[Linux]Red hat 9, Satelliet tv (Skystar 1) kaart instaleren.

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het instaleren van me satelliet kaart zodat ik ook in linux tv kan kijken maar ik kom er niet uit. Ik snap namelijk niet alles wat in ik allemaal moet uitvoeren om die driver te instaleren.
onfiguration:

- You must have the kernel sources for the kernel you are actually using
installed, and symlinked to /lib/modules/$(KERNEL_VERSION)/build.
Otherwise, change the path for KERNEL_LOCATION in DVB/driver/Makefile.
Klopt, in /lib/modules/$(KERNEL_VERSION) is een snelkopling aanwezig (als ik het goed zeg.)
- Make sure that your kernel has enabled:

Video4Linux Support (CONFIG_VIDEO_DEV)
needed by cards with integrated MPEG decoder to display video on screen

Input Core Support (CONFIG_INPUT)
Event Device Support (CONFIG_INPUT_EVDEV)
needed by the DVB remote control driver
Hoe kan ik de " Video4Linux Support" aanzetten ?
- Login as root, change to the directory DVB and type "make".
This will build the drivers and all utility and test programs.
De map DVB komt helemaal niet voor op me schijf.
"type make", Ik zit in de desktop omgeving, moet ik naar de command mode ?
- If everything compiled without errors, cd to DVB/drivers and
type "make insmod" to load the modules. Depending on your hardware
you may append a "CARDS=av7110" or "CARDS=b2c2" to the "make insmod"
command line to avoid loading unnecessary drivers (optional).
During the installation of the modules your PC can "hang" for a
few seconds. This happens during the loading of the ARM application
("firmware") into the DRAM of the AV7110 and is "normal".

If the drivers work you can install them permanently using "make install".
See drivers/modules.conf for some hints how to enable autoloading.

- If you don't use devfs, execute DVB/driver/makedev.napi to create
the device nodes; if you use devfsd, copy drivers/devfsd.conf to
/etc/devfs/conf.d/dvb (exeact location might depend on you distribution).

- apps/szap/ contains three simple applications for zapping with
DVB-S, DVB-C or DVB-T cards (szap/czap/tzap); read the comments in
apps/szap/szap.c for instructions.
Note 1: tuning succeeded if you see the FE_HAS_LOCK flag and "status 1f";
a good signal has a low bit error rate (ber) and zero
uncorrectable packets (unc).
Note 2: you must keep ?zap running, or the frontend will go to sleep
(unless you load dvb-core.o with dvb_shutdown_timeout=0)

- If your card has a hardware MPEG decoder you can watch TV
with xawtv (together with e.g. szap for DVB tuning);
Note: xawtv cannot control the DVB tuner, you must use ?zap
De driver komt trouwens van http://linuxtv.org/.
Tja makelijker drivers voor een satelliet kaartje kan ik niet vinden. In windows gaat het wel makelijk die ziet hem gewoon als een netwerk kaart.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand het ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 12:17

PolarWolf

Debian, of course.

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 17:50:
Klopt, in /lib/modules/$(KERNEL_VERSION) is een snelkopling aanwezig (als ik het goed zeg.)
Symlink.
Device Drivers -> Multimedia devices -> Video For Linux (in 2.6.0)
Uh, ja, dit soort dingen doe je in het algemeen in een command shell.
De directory DVB wordt waarschijnlijk gemaakt op het moment dat je de drivers uitpakt?
Tja makelijker drivers voor een satelliet kaartje kan ik niet vinden. In windows gaat het wel makelijk die ziet hem gewoon als een netwerk kaart.
Tja, je kunt natuurlijk gewoon Windows gaan gebruiken.

