het omhoog gooi. IIG bedankt.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 14:08
Lijkt jouw probleem niet een beetje op die van mij?
[rml][ XP]Driver probleem club3d 9500[/rml]
Kan je even door lezen en bekijken wat ik allemaal heb geprobeerd.
Ik draai nu weer gewoon op TI4200, want die radeon maakt er een potje van :(

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Erhmm, heb je System Restore wel uitgezet ?
  • (toegevoegd) XP ServicePack 1a installeren (als je dat nog niet hebt)
  • System Restore uitschakelen
  • nVidia driver removal tool naar keuze draaien
  • Reboot met nieuwe videokaart
  • Windows niet zelf drivers laten installeren!
  • ATi Catalyst 3.10 installeren
  • System Restore weer aanzetten evt.
Dit zou je uit de brand moeten helpen...

[EDIT]: (In eerste instantie vergeten) Catalyst 3.10 heeft per sé Windows XP Servicepack 1a nodig!

En erhh, of je nou wil of niet: een nieuwe windows installatie is nog steeds de beste oplossing voor je probleem. Overweeg het toch maar eens.

[ Voor 33% gewijzigd door JumpStart op 01-01-2004 14:43 ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Speedener
Ik heb geprobeerd wat Jumpstart zei. En ik kom weer de error tegen en deze is alsvolgd:
Windows - Delayed Write Failed
Windows was unable to save all the data for the file C:\WINDOWS\System\config. The data has been lost. This error may caused by a failure of your computer hardware or network connection. Please try to save the file elsewhere.
En dit krijg ik dan voor allemaal verschillende files.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

google vind alleen dit:

http://www.videocard-foru...rashes_System_159910.html

de enige oplosssing daar is de IDE (chipset drivers) opnieuw installeren. Je kunt uiteraard windows daar een beetje mee helpen door in de device manager de harde schijf driver weg te mikken. (wordt dan automiatch opnieuw herkent)

(en alles wat jumpstart daar zo netjes heeft neergezet lijkt me niet onverstandig. )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1