Undernet #linux, Undernet #ipsec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 17:50:
Ik ben bezig met het instaleren van me satelliet kaart zodat ik ook in linux tv kan kijken maar ik kom er niet uit. Ik snap namelijk niet alles wat in ik allemaal moet uitvoeren om die driver te instaleren.
Als ik het goed begrijp is 'satelliet' een merk ? Zo ja, welke chip zit erop ? Want er bestaat een kans dat die chip al standaard door je kernel wordt gesupport, en dan kun je onderstaand gewoon het raam uitgooien ;)
Als je de standaard kernel van Redhat gebruikt staat dat al aan.
Je moet eerst die file met drivers die je hebt gedownload uitpakken, dat kun je doen met tar -zxvf <naam van file>
netwerkkaart :?
Wat is het nou:
• Een sateliet kaart • een TV kaart • of een netwerkkaart :?

Ennuh, PolarWolf, dat kun je ook wat netter zeggen he, je hoeft niet te reageren ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarWolf

PolarWolf

Debian, of course.

moto-moi schreef op 01 januari 2004 @ 15:34:
Ennuh, PolarWolf, dat kun je ook wat netter zeggen he, je hoeft niet te reageren ;)
Hmm, excuus.
Ik wordt echter niet echt vrolijk van mensen die in andere threads jammeren over dat ze hun hardware niet aan de gang krijgen, daar het OS de schuld van geven, en vervolgens in de thread waarin ze de vraag stellen nog ongeduldig worden ook.

Maar ja, zal wel aan mij liggen.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De naam van het kaartje is Skystar 1 (SS1), het is de bekenste satelliet kaart.
De chip.... SAA - 7146 (maar er zitten veel meer chips op, een audio decoder, enz.)

Veder heb ik nog gegoogled op #ss1 vdr" en toen kwam ik deze site tegen http://linux.org.by/articles/ss1.html
Download latest linux-2.4 kernel from kernel.org or from my site (BASNET only).
Unpack it into /usr/src/linux.
Please cd /usr/src/linux; make menuconfig and configure your kernel. Check that Character devices ---> I2C support ---> < M > I2C support and Multimedia devices ---> < M > Video For Linux.
Compile your kernel and modules by commands: make dep; make bzImage; make modules; make modules_install
Install new kernel to ASPLoader or lilo.
Dit kan ik dus overslaan als ik het goed heb,
Download latest siemens_dvb-0.9 driver from linuxtv.org.
Ik moet de linuxtv-dvb-1.0.1.tar.gz hebben,
Unpack it into /usr/src/DVB
Hier is die DVB map :D.
Please cd /usr/src/DVB; make to compile driver. Do not worry if there were errors.
REBOOT using new kernel
Please cd /usr/src/DVB/driver; make insmod load driver. No errors should be here.
Om dit te kunne uitvoeren moet ik dan naar de command shell ?

Ik hoop dat dit gaat lukken, het grote probleem is dat er gewoon geen duideluike uitleg om het i-net is en het is vaak erg oud (dus of het nog steeds zo werkt is de vraag).

Wat is de Skystar 1
Het is een satelliet kaart,
Voordat je hem kan gebruiken moet je de kaart laten booten door de bootfiles van de driver.
Het is een soort netwerk kaart (heeft ook een mac adres), maar hij kan alleen gegevens downloaden van de satelliet.
En er zit een mpeg 2 decoder op zodat die hardware matig de mpg stream kan decoderen die hij dan ontvangt.

Mawh, het is maar een mening dat ik linux vind zuigen omdat de niet standaart dingen er erg moelijk aan het werk te krijgen zijn. Voor alleen de standaart dingen werkt het natuurlijk wel goed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarWolf

PolarWolf

Debian, of course.

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 17:05:
Om dit te kunne uitvoeren moet ik dan naar de command shell ?
Is wel zo handig.
Ik hoop dat dit gaat lukken, het grote probleem is dat er gewoon geen duideluike uitleg om het i-net is en het is vaak erg oud (dus of het nog steeds zo werkt is de vraag).
Het spijt me zeer, maar die uitleg is zo duidelijk als het maar kan. Het geeft aan wat de voorwaarden zijn waar de kernel aan moet voldoen, en hoe de driver gecompileerd moet worden. Het geeft zelfs aan hoe je hem moet laden. Als je een Windows programma installeert, vraag je dan ook om een handleiding unzippen of een handleiding executables aanklikken?

Maar goed, ik zal je dan maar ter wille zijn:

- Zorg ervoor dat de sources van jou kernel in /usr/src/linux staan (of waarnaar die eerder genoemde symlink maar naar wijst)
- untar de driver die je hebt gedownload (tar -xzf <file>), en ga naar de directory die is gecreeerd (cd <directory>).
- type "make" (ja, typen...in de command shell dus)
- type "cd driver", en type "make insmod"

Driver zou geladen moeten zijn, veel plezier. Dit is echter op basis van de handleiding die jij hebt gegeven. Zelf zou ik simpelweg de driver untarren, de gemaakte directory ingaan en eens kijken of er een README of een INSTALL file aanwezig is met instructies. Tien tegen een dat er een is bijgevoegd.
Mawh, het is maar een mening dat ik linux vind zuigen omdat de niet standaart dingen er erg moelijk aan het werk te krijgen zijn. Voor alleen de standaart dingen werkt het natuurlijk wel goed.
Opinions are like assholes. Everyone has one.
Het komt misschien wat hard over, maar m.i. baseer jij je mening over een compleet OS op een slechte ervaring die meer wordt veroorzaakt door de unkunde van de gebruiker dan de slechte kwaliteit van de software.

En mod, ja, ik weet dat ik niet hoef te reageren, maar gelijktijdig een beetje in de goede richting duwen _en_ proberen een beetje de gebruiker op te voeden is nooit weg. Excuus indien ik te ver ga, laat maar even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt niet, ik krijg allemaal foutmeldingen.
Maar dit gaat zeker wel werken ^_^, http://www.activy300.1xu.de/

Wel lastig het duits maar ik heb hier meer vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmy
  • Laatst online: 02:08

Pimmy

duh

PolarWolf schreef op 01 januari 2004 @ 17:42:
[...]

Is wel zo handig.

[...]

Het spijt me zeer, maar die uitleg is zo duidelijk als het maar kan. Het geeft aan wat de voorwaarden zijn waar de kernel aan moet voldoen, en hoe de driver gecompileerd moet worden. Het geeft zelfs aan hoe je hem moet laden. Als je een Windows programma installeert, vraag je dan ook om een handleiding unzippen of een handleiding executables aanklikken?

Maar goed, ik zal je dan maar ter wille zijn:

- Zorg ervoor dat de sources van jou kernel in /usr/src/linux staan (of waarnaar die eerder genoemde symlink maar naar wijst)
- untar de driver die je hebt gedownload (tar -xzf <file>), en ga naar de directory die is gecreeerd (cd <directory>).
- type "make" (ja, typen...in de command shell dus)
- type "cd driver", en type "make insmod"

Driver zou geladen moeten zijn, veel plezier. Dit is echter op basis van de handleiding die jij hebt gegeven. Zelf zou ik simpelweg de driver untarren, de gemaakte directory ingaan en eens kijken of er een README of een INSTALL file aanwezig is met instructies. Tien tegen een dat er een is bijgevoegd.
Zorg er eerst voor dat je je kernel gebouwd hebt.

Dus de juiste kernel opties moeten aanstaan (videodev, input event, i2c), dat staat elders wel beschreven (# make menuconfig; make dep; make bzImage; make modules; make modules_install; make install - dit laatste is soms distributie afhankelijk). De DVB driver heeft namelijk een geconfigureerde kernel source tree nodig vanwege een aantal kernel include files die gebruikt worden. Tevens moet die geconfigureerde kernel gelijk zijn aan de kernel waarin je de DVB driver wilt gebruiken. Als in jouw kernel de voornoemde devices al aanwezig zijn (in-kernel of als module) hoef je niks te installeren. Echter, het is belangrijk dat de DVB driver een geconfigureerde kernel source tree vindt.

Oudere DVB sources maakten bij uitpakken automatisch een DVB directory aan, nieuwere versies krijgen een andere naam:

$ tar xzf linuxtv-dvb-1.0.1.tar.gz

Dit levert (dacht ik) een directory op als: linuxtv-dvb-1.0.1

$ cd linuxtv-dvb-1.0.1
$ make

Als je liever naar DVB gaat doe je in plaats van bovenstaande commandos: >:)

$ ln -s linuxtv-dvb-1.0.1 DVB
$ cd DVB
$ make

Wordt root:

$ su
# cd drivers
# make insmod CARDS=av7110

Gebruik szap/xawtv om tv te kijken. Suk6. ;-)

-- p.

Football is a game for 22 players. And in the end Germany win. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik "make menuconfig" wou uitvoeren kreeg ik de melding dat ik een beplaade pakket nodig heb om het kunne uit te voeren.
(Tja ik had de naam opgeschreven maar ik ben het blaadje kijwt.

Al kan ik op dit moment voorlopig geen linux meer zien, ik had namelijk een mini linux iso gedwonload die helemaal kompleet was met dvr, ect.
Toen ik hem er van opstarte ging die alle partitie's verwijderen van me ene schijf :(, het was erger dan en virus.

Gelukig heb ik alle belangrijke dingen kunne terug halen met wat tooltjes onder win98.

Heeft me wel totaal 2 dagen gekost, het was echt zwaar verot van linux. Voorlopig maar geen linux op me systeem want het is echt zonde van je tijd en ik heb al meer dan genoeg linux ellende gezien :r . Als ik er eens mee veder ga dan haal ik me opslag schijven los voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarWolf

PolarWolf

Debian, of course.

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:26:
Toen ik "make menuconfig" wou uitvoeren kreeg ik de melding dat ik een beplaade pakket nodig heb om het kunne uit te voeren.
(Tja ik had de naam opgeschreven maar ik ben het blaadje kijwt.
curses.h, onderdeel van libncurses5-dev.
Al kan ik op dit moment voorlopig geen linux meer zien, ik had namelijk een mini linux iso gedwonload die helemaal kompleet was met dvr, ect.
Toen ik hem er van opstarte ging die alle partitie's verwijderen van me ene schijf :(, het was erger dan en virus.

Gelukig heb ik alle belangrijke dingen kunne terug halen met wat tooltjes onder win98.

Heeft me wel totaal 2 dagen gekost, het was echt zwaar verot van linux. Voorlopig maar geen linux op me systeem want het is echt zonde van je tijd en ik heb al meer dan genoeg linux ellende gezien :r . Als ik er eens mee veder ga dan haal ik me opslag schijven los voor de zekerheid.
Tja, zolang jij krampachtig vast blijft houden aan hoe het in Windows werkt, zonder open te staan voor een alternatieve methode, dan zul je altijd onder het Microsoft juk blijven bukken. Ik denk dat jij je instelling moet veranderen wil jij je ooit lekker gaan voelen in een ander OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet voor open staan ?

Sorry hoor ik heb er een hoop tijd en zweet in gestoken om het werkend te krijgen, en wat gebeurt er na al die moeite ?
Hij vernietiegt me collectie anime's die ik met veel moeite had opgenome heb van de satelliet. Dan is het toch niet vreemd dat iemand zo pissige van raakt.

Als ik er wat meer hoop in heb en er wat meer heb gevonden op het i-net dan ga ik het verschijnlijk wel nog proberen. Maar dan haal ik in iederegavel de opslag schijf er uit en stop ik er een andere in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarWolf

PolarWolf

Debian, of course.

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 21:52:
Niet voor open staan ?

Sorry hoor ik heb er een hoop tijd en zweet in gestoken om het werkend te krijgen, en wat gebeurt er na al die moeite ?
Hij vernietiegt me collectie anime's die ik met veel moeite had opgenome heb van de satelliet. Dan is het toch niet vreemd dat iemand zo pissige van raakt.
"Hij vernietigd"? Lijkt me sterk. Ik denk eerder dat je dat door onkunde aan jezelf te danken hebt. In tegenstelling tot een ander, ongenoemd, OS doet Linux namelijk niets zonder dat je daar zelf opdracht toe hebt gegeven. Uiteraard ben je daar pissig over. Ik zou heel cynisch "backups!" kunnen roepen, maar waarschijnlijk had je dat zelf al bedacht. Ik weet het, het klinkt lullig allemaal, maar volgens mij wist je toen je begon niet waar je aan begon. Helaas geef je nu Linux de schuld van alles.
Als ik er wat meer hoop in heb en er wat meer heb gevonden op het i-net dan ga ik het verschijnlijk wel nog proberen. Maar dan haal ik in iederegavel de opslag schijf er uit en stop ik er een andere in.
Altijd verstandig.
Het enige advies dat ik je kan geven is veel lezen, en de juiste distributie voor jou doeleinden uitkiezen. Wat betreft die Satelliet kaart, tja, daar zit nou eenmaal wat werk in. Maar met de juiste driver met handleiding zou je er prima uit moeten komen. Maar goed, misschien is dat gewoon te makkelijk gedacht door iemand die het allemaal al eens heeft uitgevonden, en vergeten is hoe het was om te beginnen. Excuus indien ik wat hard overkwam, maar zo ben ik. Ik kan er slecht tegen wanneer iemand op basis van verkeerde argumenten dingen gaat roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kwam door een bagger linux distributie.

Zo erg was het niet omdat alle belangrijke dingen toch op me tweede schijf staat.

Alleen wat doet die baggerprut bootloader, gaat die ook nog even de priemere partity slopen van me tweede schijf toen ik me pc perobgeluk er vanaf liet booten doordat die nog steeds op me schijf 1 stond :(. Het lijkt wel een virus 8)7. Gelukig heb ik hem maar gauw wegehaald met fdisk.

Nu heb ik wel een hele goed beschrijving van ieman gekregen,
"
1. Zorg ervoor dat de kernel code van de kernel die je runt aanwezig is in /usr/src/linux. Als je 'uname -r' uitvoert zie je de kernel versie. Als dit bijvoorbeeld als resultaat oplevert '2.4.23', dan staan de sources in '/usr/src/linux-2.4.23' en is '/usr/src/linux' een softlink naar die directory. (Zo is het bij mij - ik weet niet wat RH9 doet, hopenlijk staan de sources er al, anders moet je het bijbehorende kernel source package zoeken)....."

Sorry hoor maar dat jullie mij niet wisten te vertellen over het command "uname -r" waardoor ik veel mee zal weten vind ik maar 8)7.

Nu zal het wel gaan lukken, maar ik haal voor de zeler heid wel die schijven los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarWolf

PolarWolf

Debian, of course.

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:26:
Vindt, en denk jij.

Weet je, ik had nog veel meer commentaar op wat je net hebt geschreven, maar laat ook maar. Je bent het niet waard. Veel succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL, zullen we anders even kijken wat die bootloader bij jou doet waneer je linux partitie er af hebt gegooit >:).

Volgende slachtoffer A.U.B. >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmy

Pimmy

duh

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 19:26:

Zo erg was het niet omdat alle belangrijke dingen toch op me tweede schijf staat.

Alleen wat doet die baggerprut bootloader, gaat die ook nog even de priemere partity slopen van me tweede schijf toen ik me pc perobgeluk er vanaf liet booten doordat die nog steeds op me schijf 1 stond :(. Het lijkt wel een virus 8)7. Gelukig heb ik hem maar gauw wegehaald met fdisk.

Nu heb ik wel een hele goed beschrijving van ieman gekregen,
"
1. Zorg ervoor dat de kernel code van de kernel die je runt aanwezig is in /usr/src/linux. Als je 'uname -r' uitvoert zie je de kernel versie. Als dit bijvoorbeeld als resultaat oplevert '2.4.23', dan staan de sources in '/usr/src/linux-2.4.23' en is '/usr/src/linux' een softlink naar die directory. (Zo is het bij mij - ik weet niet wat RH9 doet, hopenlijk staan de sources er al, anders moet je het bijbehorende kernel source package zoeken)....."

Sorry hoor maar dat jullie mij niet wisten te vertellen over het command "uname -r" waardoor ik veel mee zal weten vind ik maar 8)7.

Nu zal het wel gaan lukken, maar ik haal voor de zeler heid wel die schijven los.
Hmm, ben jij ook Hollander @ sat4all ??
Welke VDR distributie gebruikte je eigenlijk? LinVDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt.

Ik had alleen de drivers uitgepakt om ze zo te gaan instaleren, ik dacht van ik zorg eerst er voor dat de drivers er goed op staan voordat ik met vdr aandeslag gaat.
De recente versie die op de vdr site staat is VDR is 1.2.6, die ben ik ook van plan om te gaan gebruiken.

Ook ben ik nog een oudere minilinux dvb versie tegen gekomen, http://www.uni-klu.ac.at/...vy300/html/dvblinux_.html Mischien dat deze wel met me systeem wilt samen.
In het weekend stop ik een oude schijf in me systeem en dan ga ik het daarmee proberen, en anders gaat Red Hat er op en instaleer en ga ik proberen daar onder de drivers te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmy

Pimmy

duh

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:35:
Ja, dat klopt.

Ik had alleen de drivers uitgepakt om ze zo te gaan instaleren, ik dacht van ik zorg eerst er voor dat de drivers er goed op staan voordat ik met vdr aandeslag gaat.
De recente versie die op de vdr site staat is VDR is 1.2.6, die ben ik ook van plan om te gaan gebruiken.
Voor vdr-1.2.6 heb je recente drivers nodig, op de vdr site zelf staat linux-dvb.2003-08-11.tar.bz2 - die komt uit CVS en is recenter nog dan linuxtv-dvb.1.0.1.
Ook ben ik nog een oudere minilinux dvb versie tegen gekomen, http://www.uni-klu.ac.at/...vy300/html/dvblinux_.html Mischien dat deze wel met me systeem wilt samen.
In het weekend stop ik een oude schijf in me systeem en dan ga ik het daarmee proberen, en anders gaat Red Hat er op en instaleer en ga ik proberen daar onder de drivers te instaleren.
Wel, als je een vdr-distribute gebruikt, hoef je niet apart drivers te downloaden, compileren, installeren etc. Maar die distributies zijn er vooral om een systeem met minimale moeite in ene klap om te toveren in een linux bak inclusief dvb driver en toepassingssoftware. En als je dan een keertje te veel 'ja' zegt dan kan je windows partitie in enen een linux partitie zijn.

Die 'activity300' is een of ander settop-box systeem gebaseerd op pc hardware. Die driver en vdr zijn behoorlijk ouder dan vdr 1.2.x ... (Althans DVBLinux is gebaseerd op kernel 2.4.10, vdr-1.1.20 en dvb driver 0.9.4). Er is daar nog een andere distributie, MiniDvbLinux-1.2.0 die redelijk bij de tijd is (vdr-1.2.0). Maar beide zijn er volgens mij vooral voor de activity300 box. Als je die voor een ordinaire pc gebruikt moet je even checken welke onderdelen wel en welke niet op de boot-cd moeten komen.
Er is ook een distributie (LinVDR) die 'algemeen' voor de pc is, en de laatste versie daarvan is zeer recent (kernel-2.4.23, dvb-2003-11-08, vdr-1.2.6).
Ik heb er echter geen ervaringen met welke vdr-distributie dan ook.

Pagina: 1